Teruggerekend is dat tussen de drie en zes duizend euro per maand. Lang niet onaardig, maar dan moet je ook wel verstand van zaken hebben en tegen een ongekend hoge werkdruk kunnen. Niet gek om voor te stellen gezien de hoeveelheid geld dat er rondgaat in de Formule 1.
Het worden van pit crew medewerker is alleen mogelijk door het opdoen van veel ervaring. Deze ervaring heeft bijvoorbeeld betrekking op het beroep eerste automonteur of eerste motormonteur. Door het opdoen van de juiste ervaring is het mogelijk om pit crew medewerker te worden, zoals voor de Formule 1.
Oordeel zelf: het jaarsalaris van een Formule-1 coureur ligt gemiddeld tussen de € 35.000 voor een beginner tot € 70.000 euro voor een ervaren monteur. De enige uitzondering is de Chief Mechanic: die kan bij een topteam wel tot rond de € 1 miljoen per jaar verdienen.
Net als Lewis Hamilton, de Mercedesrijder die door hem in de laatste race van 2021 werd onttroond, verdient Max Verstappen (24 jaar) dit jaar zo'n veertig miljoen als coureur bij het team van Red Bull. Gedeeld door 22 races betekent dat zo'n 1,8 miljoen euro per raceweekend.
Het salaris van de minister-president is € 170.910 inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering (2020). Daarnaast heeft de minister-president recht op een vaste onkostenvergoeding en een aantal andere tegemoetkomingen en voorzieningen. Dat is geregeld in artikel 10 van het Voorzieningenbesluit.
Een bandenwisselaar krijgt bijna € 300.000 per jaar, evenals de 'fuel engineer', weet Nieuwsblad te melden. Voor iedere gewonnen race zijn er bonussen te verdienen. Voor een teamleider is dit ruim € 4200, gevolgd door de bandenwisselaars met € 2100.
Een Formule 1-monteur moet het doen met een salaris tussen de 35.000 en 70.000 euro per jaar.
Om dus te controleren of elke auto hieraan voldoet worden dus zowel de auto als de coureur gewogen . Een coureur kan tijdens het racen ongeveer 3 liter aan vocht kwijt raken – zo'n 5% van zijn totale gewicht. Dit is de reden waarom je coureurs nog voor het drinken zich ziet melden bij de weegschaal.
Chassis, maar vooral motor en transmissie zijn de duurste onderdelen. De prijs voor elk van de drie toegelaten eenheden per seizoen wordt geraamd op ongeveer 10 miljoen euro. Wie de prijs van een huidige raceauto op 12 tot 15 miljoen schat, zit er dus niet ver naast.
Minimum en maximum salaris voor Automonteurs - van € 1.578 tot € 3.281 per maand - 2022. Het aanvangssalaris van een Automonteurs bedraag meestal tussen de € 1.578 en € 2.250 bruto per maand. Na een dienstverband van 5 jaar bedraagt het salaris tussen de € 1.921 en € 2.612 per maand bij een werkweek van 38 uur.
De topsnelheid van een Formule 1-bolide ligt rond de 360 kilometer per uur.
Elke coureur is verplicht om minimaal één pitstop te maken, aangezien er per race op minimaal twee sets banden geracet moet worden.
De mannen van de pitstop
Rechter achterwiel; 3 Man, waarvan de achterste het wiel weg haalt dat de middelste man heft losgeschroefd.
Het salaris van een Piloot is afhankelijk van de werkgever, de verantwoordelijkheid en de ervaring. Een beginnend Piloot verdient bijvoorbeeld zo'n €3200 tot €4500 netto per maand, maar een ervaren gezagvoerder kan bij sommige airlines tot ongeveer 250.000 euro per jaar verdienen, afhankelijk van zijn rang en functie.
Charles Leclerc lijkt momenteel de eerste rijder binnen het Italiaanse team en dat toont ook het onderzoek van RN365. De Monegask verdient namelijk 12 miljoen dollar per seizoen (omgerekend 11,1 miljoen euro) en dat is exclusief mogelijke bonussen.
Lewis Hamilton (Mercedes): €40-45 miljoen. Max Verstappen (Red Bull Racing): €33 miljoen.
Lewis Hamilton en Max Verstappen, maar ook Valeri Bottas en Verstappens teamgenoot van vorig seizoen Alexander Albon, staan vermoedelijk niet tussen het rijtje gewone medewerkers: de 934 mensen in dienst van Red Bull kostten namelijk iets meer dan €118 miljoen aan loonkosten, het 1063-koppige medewerkersbestand van ...
Race-engineers hebben een zeer belangrijke rol in een Formule 1-team. Ze zijn verantwoordelijk voor het runnen van de wagen en hebben direct contact met de coureur om ervoor te zorgen dat die het beste uit zijn materiaal kan halen. Het is een complex bestaan waar geen opleiding voor bestaat.
Een Formule 1 coureur kan niet tijdens een race stoppen om te plassen. Omdat een coureur veel zweet, is zijn blaas ook minder vol. Als de coureur echt heel nodig moet, dan doet hij het in zijn broek.
De Belg Stoffel Vandoorne verdient dit seizoen meer dan Daniel Ricciardo, Red Bull-collega van Verstappen. McLaren-coureur Vandoorne zou een bedrag van 5,9 miljoen euro op zijn rekening kunnen bijschrijven. Ricciardo krijgt 4,9 miljoen euro. Zijn contract loopt af en zowel Mercedes als Ferrari azen op hem.