Je kan met de pijltjes wisselen tussen de foto's. Een enorme klus dus, maar dankzij het harde werk van Schuberth ging ook Max Verstappen uiteindelijk in zee met het helmenmerk en daarom zien we de Nederlander al sinds 2019 in actie komen met een Schubert-helm.
Miami. In Zandvoort is het tijd voor zijn derde helm van 2023. De Limburger begint ieder seizoen met een vast ontwerp waar hij het gros van de wedstrijden mee racet.
De productie vergt veel tijd, geld en geduld. We vechten constant tegen de tijd en de concurrentie", begint de Italiaan. Dall'Oglio erkent dat Verstappen drie helmen per weekend beschikbaar heeft. Per helm zit er een kostenplaatje aan van 7000 euro.
Max Verstappen vertegenwoordigt Red Bull Racing al sinds 2016 in de Formule 1.
In 2001 stelde de FIA een gewichtslimiet voor van 1,25 kilogram. Vanaf dat moment worden de helmen alleen nog maar van carbon gemaakt, dat tegelijk lichter en sterker is. In 2003 werd het zogeheten Hans-systeem verplicht ter bescherming van mogelijk nekletsel.
Tegenwoordig moet de brandstof in de Formule 1 voorzien zijn van 10 procent ethanol (beter bekend als E10), waardoor deze duurzamer wordt. De auto's verbruiken ongeveer 135 liter brandstof per Grand Prix, wat een derde minder is dan de V8-motoren verbruikten.
In de Quote 500 van 2022 debuteerde Verstappen als rode lantaarndrager op nummer 500, met een geschat vermogen van €120 miljoen.
Voor de raceauto van 290.000 euro betaalde Max Verstappen, je voelt hem al aankomen, niets. Hij kreeg de auto van Renault toen zij leverancier van de Formule 1-motoren bij Red Bull Racing waren.
Ford vanaf 2026 partner van Red Bull Racing
Red Bull Racing heeft de succesvolle Hondamotor, die Verstappen twee wereldtitels opleverde, doorontwikkeld onder de naam Red Bull Power Trains. Daar zal Red Bull de komende jaren mee doorgaan, met vanaf 2026 financiële en technische ondersteuning van Ford.
De bekende merken zoals Shoei en Arai lopen voorop als het gaat om kwaliteit en veiligheid. Ook merken als HJC, Shark en Schubert bieden kwalitatief goede helmen aan."
Het veelvuldig gebruiken van de helm is wel van invloed op de levensduur, door intensief gebruik is de levensduur korter. Als richtlijn kan men bij polycarbonaat helmen uitgaan van een levensduur van 3 tot 5 jaar en bij glasvezel helmen van een levensduur van 5 tot 7 jaar.
Om een indruk te geven: een stuurwiel van een F1-auto kost al ongeveer 50.000 euro en een voorspoiler en achterspoiler kosten gezamenlijk al een slordige 200.000 euro, afhankelijk van hoe complex het ontwerp precies is.
Van Aert deed dat in samenwerking met Red Bull en Lazer, zijn persoonlijke sponsor en die van Jumbo-Visma. “Ik heb de coolste helm van het hele peloton”, aldus Van Aert op de website van Lazer. “Die is uniek en ik ben daar trots op. Lazer is al jaren mijn favoriete merk voor helmen, zelfs al van voor ik prof werd.
De gemiddelde hoofdomtrek van een baby van 9 maanden (de leeftijd dat ze in een fietsstoeltje mogen) is ongeveer 45 tot 47 cm. Baby's van 1 tot 1,5 jaar hebben een gemiddelde hoofdomtrek van 47 tot 49 cm. Een goede baby fietshelm heeft dus een omtrek van 44 tot 48 cm.
Het F1-seizoen 2023 is inmiddels aanbeland bij de slotfase. De strijd om het constructeurskampioenschap is al gestreden, waarbij Red Bull Racing de hoofdprijs heeft opgeëist. Dat gebeurde in Japan, waar Max Verstappen en Sergio Perez overstapten op hun vierde exemplaar van de verbrandingsmotor, turbo, MGU-H en MGU-K.
In 2023 verschijnt Red Bull met de RB19 aan de start van het Formule 1-seizoen, met Max Verstappen en Sergio Perez als coureurs. Het laatste nieuws over de Red Bull RB19 lees je hier. Max Verstappen Leclerc ziet andere, 'exceptionele' Verstappen: "Hij is wat rustiger nu!"
In de simulator, die overigens een prijskaartje heeft van zo'n 115.000 euro, krijgen fans namelijk het gevoel dat ze écht in de bolide van Verstappen en Sergio Pérez rijden. De simulator heeft zelfs sommige aerodynamische snufjes die ook op de echte RB18 te zien zijn.
Zo werkt het: elk onderdeel van een Formule 1-bolide heeft een geschatte kostprijs. Zo kost een voorvleugel al snel €145.000 en een versnellingsbak maar liefst €420.000. Elke keer dat er schade wordt gemaakt en een onderdeel moet worden vervangen, stijgt dus de kassabon van de nodige reparaties.
Het salaris ligt tussen de 35.000 en 70.000 euro per jaar en dat staat in schril contrast met de enorme salarissen van de coureurs. Maar werken als Formule 1-monteur biedt een scala aan onbetaalbare voordelen.
1. Rolls-Royce La Rose Noire Droptail - Meer dan $ 30 miljoen (2023) De Rolls-Royce Droptail zal naar verwachting voor meer dan 30 miljoen dollar worden verkocht, waardoor het (nu nog) de duurste nieuwe auto ooit is. De eigenaren vinden de auto ongetwijfeld mooi maar een onbetwiste schoonheid is hij niet.
Wat is het vermogen van Max Verstappen? Max Verstappen is het jongste Quote 500-lid ooit met een vermogen van ongeveer 120 miljoen euro. Hij woont in Monaco en beschikt over een eigen privévliegtuig.
Het salaris van Verstappen per seconde
Per uur is dat 6.200 euro en per minuut 103 euro. Tot slot, per seconde verdient onze Max Verstappen 1 euro en 70 cent.
De man waarmee Hamilton het recordaantal Formule 1-titels deelt, Michael Schumacher, heeft naar schatting een vermogen tussen de 600 en 800 miljoen dollar.
Formule 1-bolides accelereren in zo'n 2,6 seconden van 0 naar 100 kilometer per uur en bereiken in 10,6 seconden een snelheid van 300 kilometer per uur.