De prijsfavorieten bestaan uit producten die 'goede kwaliteit combineren met een altijd lage prijs'. Ze zijn in de supermarkt te herkennen aan een blauw duimpje. De tijdelijke bonusaanbiedingen blijven voorzien van een oranje kleur.
AH Prijsfavorieten zijn ruim 1.000 populaire producten die zeer aantrekkelijk zijn geprijsd.
De Albert Heijn gebruikt veel lichtblauw, een kleur die mensen op hun gemak stelt. Daarnaast gebruikt de AH in de winkel ook veel oranje.
Een slimme toepassing van twee hoofdkleuren zien we bij Albert Heijn: blauw en paars. Deze kleuren sluiten naadloos aan op hun missie: 'Het alledaagse betaalbaar, het bijzondere bereikbaar'. De homepagina heeft als hoofdkleur het bekende blauw, de huisstijl van de supermarktketen.
Betaalbare kwaliteit. Betaalbaar boodschappen doen bij Albert Heijn? Met meer dan 1500 Prijsfavorieten, wekelijks de beste en meeste Bonusaanbiedingen en Albert Heijn Premium doe je altijd voordelig boodschappen.
Aan de hand van een onderzoek van de consumentenbond, blijkt dat Dirk van de Broek de goedkoopste supermarkt is. De onderzoekers kochten daar alle 110 basisproducten die benodigd waren voor het onderzoek en kwamen daar onder aan de streep goedkoper uit dan bij alle andere Nederlandse supermarkten.
Of het succes van Albert Heijn -door Nederlanders ook wel liefkozend 'Appie' genoemd- die eerste golf van nieuwsgierigheid zal overleven, zal nog moeten blijken. Voor de Nederlandse keten is deze winkel strikt genomen trouwens haar eerste echte test in ons land.
Trots op blauw
Tegelijk introduceert Albert Heijn ook een nieuwe huisstijl, volop blauw. Klanten zien dat terug in de winkels, online, en in de AH app. “De kleur oranje blijft staan voor de aantrekkelijke bonusaanbiedingen.
Momenteel heeft de retailer vier eigen merken: AH Basic (laagste prijs), AH Huismerk (middensegment), AH Excellent (premium) en AH Biologisch.
Net als bijna alle andere supermarkten zoekt Albert Heijn daarom geen franchisenemers meer. Een voorbeeld van een supermarkt die nog wel naar ondernemers zoekt is Ekoplaza.
De kleur rood is hier een goed voorbeeld van. Deze kleur wordt vaak gebruikt om mensen tot handelen aan te zetten of om meer emotie en urgentie toe te voegen aan een boodschap. Waar rood dus vraagt om aandacht en mensen alert maakt is de kleur blauw met haar kalme en zakelijke uitstraling het tegenovergestelde.
De kleur rood is in de kleurenpsychologie de meest intense kleur. Niet zo gek dus dat het in staat is om sterke emoties uit te lokken. Veel merken kiezen voor de kleur rood, denk aan Coca Cola, Lays, Kellogs en KFC. Logisch als je bedenkt dat deze kleur rood de neiging heeft om eetlust aan te wakkeren.
Bij koopgedrag zijn kleuren ook erg belangrijk. Zo creëert rood urgentie en oranje roept op tot actie. Deze kleuren zijn daarom zeer bruikbaar om consumenten in beweging te zetten, bijvoorbeeld bij uitverkoop. Een winkel met een rode omgeving levert echter uiteindelijk lagere verkoopaantallen.
Het merk Zaanlander is gelicentieerd door en onder controle van Kaaslander. Zaanlander kaas is gemaakt van weidemelk afkomstig van koeien die ten minste 120 dagen per jaar, minimaal 6 uur per dag in de Nederlandse wei lopen.
In de Inspiratiebox vind je alle ingrediënten en recepten voor 3 heerlijke verse maaltijden. Iedere week opnieuw. Je bestelt 'm gemakkelijk op ah.nl en hij wordt gratis bij je thuisbezorgd. Of je kunt 'm vanaf nu ook ophalen in deze Albert Heijn.
Eigenschappen. AH Basic Premium Lager is een huismerkbier van supermarktketen Albert Heijn. Dit bier wordt ook exclusief verkocht en geleverd door de Albert Heijn.
Betekenis: B-merk
Een B-merk is een merkartikel met een minder grote naamsbekendheid en lagere kwaliteitsbeleving dan een A-merk. De producten van B-merken zijn vaak sterk geïnspireerd of zelfs rechtstreeks geïmiteerd van A-merkproducten.
Betekenis: C-merk
Een C-merk is een goedkoop merk waarvan de artikelen zich richten op de onderkant van de markt. In tegenstelling tot A-merken en B-merken richten C-merken zich op doelgroepen waarvoor prijs de belangrijkste motivatie is om voor een product te kiezen.
Het kwam aan het licht door het antwoord op een vraag van een klant aan het Facebook-webcareteam. De consumente kon opeens haar vertrouwde boodschappen niet meer vinden.
Belangrijke veiligheidswaarschuwing: AH Queso Iberico kaas
Albert Heijn heeft besloten AH Queso Iberico kaas uit de winkels terug te halen. Het product bevat verhoogde aantallen E. coli die mogelijk behoren tot de pathogene STEC bacteriën. In enkele producten is mogelijk Listeria monocytogenes aanwezig.
De boodschappen worden aangeleverd in plastic zakken of vouwkratten. Voor deze kratten betaalt u 5.00 euro statiegeld. Indien u geen gebruik meer wilt maken van de afhaalservice en de kratten wilt inleveren, dan kunt u deze inleveren bij de winkel van het boodschappen.
In maart kondigden we al aan dat Albert Heijn kinderen zou stimuleren om gezonder te eten, maar nu voegt de retailer ook de daad bij het woord. Voortaan deelt de Nederlandse supermarktketen dankzij een speciale fruitkar elke dag gratis fruit uit aan kinderen en dat in al haar Belgische filialen.
In Tilburg is Jumbo de grootste, als je AH to go-vestigingen niet meetelt, en in Nijmegen voert Coop de lijst aan.
Er zijn momenteel 23 vestigingen van AH XL in Nederland. De exacte locaties en de openingstijden van de XL's zijn terug te vinden op de bedrijfswebsite.
Albert Heijn heeft in Nederland 895 winkels en circa 100.000 werknemers, waarmee het een van de grootste werkgevers in Nederland is. In België heeft Albert Heijn 50 winkels.