Loyaliteit, rechtvaardigheid, transparantie, eerlijkheid en integriteit. Deze 5 woorden zijn de kern van KLM's gedragscode.
Onze visie
Bij KLM geloven we in de kracht van diversiteit en inclusie. Wat zou je anders verwachten van een bedrijf dat al meer dan honderd jaar mensen over de hele wereld met elkaar verbindt? Wij omarmen onze verschillen, wat voor een betere band zorgt met onze klanten, medewerkers, de maatschappij en elkaar.
KLM heeft zich ten doel gesteld om Europa's meest klantgerichte, innovatieve en efficiënte netwerk luchtvaartmaatschappij te worden, maar KLM wil ook maatschappelijk betrokken zijn. Daarom levert ze diverse inspanningen met geselecteerde partners ter bescherming van het milieu en voor het behoud van cultureel erfgoed.
KLM opereert als eerste luchtvaartmaatschappij al langer dan een eeuw onder haar oorspronkelijke naam en staat bekend om haar gunstige vliegtijden, punctualiteit en directe verbindingen. KLM, de oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld, maar tevens één van de meest innovatieve op het gebied van duurzaamheid.
Loyaliteit, rechtvaardigheid, transparantie, eerlijkheid en integriteit. Deze 5 woorden zijn de kern van KLM's gedragscode.
Je wilt meer van de wereld zien, sleutelen aan de mooiste toestellen of gewoon werken op een plek die nooit stilstaat: genoeg redenen om bij KLM te solliciteren. Of je nu graag met mensen, data of vliegtuigonderdelen werkt, je draagt hoe dan ook bij aan de toekomst van de luchtvaart.
KLM'S MISSIE
KLM wil voor de klant de eerste keus zijn, voor medewerkers een aantrekkelijke werkgever en voor aandeelhouders een onderneming die winstgevend groeit. Daarnaast wil KLM niet alleen bijdragen aan de eigen doelstellingen, maar ook aan de economische en sociale ontwikkeling.
KLM lanceert nieuwe slogan: "Fly Responsibly is niet meer van deze tijd"
Beste airline voor passagiers
Deze award is de hoogste categorie die APEX wereldwijd toekent in de luchtvaart. Het betekent een bijzondere erkenning voor prestaties op thema's als veiligheid, welzijn en duurzaamheid.
Oprichting van Koninklijke Luchtvaart Maatschappij voor Nederland en Koloniën N.V. op 7 oktober door acht investeerders uit het bedrijfsleven en bankwereld. De 'Vliegende Hollander', eens legende, wordt werkelijkheid. Albert Plesman krijgt de dagelijkse leiding in de functie van administrateur.
Het KLM-cabinepersoneel kent vier rangen: de senior purser, de purser, de business class flight attendant en de economy class flight attendant.
De strategie van KLM, 'Create technological advancement' genoemd, is erop gericht om onderscheidend te zijn in de luchtvaartsector, niet alleen door de vliegtuigen en stoelen, maar vooral door de inzet van technologie en data in de dienstverlening.
Met bluebiz, hét loyaliteitsprogramma voor zakelijk reizen, spaart u kosteloos blue credits bij vluchten met KLM, Air France of partners. Deze kunt u inwisselen voor tickets, loungetoegang, upgrades en andere vluchtgerelateerde diensten.
In een visiestuk wordt beschreven wat de toekomstdroom van de organisatie is en welke bijdrage de organisatie aan de maatschappij wil leveren. In een visie krijgt de missie concrete handen en voeten. Een visie wordt vaak geschreven voor een bepaalde periode, wordt geëvalueerd en bijgesteld indien nodig.
De kernwaarden zijn respect, fairness, trust en teamwork.” Naast de vragen uit de Nationale tevredenheidsindex® is het onderzoek opgebouwd rond deze kernwaarden. “Hierbij is de kernwaarde teamwork sterk vertegenwoordigd, omdat veel vragen over de samenwerking gaan.” Momenteel is KLM toe aan de 14e meting.
Vanuit de kerngedachte dat onze KLM'ers ons merk vormen, zijn we ervan overtuigd dat we het verschil kunnen maken door klanten telkens een onvergetelijke ervaring te bezorgen. Dat zit in ons DNA. Dankzij oprechte aandacht voor onze klanten voelen zij zich erkend, prettig en op hun gemak.
Royal Schiphol GroupConnecting your world.
KLM wil dat klanten zich bij haar op hun gemak voelen en dat ze zich geraakt voelen door de aandacht die KLM ze geeft. Vandaar dat KLM als slogan heeft: 'Moving your world, by creating memorable experiences'.
KLM is in 2004 gefuseerd met Air France tot de holding Air France-KLM. Onder de holding zijn KLM en Air France beide actief als netwerkmaatschappij. KLM behaalt haar omzet uit drie kernactiviteiten: vervoer van passagiers, vrachtvervoer en vliegtuigonderhoud.
KLM is opgericht in 1919 en is de oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld. KLM is lid van het SkyTeam, een samenwerkingsverband van verschillende wereldwijde luchtvaartmaatschappijen. Ook werkt het extra veel samen met Air France en Delta Air Lines. KLM is ook eigenaar van KLM Cityhopper, Martinair en Transavia.
KLM Cityhopper
Minimaal havo of een voltooide mbo niveau 3 opleiding, minimaal 18 jaar, goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (kennis van Duits en Frans is een pre), minimaal 1.58 meter en maximaal 1.85 meter lang, bril/lenzen max. -5 of +5, 1 of 2 jaar werkervaring in een servicegerichte sector, max.
Nadelen van werken als een stewardess:
Je moet constant vriendelijk zijn en passagiers kunnen veeleisend en onredelijk zijn, wat veel (mentale) energie vergt. Bij intercontinentale vluchten waarbij tijdzones gepasseerd worden, komt vaak een jetlag kijken. Dit kan een erg verstorende factor voor het lichaam zijn.
Op basis van Glassdoor-reviews zou 78% van de werknemers van KLM vrienden aanraden om daar te werken. Werknemers beoordeelden KLM met een waarde van 3,8 uit een maximaal mogelijke score van 5 voor de balans tussen het werk- en privéleven, 3,9 voor cultuur en waarden en 3,7 voor loopbaanmogelijkheden.