1. Bugatti La Voiture Noire: startprijs €16,5 miljoen. Met de La Voiture Noire (Frans voor 'de zwarte auto' haalt Bugatti de geest terug van hun oude model, de Type 57 SC Atlantic. Hier waren er slechts 4 stuks van gemaakt, waarvan één exemplaar vermist raakte tijdens de Tweede Wereldoorlog.
La Rose Noire Droptail
Icardi kocht de auto al in 2021 en toen was het verreweg de duurste auto ter wereld met een prijslijst die begint bij 25 miljoen dollar. Daarmee onttroonde deze Rolls de eenmalige Voiture Noire van Bugatti uit 2019, die een prijskaartje van 19 miljoen dollar had.
De prijzen zullen vermoedelijk variëren tussen de €1500,- en €2500,- afhankelijk van motornummer en kilometerstand. Een gereviseerde motor kost ongeveer hetzelfde maar er moeten dan veel meer delen overgezet worden van de oude motor op nieuw.
Een zeldzame Harley-Davidson uit 1908 heeft op een veiling een recordbedrag van 935.000 dollar (875.000 euro) opgebracht. Het is daarmee de duurste motorfiets die ooit op een veiling is verkocht, zo meldt de website vintagent.com, die de verkoop van vintage motoren bijhoudt.
Rij je alleen in de zomer bij mooi weer, of rij je dagelijks naar je werk op 75 km afstand van je woonplaats. Een motor verbruikt gemiddeld 1 op 20. Bij recreatief gebruik en 2.000 km per jaar kom je op € 175, bij woon- werkverkeer (15.000 km) km is dat pakweg € 1.300 per jaar.
De Fiat Multipla is de lelijkste auto aller tijden. Dat blijkt uit een poll van deze site over mislukte automodellen, waaraan bijna 17.000 lezers meededen. Ruim driekwart van alle lezers koos voor de Italiaanse MPV. Het was wel een beetje te verwachten dat de Fiat Multipla deze verkiezing zou winnen.
Niet zilver, niet goud, maar het voor velen onbekende rodium is momenteel het duurste edelmetaal ter wereld. Dat is onder meer een gevolg van de coronacrisis, legt chief strategy officer van BNP Paribas-Fortis Philippe Gijsels uit in "De wereld vandaag" op Radio 1.
Op nummer 1 staan onze vrienden van BMW. In de eerste 10 jaar dat die auto rondrijdt, ben je als eigenaar bijna 18.000 dollar kwijt. Dat is met een gemiddeld jaarkilometrage en regulier onderhoud. Mercedes, Cadillac, Volvo en Audi completeren de top 5.
Bugatti La Voiture Noire
Bugatti's duurste auto ooit. Er is er slechts maar 1 van geproduceerd. Wat deze parel moet kosten? Een atmosferische 15,3 miljoen euro.
1. Toyota Yaris Hybrid/Mazda 2 Hybrid. De Toyota Yaris Hybrid is volgens de fabrikant in staat tot een verbruik van 1 op 26,3 en mag zich daarmee de zuinigste auto zonder laadkabel noemen.
Hongerig voor nog meer snelheid zijn de heren bij Bugatti nog steeds aan het sleutelen om het volgende record weer op hun naam te kunnen zetten. Tot op heden is de Chiron Super Sport 300+ feitelijk gezien nog steeds de snelste auto ter wereld.
De materiaalkosten voor een nieuwe cilinderkoppakking inclusief schroeven liggen rond de 150 – 450 euro*. Als u de hele cilinderkop moet vervangen, liggen de kosten tussen de 600 en 1.500 euro*. Dan zijn er nog de arbeidskosten, die voor dergelijk werk al snel tot 800 euro* kunnen oplopen.
Een kleine autoschade, zoals de lakschade van een klein deel van uw auto herstellen, kost over het algemeen tussen de € 75 en de € 150. Dat is in de meeste gevallen minder dan het uitdeuken van uw bumper, waarbij de prijs vaak al begint bij € 250.
De laatste da Vinci
'Salvator Mundi' (redder van de wereld) van de hand van Leonardo da Vinci werd in November in New York gekocht voor een duizelingwekkende 382 miljoen euro, waarmee zij het record voor het duurste kunstwerk dat ooit werd verkocht verbrijzelde.
Noorwegen duurste vakantieland van Europa.
's Werelds meest luxueuze iPhone is versierd met zwarte diamanten en heeft een massief gouden hoes.
Ford Festiva
Dan de techniek van de vreemdste auto ter wereld. De basis is een Ford Festiva. Die auto is in Nederland geleverd onder de namen Mazda 121 en Kia Pride. De Consumer Car is voorwielaangedreven en heeft een Mazda motortje, een 1.2 viercilinder.
De meest storingsgevoelige auto is volgens de Adac een tien jaar oude Kia Cee'd. De Duitse pechhulpverleners moesten vorig jaar bijna 3,4 miljoen keer uitrukken. Ten opzichte van 2019 is dat een daling van bijna 10 procent. Dit komt ongeveer overeen met de afname van het verkeersvolume door de coronapandemie.
Lexus staat op de eerste plaats in de jaarlijkse betrouwbaarheidsstudie van het gerenommeerde J.D. Power instituut. Op plek twee eindigde Genesis, een luxemerk van Hyundai dat momenteel in slechts een beperkt aantal Europese landen te koop is. Kia eindigde op plek drie.
Helemaal bovenaan vinden we de CB500F van Honda met een verbruik van 3,0 liter per 100 kilometer (1 op 33,3).
Een motor is voor de motorrijtuigenbelasting een motorrijtuig op twee wielen, met of zonder zijspan. Een trike of quad is voor de motorrijtuigenbelasting ook een motor, als deze voldoet aan alle volgende voorwaarden: De trike of quad heeft geen gesloten carrosserie of een daarmee vergelijkbare constructie.