Niet iedereen heeft altijd de puk code bij de hand. Bent u uw puk code kwijt? Probeer in dat geval niet zelf op goed geluk een code in te voeren, want na negen pogingen wordt uw simkaart definitief geblokkeerd. Het enige wat u dan kunt doen is een nieuwe simkaart aanvragen bij uw provider en hier betaalt u kosten voor.
Deze speciale code is vaak geprint op het plastic kaartje, waar je ook je simkaart uitdrukt. Is dat niet het geval? Bekijk dan bijgeleverde brief, want dan is de code daarop te vinden. Bewaar dit plastic kaartje of brief dus goed, of kies er bijvoorbeeld voor om de code op te slaan in je telefoon zelf.
De provider bepaalt de pincode of puk code. Ben je de code vergeten, dan is het verstandig te controleren of je de begeleidende brief van de provider nog hebt. Daarin staat vaak de pin- of puk code vermeld. Vaak biedt de brief de oplossing voor een vergeten pincode.
Je hebt tien pogingen om de juiste pukcode in te voeren. Voer je 'm tien keer fout in? Dan wordt de simkaart definitief geblokkeerd.
Als je inlogt op je IkBen pagina vind je jouw pukcode terug. Mocht je hier niet kunnen inloggen adviseer ik je om contact op te nemen met mijn klantenservice zodat zij je hier direct verder mee kunnen helpen.
Een vergrendelde simkaart betekent dat je niet kunt bellen, sms'en en mobiel internetten. In dit blog lees je precies hoe het ontgrendelen werkt op iPhone, Samsung en andere Android apparaten.
Simkaart geblokkeerd: zo deblokkeer je hem. Als je simkaart is geblokkeerd, vraagt je smartphone om een pukcode. Vaak kun je de pukcode vinden in het pakketje waar je simkaart destijds ook in zat. Je hoeft dit pakketje overigens niet per se te bewaren.
Iedere simkaart heeft een eigen nummer, een zogeheten ICC-ID (Integrated Circuit Card ID). Dit nummer bestaat een reeks van zo'n 13 cijfers, letters en tekens. Het nummer valt te herkennen aan de eerste vier cijfers, namelijk '8931'. Een simkaartnummer is dus niet hetzelfde als een pukcode of een pincode.
Bij herhaaldelijk (drie keer) invoeren van de verkeerde PUK-code wordt de SIM-kaart geheel onbruikbaar. En moet je een nieuw SIM-kaart aanvragen bij Vodafone. Dat kan niet via dit Forum. Maar via de klantenservice op telefoonnummer 0900-0940 Dus met een geleende smartphone van iemand anders.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Wat is een pincode? Elke simkaart heeft ook een viercijferig Personal Identification Number: een pincode. Deze code voer je in als je je simkaart voor het eerst gebruikt of als je 'm voor het eerst in een nieuw toestel stopt. Meestal krijg je de code per post of e-mail van je provider.
Puk code invoeren
De puk code bestaat uit acht cijfers en u krijgt negen pogingen om de juiste code in te voeren.
Je vindt de pukcode in My Vodafone. Hiermee activeer je je simkaart weer als deze geblokkeerd is door 3 x de verkeerde pincode in te voeren. Klik op onderstaande button om direct naar de pagina van jouw pukcode te gaan. Je vindt deze bovenaan de pagina in het witte veld onder het rode kopje “Toestel, sim en diensten".
De standaard pincode van je kaart is 0000. Als je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, blokkeert je sim. Je hebt dan de pukcode nodig om je sim te ontgrendelen.
Als u een iPhone hebt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Simpincode'. Als u een iPad hebt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiele data' > 'Simpincode'. Schakel uw simpincode in of uit.
De simkaart
De kaart koppelt je telefoonnummer aan je telefoon. De chip op deze kaart zorgt ervoor dat als iemand jouw nummer belt, het gesprek naar jouw toestel gestuurd wordt. Een simkaart koop je los of in combinatie met een toestel. Een losse simkaart zonder toestel heet sim-only.
Als je driemaal de verkeerde pincode hebt ingevoerd, dan heb je de PUK-code nodig. Deze code vind je meestal in de persoonlijke inlogomgeving op de website van je provider. Kun je het daar niet vinden? Dan kun je je PUK-code ook opvragen bij de klantenservice van je provider.
Het klantnummer vind je in My Vodafone → Log in in My Vodafone. Vervolgens zie je het klantnummer bovenin vermeld (rechts). Via de app kun je hiervoor naar het kopje producten gaan. Lukt het niet om in te loggen, neem dan even contact met ons op.
Procedure. Indien je 3x na elkaar de foutieve PIN code ingeeft van de identiteitskaart, dan is deze geblokkeerd, je kan deze terug heractiveren door middel van de PUK code. Heb je het document nog met de codes is er geen enkel probleem, kom met je identiteitskaart en de codes naar de dienst burgerzaken.
Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als: U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.
Kunnen jullie een geblokkeerde kaart ook deblokkeren? Eenmaal je betaalkaart geblokkeerd, kan Card Stop deze niet meer deblokkeren. Contacteer je bank of de uitgever om je mogelijkheden te bespreken.
078 170 170 is een normaal nummer, zonder extra kosten. U kunt er ook vanuit het buitenland naar bellen, 24 uur per dag, 7 dagen per week, in het Nederlands, Frans, en Engels.
Een nieuwe kaart vraagt u telefonisch of in uw kantoor aan. In het kantoor krijgt u ook onmiddellijk een tijdelijke vervangkaart. Binnen de 5 bankwerkdagen ontvangt u uw nieuwe debetkaart, u kiest zelf of u ze liever thuis ontvangt of ophaalt in uw kantoor.