Wat moet je zeggen als je belt?

Een simpel 'Hé, hoe gaat het?' is meer dan genoeg, en het antwoord kan je een idee geven van hoe de ander zich voelt. Unieke begroetingen zijn leuk, maar het is waarschijnlijk het beste om die te bewaren voor latere telefoontjes. Mensen klinken vaak anders over de telefoon, dus maak goed duidelijk wie er belt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikihow.com

Hoe begin je een gesprek aan de telefoon?

Neem altijd rustig de telefoon aan en zorg ervoor dat je klant goed kan horen met wie hij spreekt. Begroet de klant (zeg liever 'goedendag' dan 'hallo') en noem je naam en bedrijfsnaam. Vraag vervolgens waar je de beller mee van dienst kunt zijn. Je zult merken dat klanten dit gebaar enorm waarderen!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op voicetovoice.nl

Hoe telefoongesprek?

Bellen
  1. Open de app Telefoon. op je telefoon.
  2. Kies wie je wilt bellen: Tik op Toetsenblok. om een nummer in te voeren. Tik op Contacten. ...
  3. Tik op Bellen .
  4. Tik op Gesprek beëindigen. als je klaar bent met het gesprek. Als je het gesprek wilt minimaliseren, sleep je de gespreksballon naar de rechterbenedenhoek van het scherm.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe sluit je een telefoongesprek af?

Bij de afsluiting van je gesprek geef je een korte samenvatting van gemaakte afspraken en zeg je elkaar gedag. Bijvoorbeeld door de ander een fijne (werk)dag, prettige avond, veel succes of iets anders vriendelijks toe te wensen. De naam noem je hier nogmaals.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op danielledejonge.nl

Hoe vroeg kun je iemand bellen?

Tenzij het een werktelefoontje is, blijf je maar beter van je telefoon af zolang de klok nog geen negen uur slaat. Jij mag dan wel een vroege vogel zijn, dat wil niet zeggen dat je vrienden ook al om 7 uur 's morgens hun bed (laat staan de deur) uit zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hln.be

Dit Gebeurt Er Als Je Jezelf Belt..

44 gerelateerde vragen gevonden

Wat zeg je bij telefoon opnemen?

Dat doe je door een korte inleiding “Goedemiddag, ABC BV, u spreekt met…”. Zeg altijd 'u' tegen een beller. Leid je naam altijd in met een zinnetje, zodat de bedrijfsnaam en je naam van elkaar gescheiden worden. Dit geeft de beller de tijd om de twee namen van elkaar te onderscheiden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaleco.nl

Hoe professioneel telefoneren?

Zakelijk telefoneren als visitekaartje van je bedrijf
  1. Laat de telefoon niet meer dan drie keer overgaan. ...
  2. Zorg voor een professionele openingszin. ...
  3. Wees altijd vriendelijk, behulpzaam en positief. ...
  4. Stel vast waar het om gaat. ...
  5. Bespreek de vervolgstappen. ...
  6. Blijf rustig bij een boze klant. ...
  7. Sluit het gesprek vriendelijk af.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bizziphone.com

Hoe zeg je een gesprek af?

Je kunt dan bijvoorbeeld iets zeggen als: “Bedankt voor dit gesprek, ik ga nu nog even wat andere mensen gedag zeggen.” Op die manier blijf je eerlijk, zonder al te enthousiast over te komen. Als je wel enthousiast bent over je gesprekspartner en/of jullie gesprek, mag je dat altijd laten merken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op leren.nl

Hoe Rond ik een gesprek af?

Probeer met je lichaamstaal duidelijk te maken dat je het gesprek wil beëindigen. Neem fysiek wat meer afstand, draai iets weg van je gesprekspartner, sta bijvoorbeeld op uit een stoel en pak je spullen op. Of draai een kwartslag weg, zodat je met je schouder naar je gesprekspartner wijst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op banninkcoaching.nl

Hoe kap je een gesprek netjes af?

Hieronder lees je hoe je een gesprek beëindigt zonder dat je de ander beledigt.
  1. Geef aan hoeveel tijd je beschikbaar hebt. Heb je maar een beperkte tijd voor het gesprek, meld dit dan meteen aan het begin. ...
  2. Sluit positief af. ...
  3. Let op de signalen van je gesprekspartner. ...
  4. Gebruik geen smoesjes.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zoontraining.nl

Hoe bel je een klant?

9 tips voor het voeren van een goed telefoongesprek
  • Laat de klant niet te lang wachten. ...
  • You never get a second chance to make a first impression. ...
  • Zorg voor een positieve houding. ...
  • Let op je spreektoon. ...
  • Enthousiasme werkt aanstekelijk, ook via de telefoon. ...
  • Bereid je goed voor. ...
  • Laat de klant niet te lang wachten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op contactcare.nl

Is het strafbaar om een gesprek op te nemen?

Vooropgesteld, het is strafbaar een gesprek op te nemen als je zelf niet deelneemt aan het gesprek en je dit gesprek ook niet in opdracht van een van de deelnemers opneemt. Zonder eigen deelname aan een gesprek of toestemming, mag je een gesprek niet opnemen en dus ook niet openbaar maken zonder toestemming.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op clinic.nl

Waar kun je over praten?

Lijst met 21 goede gespreksonderwerpen (ideaal voor een eerste date)
  1. Laat hem praten. Hoewel deze voor de hand lijkt te liggen, zal het je verbazen hoeveel vrouwen aan één stuk door over zichzelf praten op een eerste date. ...
  2. Doelen en passies. ...
  3. Familie. ...
  4. Superhelden. ...
  5. Het namenspel. ...
  6. Levenslessen. ...
  7. De Lilla lijst. ...
  8. Vakanties en reizen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mannengeheim.nl

Wat moet je zeggen om een gesprek te beginnen?

Stel jezelf voor als je de ander nog niet eerder ontmoet hebt. Als je met een vreemde wilt praten, stap dan op hem of haar af, maak oogcontact en glimlach. Groet de ander en zeg hoe je heet, zodat je gesprekspartner zich beter op zijn of haar gemak voelt in jouw gezelschap.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikihow.com

Hoe heb je een leuk gesprek?

Je laat eerst door je houding (dichtbij gaan staan, mensen aankijken) of door het maken van een cliché-achtige opmerking blijken dat je met het gesprek mee wilt doen. Voorbeelden zijn 'Hoi, hoe is het met jullie?' , 'Vinden jullie het goed dat ik er bij kom?' , of 'Dat klinkt wel interessant'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op studietips.leidenuniv.nl

Hoe leid je een gesprek?

Met deze regels verbeter je jouw gesprekken
  1. Stop met multitasken. Leg je mobiele telefoon weg en zorg dat je er volledig bij bent met al je aandacht. ...
  2. Doe niet alsof je alles al weet. ...
  3. Stel open vragen. ...
  4. Laat je meevoeren door het gesprek. ...
  5. Als je iets niet weet, zeg dan dat je het niet weet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op debatrix.com

Hoe voer je een goed adviesgesprek?

Het feitelijke adviesgesprek bestaat uit vier fasen: de voorbereiding, de inleiding, de kern en de afronding. Een eventuele vijfde fase kan na het werkelijke gesprek plaatshebben. We spreken in die fase wel van een informeel nagesprek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op niow.nl

Welke rollen zijn er in een gesprek?

De 9 teamrollen
  • Bedrijfsman.
  • Brononderzoeker.
  • Monitor.
  • Plant.
  • Vormer.
  • Voorzitter.
  • Groepswerker.
  • Zorgdrager.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op carrieretijger.nl

Hoe Whatsapp gesprek stoppen?

  1. Stap 1: Gesprek opnemen. Het beeld ziet er hetzelfde uit als op deze afbeeldingen. Druk op de melding die op het scherm te zien is. ...
  2. Stap 3: Gesprek beëindigen. Klik op het rode hoorntje als je het gesprek wilt beëindigen. Android. ...
  3. Stap 2: Extra deelnemers. toevoegen. Rechtsboven staat een poppetje met een + teken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zgem.nl

Wat zeg je als je iemand in de wacht zet?

Noem de naam van de persoon die je aan de lijn hebt en bedank hem voor het wachten, bijvoorbeeld: “Mevrouw Ketelaars, bedankt voor het wachten. Ik heb het even nagevraagd en ...”

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op leren.nl

Hoe begin je een zakelijk telefoongesprek?

Geef aan dat je hem/haar gaat doorverbinden en naar wie of naar welke afdeling je dat doet. Vraag om een moment en bedank de klant. Verbind je klant altijd warm door zodat je je collega alvast wat informatie kunt geven. Geef de naam door en als je weet waar het over gaat, vertel dit dan ook.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hallo.eu

Wat is klantgericht telefoneren?

Telefoneren lijkt zo eenvoudig, maar er komt meer bij kijken dan je in eerste instantie vermoedt. Zo heb je te maken met het gedrag van de klant aan de telefoon. Denk daarbij aan iemand die een klacht heeft of dat je vervelend nieuws moet brengen. Klantgericht telefoneren begint bij de telefoonetiquette.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaleco.nl

Hoe snel moet je de telefoon opnemen?

Neem de telefoon niet té snel op, hier kunnen klanten namelijk van schrikken. Maar laat de telefoon niet langer dan 3 tot 5 seconden overgaan. Klanten kunnen vanaf dat moment geïrriteerd raken en hangen op. Zorg dus voor voldoende bezetting.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op places.nl

Waarom moet je glimlachen als je de telefoon opneemt?

De beller zal je gezicht niet kunnen zien, maar je bent automatisch een stuk vriendelijker. De glimlach is daardoor hoorbaar in je stem. Door de glimlach zullen positieve chemische reacties worden aangemaakt in je hersenen en daardoor kom je een stuk vriendelijker over.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op treeeleven.nl

Populaire vragen