De gebruikelijke formulering daarvoor is: (Goedemorgen/goedemiddag/goedendag/goedenavond), u spreekt met [naam organisatie/uw naam]. U spreekt die beginwoorden bij voorkeur traag en duidelijk uit. Op die manier kan de gesprekspartner aan uw stem wennen of uw stem herkennen als u elkaar al kent.
U moet eerst een begroeting aanbieden aan de persoon die opneemt, zoals hallo of hoi . Tegenwoordig hebben de meeste mensen een beller-ID, maar u moet uzelf toch voorstellen, tenzij de persoon aan de andere kant van de lijn u begroet met uw naam. Als u iemand belt die u redelijk goed kent, is uw naam misschien voldoende.
Je begint met 'goedemorgen of goedemiddag'.Daarna zeg je de naam van het bedrijf (bijvoorbeeld het kinderdagverblijf waar je werkt) en daarna zeg je jouw eigen naam. Dus dit kan zijn: “Goedemorgen, kinderdagverblijf de Pettevlet u spreekt met Samantha de Boer.”
lichaam, karakter, klant, kerel, mens, individu, leven, man, iemand, vrouw .
Als je de telefoon opneemt, zorg dan voor een goede openingszin: “Goedemorgen, -middag, -avond, [organisatie], u spreekt met [naam].” Houdt altijd deze volgorde aan. Het eerste woord valt vaak weg bij het opnemen van de telefoon. Het is minder erg dat 'goede…' wegvalt, dan de naam van je organisatie.
#2 De telefoon moet worden beantwoord met een positieve begroeting zoals "Hallo", "Goedemorgen" of "Goedemiddag", enz . Na de begroeting moet de persoon die de telefoon opneemt zijn of haar naam en de naam van het bedrijf of de organisatie die wordt gecontacteerd, opgeven.
De gebruikelijke formulering daarvoor is: (Goedemorgen/goedemiddag/goedendag/goedenavond), u spreekt met [naam organisatie/uw naam]. U spreekt die beginwoorden bij voorkeur traag en duidelijk uit. Op die manier kan de gesprekspartner aan uw stem wennen of uw stem herkennen als u elkaar al kent.
spreek duidelijk, helder en vriendelijk. vertel wat je doet en hoe je kan helpen. vat het verzoek van je beller samen. en sluit af met: heb ik u zo goed geholpen of kan ik nog iets anders voor u doen.
iemand of iets een naam geven, of iemand kennen of aanspreken met een bepaalde naam : Ze hebben de tweeling Edward en Thomas genoemd.
Mobiel bellen, sms'en en internetten buiten de EU
Belt, sms't of internet u in een land buiten de Europese Unie (EU)? Dan stuurt de buitenlandse aanbieder de kosten voor deze dienst door naar uw eigen aanbieder. Uw eigen aanbieder berekent vervolgens deze kosten door aan u.
Je kunt antwoorden met "Dit is zij", "Dit is zij", "Dat ben ik", "Ik gaf op kantoor" of "'Sup, homie?" Het is aan jou. Formele, correcte grammatica is optioneel — vooral als je te maken hebt met iemand die net je diner heeft onderbroken om je een huisgarantie te verkopen.
Begin met een begroetingswoord, zoals hoi, hallo, hey, goedemorgen of goedenavond . U kunt de naam van de persoon met wie u spreekt zeggen als u hem of haar rechtstreeks belt. Identificeer uzelf vervolgens. Gebruik een zin als Dit is [naam] of Het is [naam].
- "Hoi, ik denk dat ik het verkeerde nummer heb gedraaid.Sorry! " - "Sorry, ik wilde iemand anders bellen!" - "Excuses, verkeerde persoon!"
Ziekmelding per e-mail: Als u daadwerkelijk ziek bent
Probeer eens te zeggen: Ik begon me gisteravond al onwel te voelen, en ik voel me vanmorgen nog slechter . Ik voel me niet goed genoeg om naar kantoor te komen, en ik wil niet het risico lopen dat ik iets aan iemand anders doorgeef. Ik ga vandaag een ziektedag opnemen om te herstellen.
Ik wens je alle liefde en sterkte in deze moeilijke periode. Mijn oprechte condoleance voor dit ongelofelijke verlies. Weet dat ik er altijd voor je zal zijn en ik wens je alle kracht toe in deze moeilijke periode. Mijn gedachten zijn bij jou en je familie.
Ja, want net als bij veel Engelse woorden heeft "call" meerdere betekenissen, afhankelijk van de context. "Call" heeft 24 verschillende zelfstandige naamwoorden en 28 werkwoordsvormen. Over het algemeen betekent "To make a call" "een telefoongesprek beginnen ", bijvoorbeeld "Excuse me, I have to make a call".
U mag geen elektronische apparaten vasthouden als u rijdt. Handsfree muziek luisteren en bellen mag wel. Als u stilstaat mag u wel een apparaat vasthouden en gebruiken.
idioom. betekende dat iemand degene zou moeten zijn die een beslissing over iets neemt . "Hoe moeten we met dit probleem omgaan?" "Ik weet het niet: het is jouw beslissing."
Bij het beantwoorden van de telefoon is het belangrijk om de beller professioneel te begroeten. Gebruik een standaardbegroeting, zoals "Bedankt dat u [bedrijfsnaam] belt, dit is [uw naam]. Hoe kan ik u helpen?" of "Goedemorgen/middag, bedankt dat u [bedrijfsnaam] belt, dit is [uw naam]."
Toon begrip voor zijn situatie zonder jezelf te verontschuldigen. 'Ik begrijp dat je boos bent...', 'Dat is heel erg vervelend...', 'Ik begrijp wat je bedoelt.Dat is mij ook weleens overkomen...'Benadruk waarover jullie het eens zijn.
De eerste indruk van de klant is hoe je de telefoon opneemt. Doe dit altijd zakelijk. Begin met een Goedemorgen of Goedemiddag en daarna de naam van het bedrijf en je eigen volledige naam. Het is belangrijk dat de naam van het bedrijf en jouw naam duidelijk te horen zijn.
Praat over vandaag
Veel van ons beginnen telefoongesprekken met een algemeen "Hoe gaat het?" Maar door een klein woordje aan die zin toe te voegen, verandert een standaardzin in een zinvolle vraag. Zeg in plaats daarvan "Hoe gaat het vandaag?" Door de reikwijdte van de vraag te beperken, vergroot u de kans dat u een boeiend antwoord krijgt.