Volgens de gecombineerde EPA meetcyclus verbruikt de Bugatti Chiron gemiddeld 21,3 l/100 km en dat is amper 2 liter minder dan de Veyron. Op de snelweg doet de Chiron het minder goed dan zijn voorganger met een gemiddeld verbruik van 16,8 l/100 km.
Het gemiddelde brandstofverbruik bedraagt 22,5 liter per 100 kilometer, dat is het CO2-equivalent van 516 gram.
De vierwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 736 kW (1001 pk) en een maximum koppel van 1250 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabrikant 24,1 l/100km (1 op 4,1).
Een Pur Sport kost volgens Paultan 95.000 euro per veertien maanden om hem alleen stil te hebben staan. Hou je hem langer, dan krijg je ook ander onderhoud. In totaal zou vier jaar onderhoud voor een Bugatti Chiron Pur Sport 350.000 euro kosten.
Waarom is Bugatti zo duur? Een Bugatti is zo duur vanwege de superieure technologie, unieke mechanische elementen en premium en luxe componenten waaruit elk voertuig bestaat. Deze supercars behoren tot de meest indrukwekkende die ooit zijn geproduceerd en hebben een passend prijskaartje.
De hoogst gemeten snelheid van de 300+ is 490 km/u, maar het schijnt dat 500 km/u prima te doen is in deze Chiron. De Koenigsegg Agera RS is trouwens officieel nog de snelste auto ter wereld.
Oh, en op topsnelheid kon de Veyron zijn brandstoftank van 100 liter in 12 minuten leegzuigen; de Chiron lukt het in 9 minuten.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
Bugatti Chiron
Zie hier de Bugatti Chiron. Deze Bugatti gaat maar liefst 420 kilometer per uur. De Bugatti Chiron heeft 1479 pk en rijdt dus wel lekker door.
Verbruik: circa 40 l/100 km (stad), circa 22 l/100 km (buiten de stad), op topsnelheid is de volledige 100 liter tankinhoud in 12-15 minuten leeg (115 l/100 km).
Een W16 is een verbrandingsmotor die bestaat uit 16 cilinders die in een "W"-vorm zijn gerangschikt.
De Bugatti Veyron beschikt over 1.001 pk (ter vergelijking: een standaard Volkswagen Golf heeft er 'slechts' 110) en is een tweezits coupé, waarvan er later ook enkele open modellen zijn gemaakt.
Liefst 16 kg alleen al komt op conto van de wielen. Door gebruik te maken van magnesium daalde de wielen in 10 spaaksdesign al bijna net zoveel als de Sport in gewicht (18 kg). En de 50 kg gewichtsreductie voor de Chiron Pur Sport betekent dat de sportcoupé dan nog altijd 1949 kg weegt.
Hoe groot is de Bugatti Chiron? De Bugatti Chiron is 4,544 meter lang, 2,038 meter breed en 1,212 meter hoog.
1. Bugatti La Voiture Noire: startprijs €16,5 miljoen. Met de La Voiture Noire (Frans voor 'de zwarte auto' haalt Bugatti de geest terug van hun oude model, de Type 57 SC Atlantic. Hier waren er slechts 4 stuks van gemaakt, waarvan één exemplaar vermist raakte tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Fiat Multipla
Dit is officieel de lelijkste auto aller tijden. Hij kwam in 1998 op de markt en won een jaar later al de prijs van lelijkste auto op de Top Gear Awards. Twintig jaar later, in een poll van AD.nl waaraan 17.000 lezers meededen, wees driekwart het Italiaanse model nog steeds aan als lelijkste wagen.
Eén komt er nota bene naar Nederland: voor vijf miljoen euro exclusief belastingen - liefst 6,3 miljoen euro op Nederlands kenteken. De Mistral valt in Bugatti's collectie van zogeheten few-off modellen: gelimiteerde uitgaves met prijskaartjes van 5 (Divo) tot 11,5 miljoen euro (La Voiture Noire).
Nieuw record voor duurste nieuwe auto van Nederland
's Ochtends werd namelijk een Bugatti Chiron op kenteken gezet met een catalogusprijs van 4.064.477 euro.
In Monaco, Cannes, Saint Tropez of Nice kun je een Bugatti Veyron huren voor 10.000 euro per dag. Of 65.000 euro per week.
De motor is in de basis dezelfde motor als in de Bugatti Veyron, een 16 cilinder 8.0 liter W-motor met 4 turbo's. Uiteindelijk zorgt dat voor een vermogen van 1500 pk en 1600 Nm koppel.
Bugatti Chiron topsnelheid
Echte hypercar-specificaties dus. Hij gaat in slechts 2,3 seconden naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 420 km/u. Hij heeft verschillende rijmodi, waaronder Autobahn. In deze modus gaat de teller zonder al te veel moeite ruim over 400 km/u heen.
Porsche 918 Spyder – 0-100 in 2,5 seconden
De 918 zou dan de snelst accelererende productieauto ooit zijn, naast de Tesla Model S Plaid. De 4,6-liter V8 produceert in samenwerking met twee elektromotoren een gecombineerde 887 pk.
Peel P50 – 61 km/uur
De Peel P50 is niet alleen de kleinste auto van de wereld, maar ook de aller langzaamste ooit gemaakt.
Deze Bugatti is goed voor een prijs van 3.542.760 euro. De TL-231-K is iets 'goedkoper'. Deze Chiron werd vrijdag op kenteken gezet en heeft slechts 3.251.755 euro gekost. Dit zou betekenen dat er momenteel vier stuks met Nederlands kenteken zich in ons land bevinden.