Lengte: 550 x 550 mm. Hoogte: 300 mm. Breedte: 80 mm. Gewicht: 10.9 kg.
kosten inzet streckensicherung-auto: 45 Euro per uur. vangrail per strekkende meter (één-hoog): 60 Euro. vangrail-paaltje: 80 Euro. afsleepkosten: 250 Euro.
Geleiderails zijn meestal van thermisch verzinkt staal, maar er bestaan ook geleiderails die gebruik maken van andere materialen zoals hout en aluminium. Naast traditionele geleiderails worden regelmatig betonnen barriers toegepast.
Geleiderail = Een geleiderail of vangrail is een barrière die naast wegen wordt geplaatst om te voorkomen dat voertuigen de weg in zijdelingse richting verlaten, kantelen of de middenberm doorkruisen.
Het is een plek waar de vangrails geopend kan worden (handmatig of automatisch), zodat hulpverleningsvoertuigen de rijbaan van de andere rijrichting kunnen bereiken om sneller bij een ongeval te komen. Met het cijfer weten de hulpverleners meteen over welke CADO-locatie het gaat.”
Hoeveel dat is, hangt af van hoeveel je kapot maakt. Voor een crash als deze kan dat al snel oplopen tot 3.000 euro. Daarbij is er rekening mee gehouden dat de Ring maar een uur dicht hoeft. Per uur dat het circuit gesloten is, wordt je portemonnee een heel stuk slanker.
Doordeweeks kost een rondje Nordschleife 25 euro. In het weekend ben je 30 euro kwijt. Het Grand Prix-gedeelte kost 29 euro voor 15 minuten. Een seizoenskaart kost je 1.900 euro.
Nürburgring Nordschleife
De bijnaam “groene hel” dankt het circuit aan de positie in het midden van het zwarte bos én aan de gevaarlijke bochten. Goed voor 3 tot 12 doden per jaar!
Verzekerd het circuit op
Het weerbeeld in de Eiffel kan bovendien erg veranderlijk zijn en ook andere bestuurders kunnen de nodige risico's onderweg bieden. Er zijn daarom (bijna) geen verzekeraars die het rijden op een circuit zullen dekken.
De Nürburgring-Nordschleife is een openbare tolweg in Duitsland. Alle Duitse verkeersregels zijn dus geldig.
Het enorme circuit werd als werkverschaffingsproject gebouwd in de jaren twintig rond het dorp Nürburg in het Eifelgebergte ten zuidwesten van Bonn. Het bevatte officieel 73 bochten verdeeld over de 20,8 km van de Nordschleife en de 7,7 km van de aparte Südschleife. De bijnaam van het circuit is 'de groene hel'.
Je kunt je auto op de zandvlakte parkeren of bij grote drukte op het grasveld aan de overzijde van de weg. Pflanzgarten 1: Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na zo'n 1000 meter zie je aan de linkerzijde de Nordschleife vlakbij de weg.
In de avond en nacht (van 19.00 tot 06.00 uur), mag u op sommige snelwegen 120 kilometer per uur of 130 kilometer per uur rijden. De maximumsnelheid in de avond en nacht is dus op veel snelwegen hoger dan overdag.
De 32 kilometer lange A10, de ringweg rond Amsterdam, was met gemiddeld 4 754 gepasseerde motorvoertuigen per uur in 2018 de drukste rijksweg in Nederland.
De 3e of 4e rijstrook is een spitsstrook. Deze is smaller dan een normale rijbaan. Om die reden is de snelheid beperkt (vaak tot 100km/u) als de spitsstrook is geopend. Zonder spitsstrook kan er op de reguliere rijbanen weer 120 of 130 gereden worden.
De letters CADO zijn een afkorting. En om maar meteen met de verklaring van die afkorting te komen: een CADO is een Calamiteitendoorsteek. Ofwel, het is een plek waar in geval van calamiteiten gebruik van kan worden gemaakt om van de ene rijbaan naar de andere door te steken.
Een rondje over de befaamde Nürburgring Nordschleife zet 22,8 kilometer op je teller. Daarmee zou Spring Mountain het langste circuit ter wereld worden.
De Nürburgring is weer open. Dit circuit ligt op drie uur rijden van Utrecht en is een van de meest uitdagende banen ter wereld. Een rondje kost 27 euro en dat is al vrij duur, maar lang niet zo kostbaar als uit de bocht vliegen.
Het rondje waar de Formule 1-circuits tegenwoordig over rijden is leuk en aardig, maar kan niet tippen aan wat ooit de 'Groene Hel' was: een barbaarse slingerweg van 28 kilometer, met in totaal 173 bochten. Over een groot deel daarvan, de 'Nordschleife', werden in de de jaren '50, '60 en '70 Formule 1-races verreden.
Sinds 1907 vielen in totaal al 265 doden op het stratencircuit. De Tourist Trophy op het Isle of Man staat wereldwijd bekend als een van de gevaarlijkste motorraces ter wereld. Tijdens de wedstrijd nemen de deelnemers het niet op tegen elkaar, maar tegen de klok.
Sinds de opening van de beruchte Nordschleife houdt de Nürburgring de wereld in zijn greep. 20,832 kilometer aan asfalt, 73 nagenoeg blinde bochten en tot 300 meter aan hoogteverschil maakt de Nordschleife tot één van de gevaarlijkste en uitdagendste circuits ter wereld.