In Bhutan zijn geen stoplichten aanwezig, maar soms wel een verkeersregelaar. Verleen op kruisingen altijd voorrang en volg altijd de aanwijzingen op van een verkeersregelaar.
Thimphu, de hoofdstad kent geen enkel verkeerslicht en daarmee is het uniek in de wereld. Het eerste en enige verkeerslicht werd na korte tijd vervangen omdat de mensen het niet gepast vonden. Nu wordt het verkeer weer door een lokale verkeersagent geregeld.
Het enige land zonder verkeerslichten is het koninkrijk Bhutan , gelegen in de oostelijke Himalaya tussen China en India.
Dat klopt! Op Bonaire kom je geen enkel stoplicht tegen. De Bonairianen hebben dus veel tijd over: ze hoeven nooit voor een rood licht te wachten.
Op dit moment zijn er 1450 van deze verkeerslichten in Nederland. De meeste zijn van provincies en gemeenten. Rijkswaterstaat beheert er 22 en wil dat aantal uitbreiden.
Een belangrijk verschil is dat verkeerslichten in de Verenigde Staten pas na het kruispunt staan. Vaak hangen ze aan de overzijde van de weg. Er is geen overgang van rood naar oranje naar groen, maar de lichten gaan van rood naar groen. Andersom springen ze wel op oranje als het rood gaat worden.
Wist je dat de verkeerslichten in Duitsland net iets anders werken dan de verkeerslichten in België? Het wordt niet enkel oranje bij de overgang van groen naar rood, maar ook bij de overgang van rood naar groen. Hiermee geven de verkeerslichten aan dat het weldra groen wordt en je dus bijna kan doorrijden.
Uiteraard is Bonaire een Nederlandse gemeente maar vanuit pragmatische redenen heeft men besloten om niet de euro maar de Amerikaanse dollar in te voeren. Waarschijnlijk om het de Amerikaanse toeristen en de omliggende – op de Amerikaanse dollar gerichte landen – zo makkelijk en aantrekkelijk mogelijk te maken.
Op Bonaire is rijden met alcohol verboden . Het maximaal toegestane alcoholpromillage is 0,5 promille. Ondanks dat het verboden is, is het sociaal geaccepteerd door de inwoners van Bonaire om met een borrel teveel achter het stuur te kruipen. Wees daarom 's nachts extra alert en pas uw rijstijl aan.
Verkeer van rechts heeft op Bonaire dus standaard geen voorrang. Het is verboden om onnodig geluid te maken met je voertuig. Als je donkere ramen hebt in je auto dan moeten ze minstens 55% van het licht doorlaten. Mensen die slecht ter been zijn of blind of slechtziend hebben altijd voorrang.
Met een bevolking van iets meer dan 700.000 mensen is Bhutan een van de kleinste landen in Azië. En het is ook een van de dunst bevolkte landen, met gemiddeld slechts 21 mensen per vierkante kilometer. Die lage bevolkingsdichtheid betekent dat er in Bhutan gewoon geen verkeerslichten nodig zijn!
Maar wist je dat er in Spanje een stad is met de meeste verkeerslichten van alle Europese steden? De stad met de meeste verkeerslichten ter wereld is New York, met een verkeerslicht per 617 inwoners.
Van de grote autolanden rijdt men alleen in het Verenigd Koninkrijk, India, Indonesië en Japan links. In andere grote autolanden, zoals het gros van Europa, de Verenigde Staten, Brazilië, Rusland, Mexico en Zuid-Korea wordt rechts gereden.
Italië is het land met de meeste flitspalen
Daarom zette Italië maar liefst 10.175 flitsers langs de wegen. Italië staat daarmee op eenzame hoogte, Engeland volgt met 6.547 flitskasten.
Het eerste verkeerslicht ter wereld verscheen op 10 december 1868 in Londen bij het Palace of Westminster, en kon worden toegeschreven aan John Peake Knight. Knight ontwierp een verkeerslicht zoals deze ook in gebruik was bij de spoorwegen.
Landen zonder zebrapaden zijn lichtgrijs en landen zonder straatbeeld zijn donkergrijs. IJsland is het enige land met gele zebrapaden, dus ik heb geprobeerd dat aan te geven met een gele 4. Hopelijk helpt dit mensen om deze zeer nuttige aanwijzing te leren.
Een lokaal biertje kost je ongeveer €3,50.
Kralendijk – Vanaf 6 juli is het mogelijk om het praktijkexamen rijbewijs te halen op Bonaire. De examens waren door COVID-19 afgelast. Examens voor het rijbewijs B, C, D en E die het kantoor voor rijbewijzen vanaf 17 maart en later heeft afgelast gaan weer starten.
Bonaire staat bekend als een van de veiligste eilanden in het Caribisch gebied . De vriendelijke bevolking van Bonaire is daar mede debet aan.
Ze zijn vaak bereid om te helpen en tips te geven over waar te eten, te verkennen en te ontspannen. Dit kan dus helpen om een onvergetelijke vakantie te hebben. Ook voor vrouwen en kinderen is het eiland veilig. Zelfs wanneer vrouwen alleen naar het eiland afreizen.
Het prijsniveau op Bonaire ligt beduidend hoger dan in Nederland als je kijkt naar uit eten, het kopen van kleding en de prijzen in de supermarkten. Dat komt vooral omdat veel producten geïmporteerd moeten worden, wat de prijs opdrijft.
Op de eilanden Bonaire, Sint-Eustatius en Saba (BES-eilanden) is Nederlands de officiële taal. Op Bonaire, Sint-Eustatius en Saba (BES-eilanden) zijn naast Nederlands ook Papiaments en Engels erkend als officiële talen.
Door rood licht rijden: tussen de €118,50 en 388,50 + 1 of 2 strafpunten. Parkeerovertreding: tussen de €10 en €100.
Voetgangers hebben voorrang wanneer ze oversteken of aangeven dat ze willen oversteken aan een zebrapad. Zelfs wanneer je op een voorrangsweg blijft, moet je verplicht je richtingaanwijzer gebruiken als die op een kruispunt afdraait.
Als de verkeerslichten op een zodanige manier defect zijn dat ze gewoon helemaal niet werken, schieten de normale verkeersregels terug in gang. Dat wil zeggen dat je je gedraagt alsof er helemaal geen lichten zouden staan. Je reageert gewoon op het verkeer zoals je dat anders zou doen.