Maar de meest unieke auto in zijn wagenpark is de Bugatti Centodieci. Van het model zijn slechts tien exemplaren gemaakt. De bolide beschikt over een 8.0 liter W16 die goed is voor 1.600 pk. Hiermee sprint de Franse supercar van 0 naar 100 kilometer per uur in 2,4 seconden.
Lionel Messi heeft nog een wel een heel bijzondere auto in zijn wagenpark: een Pagani Zonda Tricolore. Het model is een gelimiteerde editie van de Zonda ter ere van de Italiaanse luchtmacht.
Mercedes W196 uit 1954 – 27,62 miljoen euro. De minst dure auto in deze lijst wisselde al voor bijna 30 miljoen euro van eigenaar! Je kan je het soort bedragen waarover we het gaan hebben dus al inbeelden... Mercedes bouwde slechts 14 van deze 'zilverpijlen'.
Een Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé uit 1955 is eerder deze maand geveild voor een recordbedrag van 135 miljoen euro. Dat heeft topman Ola Källenius van de Duitse autofabrikant bevestigd. Dat maakt het verreweg de duurste auto ooit.
De Tata Nano is sinds 2008 de goedkoopste auto ter wereld. Voor zo'n 2.000 euro had je al een instapmodel. Een geheide verkoophit zou je denken. Maar vorige maand werd er slechts één gefabriceerd.
Een Ferrari rijden in Nederland kan vanaf 255.995 euro. Voor dat geld rijd je in de Ferrari Roma 3.8 456kW aut, de goedkoopste Ferrari van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Ferrari 812 Competizione A 6.4 610kW aut wat daarmee de duurste Ferrari van Nederland is.
Hennessey Venom GT – 1.260 pk
0-100 in 2,9 seconden, topsnelheid 435 km/u Wat waren die Amerikanen toch blij toen ze Bugatti versloegen met de Hennessey Venom GT.
Ford Festiva
Dan de techniek van de vreemdste auto ter wereld. De basis is een Ford Festiva. Die auto is in Nederland geleverd onder de namen Mazda 121 en Kia Pride. De Consumer Car is voorwielaangedreven en heeft een Mazda motortje, een 1.2 viercilinder.
Cristiano Ronaldo
Hij kocht zijn duurste auto, de Bugatti La Voiture Noire in augustus 2020, de auto werd geleverd met een 8L Quad-turbomotor, 1500 pk en heeft een maximumsnelheid van 420 km/u. Deze auto kostte Ronaldo 16.5 miljoen euro's en is daarmee de duurste auto die hij bezit.
Het overgrote deel van zijn tijd is één van 's werelds beste voetballers ooit in Catalonië, waar hij twee huizen bezit. Één van die huizen bevindt zich in het prestigieuze Castelldefels, een plaatsje 12 kilometer gelegen van Barcelona.
Sarria-Sant Gervasi
Tot dit district, gelegen tussen Gràcia, Eixample en Les Corts, behoren zeven wijken. Sarrià doet qua sfeer een beetje denken aan Gràcia, met veel leuke boetieks en restaurantjes. In Sarria-Sant Gervasi wonen veel vermogende Barcelonezen, onder wie heel wat spelers van FC Barcelona.
Daarnaast heeft (of had) hij ook nog een BMW M6, een Bentley Continental GTC, een Mercedes-Benz C-Class Sports Coupé, een Porsche Cayenne, een Audi Q7, een Ferrari F430, een Porsche 911 Carrera 2S Cabriolet, een Bentley GT Speed, een Audi R8, een Audi RS6, een Maserati GranCabrio, een Ferrari 599 GTO, een Lamborghini ...
2. Bugatti La Voiture Noire – $18,7 miljoen. De Bugatti La Voiture Noire officieel de duurste nieuwe auto aller tijden. Als een moderne interpretatie van Jean Bugatti's Type 57 SC Atlantic, gebruikt de zwarte auto dezelfde 8,0-liter turbomotor als de Chiron, met een vermogen van 1479 pk (1102 kilowatt).
Hennessey Venom F5
Hij moet maar liefst 484 km/u kunnen halen met behulp van zijn 1600pk. Voor nu is dit de snelste auto. Maar het Zweedse Koenigsegg heeft al een nieuwe auto aangekondigd, de Jesko. En deze kan wel eens het record gaan verbreken.
De elektrische Rimac Nevera is officieel de snelst accelererende productieauto ter wereld.
Op het vlak van prestaties gaat Tesla aan kop, aangezien zijn wagens krachtiger zijn dan Lamborghini's. Zo heeft de Tesla Roadster een topsnelheid van 402,3 km/u, terwijl de Lamborghini Veneno een topsnelheid heeft van 355 km/u.
1. Bugatti La Voiture Noire: startprijs €16,5 miljoen. Met de La Voiture Noire (Frans voor 'de zwarte auto' haalt Bugatti de geest terug van hun oude model, de Type 57 SC Atlantic. Hier waren er slechts 4 stuks van gemaakt, waarvan één exemplaar vermist raakte tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Lamborghini Aventador SVJ Roadster – 822.906 euro
De duurste auto van 2020 was een Lamborghini Aventador Roadster SVJ van 706.274 euro.
Deze Ferrari 250 GTO is de duurste auto die ooit geveild werd. Zijn nieuwe eigenaar hoestte maar liefst 48 miljoen euro op… Onlangs hadden we het over de 10 duurste auto's die ooit geveild werden.
Galliera noemt een indicatie van vijf jaar. Maar zoals bekend komt niet iedereen zomaar in aanmerking om een van Ferrari's one-offs te kopen. Op internet gaan allerlei verhalen rond wat de minimumvereisten zijn. Zo zou je bijvoorbeeld al een x-aantal Ferrari's in bezit moeten hebben (sommigen zeggen vijf stuks).
Ferrari kon er zelf ook niet aan tippen want de F50 die bijna tien jaar later werd ontwikkeld, kon niet in de schaduw staan van de F40. Van de 1337 geproduceerde exemplaren zijn er nu nog 1311 over, sommigen beweren 1315, dus dat rekenen we voor het gemak ook goed.
Bugatti is altijd berucht geweest om de hoge service- en onderhoudskosten. Niet zo gek, als je bedenkt dat hun goedkoopste model al zo'n 2 miljoen euro kost. De fabrikant biedt een speciaal wereldwijd serviceprogramma aan voor de Chiron en Veyron, maar wat kost dat nou ongeveer?