Wat te doen als een bedrijf niet reageert?

Heeft u een klacht over een product of dienst en komt u er met het bedrijf niet uit? Dan kunt u een geschillencommissie inschakelen. Een geschillencommissie adviseert en bemiddelt, of doet een uitspraak. U kunt een klacht indienen bij een geschillencommissie over een product of dienst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat moet je doen als een bedrijf niet reageert?

Problemen met een bedrijf?Deze stappen kunt u nemen
  1. Zoek contact met het bedrijf. ...
  2. Wacht op reactie. ...
  3. Stuur aangetekende brief. ...
  4. Bouw dossier op. ...
  5. Rechtsbijstandsverzekering of juridisch loket. ...
  6. Geschillencommissie of rechtszaak. ...
  7. 7. Mail of bel ons!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxmeldpunt.nl

Wat te doen als een bedrijf zijn afspraken niet nakomt?

Hieronder een selectie van de mogelijkheden.
  • Ingebrekestelling (en nakoming) U dient eerst uw wederpartij een bericht te sturen waarin u hem een redelijke termijn geeft om alsnog de overeenkomst na te komen. ...
  • Ontbinding en (vervangende) schadevergoeding. ...
  • Opschorting. ...
  • Nakoming. ...
  • Beslag. ...
  • Overeenkomst. ...
  • Rechter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op fdjadvocaten.nl

Hoe klaag ik een bedrijf aan?

Wanneer u niet tevreden bent over een product of dienst, kunt u een klacht indienen bij de ondernemer. Als de ondernemer niets van zich laat horen, of u komt er samen niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij een van de commissies van De Geschillencommissie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Waar kan ik een klacht neerleggen tegen een bedrijf?

Bent u een onderneming? Dan kunt u ook misleidende of oneerlijke handelspraktijken melden. Meld de schadelijke praktijken op het Meldpunt van de FOD Economie . Kies het thema dat overeenstemt met uw situatie en beantwoord enkele vragen om uw melding aan de Economische Inspectie door te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op economie.fgov.be

Wanneer een cliënt niet meer reageert (doe dit)...

28 gerelateerde vragen gevonden

Kun je aangifte doen tegen een bedrijf?

Wanneer kan men aangifte doen? Strafbare feiten: U kunt aangifte doen als het bedrijf strafbare feiten heeft gepleegd, zoals fraude, oplichting of diefstal. In dergelijke gevallen handelt u in het kader van het strafrecht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op pro-deo-advocaten.com

Wat te doen als de webwinkel niet reageert?

Als u een klacht heeft over uw aankoop, dan moet u eerst contact opnemen met de verkoper.Komt u er samen niet uit?In Nederland kunt u dan naar de Kantonrechter of een geschillencommissie stappen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat kost de Geschillencommissie?

Wat kost het? De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie bedragen doorgaans tussen de 25 en 152,50 euro. Je betaalt op voorhand en indien je (deels) in het gelijk wordt gesteld, krijg je je geld (deels) terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Hoe kan ik arbeidsinspectie inschakelen?

Hoe kan ik iets melden bij de Nederlandse Arbeidsinspectie? Via de webpagina melden op onze website.Melden kan ook telefonisch via 0800-5151.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nlarbeidsinspectie.nl

Hoe snel moet een bedrijf reageren op een klacht?

Je moet je klacht eerst hebben gemeld bij de verkoper of dienstverlener. En hij moet een redelijke termijn krijgen om te reageren. Vaak is dit 4 weken. Je moet je klacht op tijd melden bij de Geschillencommissie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe kan ik een bedrijf in gebreke stellen?

Aangetekende ingebrekestelling per post of per e-mail

Je kunt een ingebrekestelling per post of per e-mail sturen. Het is wel belangrijk dat je kunt aantonen dat jouw brief ook daadwerkelijk is ontvangen. Het is daarom slim om je ingebrekestelling aangetekend te versturen (dit kan per post én per e-mail).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Hoe noem je het als iemand zijn afspraken niet nakomt?

Aansprakelijkheid bij overeenkomsten

Indien één van de partijen de overeenkomst niet nakomt en hem dit kan worden toegerekend (dat wil zeggen: het is zijn schuld of het komt voor zijn risico) is er sprake van wanprestatie, ofwel contractbreuk, of een gebrek in de prestatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op advocaten.nl

Wat als een bedrijf niet op tijd levert?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat kan je doen als een bedrijf zijn afspraken niet nakomt?

Heb je een overeenkomst met een bedrijf of persoon, maar houdt die zich niet aan de gemaakte afspraken? Dan kun je de andere partij in gebreke stellen, de overeenkomst ontbinden, jouw geld terug vragen of een schadevergoeding eisen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Hoe stel je een firma in gebreke?

Waar moet je aan denken als je een partij in gebreke stelt?
  1. Verstuur je ingebrekestelling altijd schriftelijk. Gebruik in de tekst de term 'ik stel u in gebreke'. ...
  2. Beschrijf het probleem zo specifiek mogelijk. ...
  3. Wat verwacht je van de wederpartij? ...
  4. Geef aan welke termijn je de wederpartij geeft om het gebrek te herstellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Hoe dien ik een klacht in bij de ombudsman?

U kunt uw klacht bij de Nationale ombudsman indienen door:
  • het klachtenformulier op de website van de Nationale ombudsman uit te printen en op te sturen;
  • het elektronische klachtenformulier in te vullen en te verzenden;
  • een brief te schrijven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat gebeurt er na een melding bij de arbeidsinspectie?

Nadat de inspecteur zich een beeld heeft gevormd van de gebeurtenissen, wordt u in de meeste gevallen gevraagd om zelf verder onderzoek te doen naar het ongeval. Uw onderzoek moet antwoord geven op de vraag hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren en wat de achterliggende oorzaken van het ongeval zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nlarbeidsinspectie.nl

Hoe hoog zijn de boetes van de arbeidsinspectie?

Natuurlijke personen die arbeidskrachten illegaal werk laten verrichten kunnen een boete tussen € 1.500,- en € 3.000,- per illegaal tewerkgestelde arbeidskracht krijgen. Afhankelijk van de mate van verwijtbaarheid en de ernst van de overtreding kan deze worden verlaagd of verhoogd tot € 5.625,-.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nlarbeidsinspectie.nl

Hoe meld je een incident binnen het bedrijf?

De Nederlandse Arbeidsinspectie is hiervoor 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar. Arbeidsongevallen meldt u direct via 0800-5151 (gratis) of via het formulier arbeidsongeval op nlarbeidsinspectie.nl.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nlarbeidsinspectie.nl

Is geschillencommissie gratis?

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie voor Consumentenzaken bedragen: € 52,50. Voor dit bedrag wordt zonodig ook een deskundigenrapport opgemaakt. U krijgt het volledige klachtengeld terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Waar kan ik een klacht indienen over een bedrijf?

Heeft u een klacht over een product of dienst en komt u er met het bedrijf niet uit? Dan kunt u een geschillencommissie inschakelen. Een geschillencommissie adviseert en bemiddelt, of doet een uitspraak. U kunt een klacht indienen bij een geschillencommissie over een product of dienst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat zijn de voordelen van een geschillencommissie?

Voordelen geschillencommissie
  • de procedure bij de geschillencommissie is sneller en goedkoper dan bij een gerechtelijke procedure.
  • het inschakelen van een advocaat is niet nodig.
  • de commissie heeft specifieke kennis van de branche.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtspraak.nl

Hoe krijg ik mijn geld terug als het bedrijf niet reageert?

Probeer contact op te nemen met de handelaar

Het is het beste om de handelaar te e-mailen of schrijven - u kunt een sjabloonbrief gebruiken. Bewaar een kopie van alles wat u verzendt, voor het geval u het later moet controleren. Als u de handelaar niet kunt bereiken of als ze niet willen helpen, kunt u het aan uw kaartverstrekker of PayPal vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Heb je altijd recht op geld terug?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. Jij als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Kun je een webshop aanklagen?

Je kunt binnen 12 maanden na het indienen van je klacht bij de webwinkel de klacht melden bij de geschillencommissie. Na indiening van jouw klacht dien je de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Populaire vragen