Zoals aangegeven wil je de opdrachtbevestiging gebruiken als bewijsstuk indien je klant jouw aanbod heeft geaccepteerd. Wij raden je dan ook aan om in de opdrachtbevestiging in ieder geval het volgende op te nemen: De gegevens van je klant (naam bedrijf zoals opgenomen in de KvK, bevoegde persoon, adres, KvK-nummer).
In een opdrachtbevestiging legt u afspraken tussen u en de opdrachtgever schriftelijk vast. Hierdoor weten beide partijen wat ze van elkaar kunnen verwachten. Door deze afspraken op papier vast te leggen sta je bij onenigheid achteraf sterker.
Een bevestigingsmail of sms is een bericht dat naar een klant wordt gestuurd vóór een gepland servicebezoek. De datum, tijd, plaats en het doel van de afspraak staan meestal in de e-mail, samen met andere details zoals het onderwerp van de afspraak en de contactgegevens van het bedrijf of de organisatie.
Wij raden je dan ook aan om in de opdrachtbevestiging in ieder geval het volgende op te nemen: De gegevens van je klant (naam bedrijf zoals opgenomen in de KvK, bevoegde persoon, adres, KvK-nummer). Jouw gegevens (naam bedrijf zoals opgenomen in de KvK, bevoegde persoon, adres, KvK-nummer, btw-nummer).
Hartverwarmende bevestigingskaartberichten
Het is inderdaad een speciale dag om met jou te vieren . Veel succes met alles terwijl je je geloof verder laat groeien. Gefeliciteerd met je bevestiging! Ik ben zo trots op de persoon die je bent geworden, en vandaag kan daar een getuigenis van zijn.
Ordernummer [nummer] is verzonden. Uw bestelling wordt binnen de volgende [X] dagen bezorgd… Bedankt voor uw aankoop. Hier is de bevestiging van uw bestelling.
Een orderbevestiging is een schriftelijke bevestiging van een bestelling . Dit laat de klant weten dat zijn bestelling wordt verwerkt. Zodra de orderbevestiging naar de klant is verzonden, is deze juridisch bindend - dit betekent dat de leverancier verplicht is de bestelling uit te voeren.
Vrijwel alle webshops sturen een bestelbevestiging. Dit is echter niet vrijblijvend, als webshop ben je namelijk wettelijk verplicht om een bestelbevestiging te sturen. De wet stelt ook eisen aan het moment waarop deze moet worden verstuurd en wat erin moet staan.
Een aanbod en aanvaarding is juridisch doordat het voldoet aan de kernbedingen. Een offerte is pas een aanbod als het alle kernbedingen bevat. Zodra dat het geval is, dan zal de order of bestelling ook het juridisch aanbod zijn. De orderbevestiging is dan juridisch gezien de aanvaarding.
De orderbevestiging (of bestelbevestiging) per mail is een garantie voor de koper en bevestigt dat de order in behandeling is genomen.
Benoem alles in de orderbevestiging, zoals: Besteldatum, ordernummers, klantnummer, overzicht van bestelde producten en prijzen, totale kosten, eventuele opmerkingen en de geplande levertijd.
Een orderbevestiging bevat informatie zoals de producten of diensten die zijn besteld, de prijs, de verzend- en betalingsvoorwaarden, de leveringsinformatie en eventuele extra kosten. De orderbevestiging biedt beide partijen een bewijs van de overeenkomst en voorkomt miscommunicatie.
Op het moment dat de klant de aankoop bevestigt door de bestelling te plaatsen wordt er een overeenkomst gesloten. De verkoper en de klant zitten dan aan die overeenkomst vast. Dat betekent dat de verkoper zijn aanbod niet zomaar weer kan intrekken.
Verschillen tussen factuur en orderbevestiging op groothandelsbestellingen. Als bij een groothandelsbestelling zowel een orderbevestiging als een factuur is ontvangen, kan er in sommige gevallen een verschil tussen de regels zijn. Dit kan b.v. omdat je je bestelling hebt gewijzigd na ontvangst van de orderbevestiging.
Afgerond. De bestelling is afgeleverd, gecontroleerd op eventuele problemen en je hebt de bestelling afgerond. Het bestelproces is nu afgerond en finaal.
Order kan in het Nederlands zowel een de-woord als een het-woord zijn, zowel in de betekenis 'bevel' als in de betekenis 'bestelling'.
Een bestelbon geldt dus als een overeenkomst tussen de koper en verkoper. In principe is een bestelbon dan ook bindend voor beide partijen. Zij moeten de overeenkomst naleven zoals op de bon vermeld: de beschreven producten of de diensten moeten binnen de vermelde termijn tegen de afgesproken prijs verhandeld worden.
Belangrijkste punten: Een goed gestructureerde bevestigingsbrief moet een koptekst bevatten met contactgegevens, een uitleg van uw beslissing, relevante informatie over de bevestiging, details over bijgevoegde documenten en een ondersteunende verklaring. Bovendien moet de brief grondig zijn nagelezen.
Graag bevestigen wij de ontvangst van uw brief d.d. [datum] waarin u [onderwerp brief]. Graag bevestigen wij de ontvangst van [onderwerp] betreffende [inhoud]. Bedankt voor uw brief van [datum] waarin u [onderwerp brief]. Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw reactie naar aanleiding van [onderwerp].
Goede standaardzinnen voor de afsluiting van een zakelijke brief zijn bijvoorbeeld: Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.Ik dank u bij voorbaat vriendelijk voor uw moeite.