Wat verdien je als fietsenmaker? Als startende fietsenmaker verdien je niet hetzelfde salaris als een ervaren fietstechnicus. Je salaris is afhankelijk van de aantal jaren werkervaring en de behaalde opleiding. Het gemiddelde salaris ligt tussen de €2200,- en €3000,- bruto per maand.
normaal gesproken zit er op fietsen een marge van 30 tot 40 procent. Echter, wanneer je een hele hoop fietsen tegelijk aanschaft, kun je ze natuurlijk veel goedkoper krijgen.
Wat verdien ik na de opleiding Eerste Fietstechnicus? Na je opleiding start je op ongeveer 2035 euro bruto*. Na 5 jaar verdien je ongeveer 2494 euro bruto per maand. Per uur is dat omgerekend 14,42 euro bruto.
Voor een Fietsenmaker in loondienst is het startsalaris van een 18-jarige is € 841 bruto per maand in de functie van assistent mobilitietsbranche. Het eindsalaris ligt met meerdere jaren ervaring op € 2.243 bruto per maand. De salarissen zijn conform de CAO Motorvoertuigenbedrijf en Tweewielerbedrijf 2021.
Een fulltime fietsenmaker verdient ongeveer 1.900 euro in de maand. Wanneer je een BBL opleiding volgt of net van school komt, ligt het salaris eerder rond het minimum. Zij moeten het vak nog onder de knie krijgen en ervaring op doen. Een ervaren fietsenmaker kan maximaal rond de 2.300 euro per maand verdienen.
Een Fietsenmaker factureert ongeveer € 35 per uur ex BTW.
Als fietsenmaker werk je in de vakgebied fietstechniek. De werkzaamheden bestaan uit afmonteren van nieuwe fietsen volgens checklist, onderhoud en reparaties van fietsen, voeren van reguliere onderhoudsbeurten. Denk aan het vervangen van de remmen, zadel of de trappers.
De opleiding Fietstechnicus is beschikbaar als BOL-opleiding en BBL-opleiding. Je krijgt 2 jaar lang les en praktijk op niveau 2. Tijdens de opleiding werk je aan 'prestaties'. Dit zijn praktijkopdrachten zoals je ze (later) ook in het bedrijfsleven gaat maken.
De avondopleiding duurt 2 jaar.
Dat doe je natuurlijk als leerling fietstechnicus. Je zit dan 1 dag per week op school (veelal betaald door de werkgever) en werkt hiernaast 4 dagen in een fietsenwinkel. Je verdient dan als 18 jarige ongeveer €840,00 bruto per maand.
Onderhandelen kan altijd. Je kunt bijvoorbeeld vragen of er nog iets 'aan de prijs gedaan kan worden' (bijvoorbeeld als het een model uit een vorige collectie betreft) en/of er mogelijk een kosteloze upgrade voor de accu in zit, of op zijn minst een extra accessoire.
Omdat het fietsen zo ontzettend bij Nederland hoort, kom je niet gauw op het idee dat een fiets in Duitsland wel eens goedkoper zou kunnen zijn. Toch is het zo. Soms is dat een kwestie van simpelweg een lagere Duitse prijs voor een identiek product, zoals bij de ebikes van Flyer, maar dat is een uitzondering.
Als je een koopje wilt hebben, is het winterseizoen aan te raden voor de aanschaf van een nieuwe fiets. Het nadeel is dat je dan minder keus hebt omdat je afhankelijk bent van wat Fietsenmaker nog hebben staan. Wil je volop keuze hebben en het nieuwste van het nieuwste hebben, dan koop in je het voorjaar.
In onze VDAB-opleidingendatabank vind je opleidingen van VDAB én andere organisatoren. Zoek in ons gratis aanbod van meer dan 300 online opleidingen en start met binge-leren!
Het beroep van fietstechnicus is veelzijdiger dan veel mensen denken. Door de opkomst van de e-bike komt er meer diepgaande kennis bij kijken. Het werk is afwisselend en u bent lekker met uw handen bezig. Er is ontzettend veel werk beschikbaar, nu en in de toekomst.
Het loon van een fietshersteller: 1.515 euro netto - Jobat.be.
De sportieve E-bike van het Jaar 2022 is de Kalkhoff Entice 5. b Advance+ (€ 4099). Eervolle vermeldingen zijn er voor de Stella Tierra Pro MDB FI (€ 4599) en de Specialized Turbo Vado 4.0 (€ 4000).
Bij Stella ontwikkelen wij onze elektrische fietsen zelf. Ons Research en Development team ontwikkelt in Nunspeet de nieuwste e-bikes. Daarnaast assembleren wij onze elektrische fietsen zelf in onze fabriek in Nunspeet. Hierbij maken we gebruik van alleen de allerbeste materialen en A-merken.
Pegasus Ravenna EVO 5 Belt
De fiets werd beoordeeld op het display (cijfer: 8,0), de ondersteuning (cijfer: 8,3), de kwaliteit fiets en onderdelen (cijfers: 7,3) en het rijgedrag (cijfer: 7,9). Hiermee komt het eindcijfer uit op een 8,0.
Het verschil in kwaliteit zit hem voornamelijk in het materiaalgebruik. Zo zijn staal en aluminium doorgaans goedkoop en zijn frames van carbon en titanium duurder geprijsd. Het verschil zit hem voornamelijk in het productieproces en grondstofkosten.
De Bruto Winst Marge op de inkoop/verkoop van 1 E-bike is in procenten € 431,40 / € 500,- = 86.28% .