Gebruik je kleinere specifieke hashtags, dan is de kans groter dat je bovenaan de resultaten terecht komt. Zorg dus dat elke post een mix heeft van kleinere, specifieke hashtags en van de iets grotere hashtags.
Ze helpen je je bereik te vergroten, nieuwe volgers en zo nieuwe klanten te krijgen. Wist je dat posts met hashtags maar liefst 12,6% meer engagement hebben dan posts zonder! Om de juiste, kwalitatieve volgers aan te trekken, heb je de juiste hashtags nodig. Willekeurige hashtags, trekken willekeurige volgers.
TIP 3: Hoeveel hashtags kan ik maximaal gebruiken? Je mag maar liefst 30 hashtags per foto op Instagram gebruiken, wat je natuurlijk kunt combineren met je normale tekst, een leuke bijzin onder de foto.
Op hashtagify.me kun je zien hoe populair een hashtag is, of de hashtag trending is en welke populaire hashtags erop lijken. Het doel hiervan is om te kijken of je geen hashtags gebruikt die weinig bereik hebben. Deze kun je namelijk beter weglaten en vervangen door populairdere hashtags.
Gebruik ook geen te kleine hashtags waar niemand op zoekt. Een hashtag die slechts 100x gebruikt is zet geen soda aan de dijk. Wissel af met hashtags bij iedere post, want het Instagram algoritme rekent met je af als je steeds dezelfde hashtags gebruikt. Gebruik relevante hashtags bij het bericht dat je post.
Door er een # teken voor te plaatsen is het een stuk eenvoudiger om berichten over een onderwerp te vinden. Het wordt regelmatig gebruikt om serieuze zaken te benadrukken zoals #metoo wat gericht is op de discussie over ongewenste intimiteiten.
Schrijf goede content, dit wekt interesse op om meer over je bedrijf te lezen. Plaats een like-knop onder iedere pagina en artikel. Mensen die tevreden zijn, zullen sneller op de like-knop klikken. Lanceer een wedstrijd waar enkel fans aan mee mogen doen.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Wanneer je een Reels hebt gedeeld, kun je deze makkelijk delen in jouw Instagram Feed. Niet iedereen kijkt namelijk altijd eerst naar de Instagram Reels. Daarom kun je hem het beste delen op in jouw Feed, zodat jouw Reels meer kijkers krijgt. Zo krijg je al een veel groter bereik met jouw video.
Hashtags op Facebook
Echter is de hashtag op Facebook nooit écht doorgebroken en uit onderzoek van BuzzSumo blijkt dat berichten zonder een hashtag het beter doen dan met een hashtag. Onderstaande afbeelding zegt dan ook meer dan genoeg: posts zonder hashtags zijn beter voor de betrokkenheid dan berichten met hashtags.
Gebruik 'branded hashtags'
Ja, je kunt jouw eigen merknaam als hashtag gebruiken om de boodschap te verspreiden. De hashtag moet unieks zijn en mensen aan jouw merk doen denken. Het kan de bestaande tagline van jouw merk zijn of een korte zin die goed aansluit bij jouw activiteiten.
Je kunt de hashtags in je omschrijving plaatsen of als reactie onder je bericht. Beide tellen voor dat bericht. Hashtags die anderen toevoegen in een reactie op jouw post tellen niet mee. Timing is belangrijk dus plaats deze hashtags meteen als je het bericht plaatst, ook als je deze toevoegt in een reactie.
Iemand met 3.000 tot 10.000 volgers kan tussen de € 50 en € 100 verdienen met een Instagrampost. Mensen met 25.000 tot 50.000 volgers kunnen met één post hun bankrekening aandikken met € 200 tot € 285.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Let er wel op dat je maar maximaal 60 accounts per uur kunt gaan volgen en in totaal 7500 accounts.
De hashtags hebben een functioneel doeleinde, namelijk het categoriseren van de foto's. Dat is een ander doel, dus zet bijvoorbeeld puntjes, gevolgd door een witregel tussen het onderschrijft en de hashtags.
Wat zijn Instagram hashtags? Hashtags worden gebruikt op Twitter, Pinterest, Linkedin en natuurlijk Instagram. Een hashtag begint met een # gevolgd door een woord zonder spaties. Het doel van hashtags is het groeperen van berichten over één en hetzelfde onderwerp.
Je geeft er extra omschrijvingen aan. Die hashtag zorgt er dan voor dat jouw bericht niet alleen getoond wordt aan jouw volgers (afhankelijk van het algoritme uiteraard), maar het vergroot ook de kans dat nieuwe mensen jouw post opmerken.