Dit betekent dat het product écht nooit meer op voorraad komt. We zorgen dan dat we een opvolger van het product hebben of raden je de beste alternatieven aan. Die vind je op de pagina van het uitverkochte product.
Coolblue is meer dan een e-commercebedrijf. We bouwen totaaloplossingen voor onze klanten met onze ondersteunende infrastructuur. Dit doen we in Nederland, België en Duitsland, online en in onze 15 fysieke winkels.
Ja, in onze winkels kan je contant betalen. Je kan een product online reserveren en betalen in de winkel, of er langsgaan om je bestelling te plaatsen. Hier vind je de adressen en openingstijden van al onze winkels. We accepteren geen contante betalingen aan de deur of bij het postkantoor.
Kan ik contant betalen? Ja, in onze winkels kan je contant betalen. Je kan een product online reserveren en betalen in de winkel, of er langsgaan om je bestelling te plaatsen.
Waar vind ik de winkelvoorraad van de Coolblue winkels? Die vind je op de pagina van het product. Klik daar op de knop 'Ophalen in de winkel'. Hier zie je in welke winkels het product op voorraad is.
Studentenonderneming. Coolblue is in feite een uit de hand gelopen studentenonderneming, bol.com stamt af van een megalomaan project van het Duitse uitgeversconcern Bertelsman dat miljoenen verbrandde om een Europese en Amerikaanse concurrent van Amazon te maken.
Coolblue is een Nederlands e-commerce bedrijf dat in 1999 is opgericht door Pieter Zwart, Paul de Jong en Bart Kuijpers. Het bedrijf is met zowel een webwinkel als met fysieke winkels actief in Nederland, België en Duitsland.
Coolblue behaalde vorig jaar een recordomzet van 2,3 miljard euro. Dat is 348 miljoen euro meer dan in 2020.
Omzetcijfers voor webshops zitten flink in de lift, blijkt uit de Twinkle100, een jaarlijkse ranglijst van de grootste Nederlandse webwinkels. Vooral Bol.com maakt een flinke omzetsprong en loopt uit op nummer twee Coolblue.
1,4 maal de omzet. De omzet van Coolblue in 2020 was € 2 miljard – een mogelijke beurswaarde van ca. € 3 miljard.
Bij Coolblue kan je met een gerust hart shoppen. Ze hebben scherpe prijzen en leveren erg snel. En met regelmaat hebben ze ook mooie aanbiedingen. Klik op onderstaande button om direct naar de website van Coolblue te gaan.
Dat hun onderscheid relevant is wordt bewezen door hun succes; iedere webwinkel kijkt naar hun werkwijze en jaar op jaar groeien ze met ruime cijfers. De continue groei wordt gedreven door hun obsessieve focus op klanttevredenheid. Als je klant tevreden is, komen ze terug en stijgt de omzet. Een win-win situatie.
Coolblue heeft een bijzondere slogan: 'gewoon verwonderen'. Dat lijkt een tegenstelling, maar het geeft aan dat verwondering er voor altijd bij hoort. Oftewel: het is hun doel om ervoor te zorgen dat het allerbeste de standaard is.
Zoals gezegd geeft Amazon geen specifieke cijfers voor Nederland. Eigenaar Ahold Delhaize van bol.com is de afgelopen jaren iets scheutiger met informatie. Bol.com boekte in 2020 4,3 miljard euro omzet en gaat dit jaar waarschijnlijk de 5 miljard euro voorbij.
,,Ze groeien wel, maar het is tot nu toe pittig om het bol.com, Coolblue, maar ook Zalando lastig te maken." Coolblue en Zalando richten zich volgens hem met succes op niches zoals elektronica en mode. Bol.com en Amazon zijn met hun brede aanbod elkaars directe concurrent.
Bol.com is in handen van mediaconcern Bertelsmann.
Minder concurrentie. Internet is zo transparant als wat. Als een product bij MediaMarkt, Bol.com en Wehkamp een paar euro goedkoper is, gaan klanten daar shoppen. Daarom verkoopt Coolblue steeds meer producten die nergens anders te koop zijn.
Zijn er nog verschillen in doelgroep
We zien dat jongeren weten dat Coolblue uit Rotterdam komt, ze denken meer aan 'online webwinkel', 'creatief' en 'gadgets'. En denken minder aan 'reclame'. De middengroep heeft meer associaties met 'Bol.com', 'concurrent', 'merk', 'reclame', 'assortiment', 'koud' en 'kauwgom'.
Coolblue is minder afhankelijk van fysieke verkopers, bij Mediamarkt of BCC is dit wel zo, een verkoper in een winkel moet een klant overtuigen. Bij Coolblue ga je zelf op zoek, zo worden de personeelskosten gedrukt. Coolblue heeft een jong, ambitieus en ondernemend team.
Lever je oude apparaat in
Wanneer je een nieuw apparaat bij Coolblue koopt, nemen wij het oude product voor je mee. Verkoop je koelkast of wasmachine niet wanneer deze ouder is dan 7 jaar. Ze verbruiken namelijk veel meer energie door hun ouderdom, wat ongunstig is voor de nieuwe eigenaar en het milieu.
Nee, in de winkel hebben we geen Tweedekans-producten op voorraad. Tweedekansjes ophalen in de winkel is helaas niet mogelijk.
Een beursgang heeft natuurlijk als voordeel dat het voor meer naamsbekendheid zorgt. Vaak krijgt een beursgang veel media-aandacht, waardoor een startup veel nieuwe kansen krijgt. Ook zorgt een beursgang meestal voor meer geloofwaardigheid: een bedrijf kan namelijk niet zomaar naar de beurs gaan.
Coolblue wilde deze maand een beursgang maken in Amsterdam. Daarbij zouden nieuwe aandelen worden uitgegeven om verdere groei te financieren. Ook bestaande aandeelhouders zouden stukken verkopen. Met de verwachte opbrengst van 150 miljoen wil het bedrijf verdere groei financieren, maakte Coolblue eerder bekend.