Wat moet je zeggen aan de telefoon?

Neem altijd rustig de telefoon aan en zorg ervoor dat je klant goed kan horen met wie hij spreekt. Begroet de klant (zeg liever 'goedendag' dan 'hallo') en noem je naam en bedrijfsnaam.Vraag vervolgens waar je de beller mee van dienst kunt zijn. Je zult merken dat klanten dit gebaar enorm waarderen!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op voicetovoice.nl

Wat zeg je aan de telefoon?

Dat doe je door een korte inleiding “Goedemiddag, ABC BV, u spreekt met…”. Zeg altijd 'u' tegen een beller. Leid je naam altijd in met een zinnetje, zodat de bedrijfsnaam en je naam van elkaar gescheiden worden. Dit geeft de beller de tijd om de twee namen van elkaar te onderscheiden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaleco.nl

Hoe moet je de telefoon aannemen?

Een opname starten vanuit een gesprek
  1. Open de app Telefoon .
  2. Bel iemand of wacht tot je wordt gebeld.
  3. Tik op het scherm van het actieve gesprek op Opnemen. om je gesprek op te nemen.
  4. Tik op Opname stoppen. om de opname te stoppen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Wat is belangrijk bij een telefoongesprek?

Sluit netjes af. Rond een gesprek altijd netjes af. Vraag de beller of er nog vragen zijn, vertel de beller indien nodig wat voor een actie jij nog gaat ondernemen naar aanleiding van het gesprek en wens de beller altijd een fijne dag toe.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op contactcare.nl

Hoe professioneel bellen?

De 9 regels voor een professioneel telefoongesprek
  • Bereikbaarheid. Bij de eerste telefoonetiquette is de bereikbaarheid belangrijk. ...
  • Opnemen. Telefoonetiquette nummer twee: het aannemen van een gesprek. ...
  • Luisteren. Dan wanneer iemand tegen jou praat. ...
  • Spreken. ...
  • Doorverbinden. ...
  • In de wacht zetten. ...
  • Informatie. ...
  • Klachten afhandelen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hallo.eu

10 DINGEN DIE JE NOOIT MOET VRAGEN AAN JE TELEFOON!

43 gerelateerde vragen gevonden

Wat zeg je als je iemand in de wacht zet?

Noem de naam van de persoon die je aan de lijn hebt en bedank hem voor het wachten, bijvoorbeeld: “Mevrouw Ketelaars, bedankt voor het wachten. Ik heb het even nagevraagd en ...”

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op leren.nl

Hoe snel moet je de telefoon opnemen?

Neem de telefoon niet té snel op, hier kunnen klanten namelijk van schrikken. Maar laat de telefoon niet langer dan 3 tot 5 seconden overgaan. Klanten kunnen vanaf dat moment geïrriteerd raken en hangen op. Zorg dus voor voldoende bezetting.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op places.nl

Hoe begin je een gesprek aan de telefoon?

Neem altijd rustig de telefoon aan en zorg ervoor dat je klant goed kan horen met wie hij spreekt. Begroet de klant (zeg liever 'goedendag' dan 'hallo') en noem je naam en bedrijfsnaam. Vraag vervolgens waar je de beller mee van dienst kunt zijn. Je zult merken dat klanten dit gebaar enorm waarderen!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op voicetovoice.nl

Hoe pak je de regie in een gesprek?

Zo pak jij de regie in een gesprek!
  1. Luisteren. Eén van de belangrijkste dingen in een gesprek is luisteren. ...
  2. Samenvatten. Als je haast hebt herken je misschien de neiging wel om iemand te onderbreken en je vraag in het gesprek te slingeren. ...
  3. Actie, actie, actie! ...
  4. Lekker effectief.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op andsmile.nl

Wat zijn de gesprekstechnieken?

Verschillende gesprekstechnieken
  • LSD = Luisteren, Samenvatten, Doorvragen. LSD mag je dus gebruiken.
  • OMA = Oordelen, Meningen en Adviezen. OMA kan je beter thuis laten.
  • ANNA = Altijd Navragen, Nooit Aannemen. ...
  • NIVEA = Niet Invullen voor een Ander. ...
  • OEN = Open, Eerlijk en Nieuwsgierig. ...
  • DIK = Denk in Kwaliteiten (of Kansen)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op start2create.nl

Waarom moet je glimlachen als je de telefoon opneemt?

De beller zal je gezicht niet kunnen zien, maar je bent automatisch een stuk vriendelijker. De glimlach is daardoor hoorbaar in je stem. Door de glimlach zullen positieve chemische reacties worden aangemaakt in je hersenen en daardoor kom je een stuk vriendelijker over.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op treeeleven.nl

Kun je een gesprek opnemen terwijl je belt?

Telefoongesprek opnemen op een Android-telefoon (Samsung)

Heb je een Android-telefoon zoals een Samsung? Dan kun je niet altíjd een telefoongesprek opnemen. Alleen als jouw toestel nog een oudere versie heeft, zoals Android 8.0 Oreo, kun je met een app telefoongesprekken opnemen. De beste app hiervoor is Call Recorder.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kpn.com

Hoe smartphone vasthouden?

Hou je smartphone stevig in de hand

Je hand zal namelijk altijd wat bewegen tijdens het fotograferen of opnemen. Het is dus aan te raden om je smartphone met beide handen vast te houden voor een beter resultaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op reisroutes.be

Hoe sluit je een telefoongesprek af?

Bij de afsluiting van je gesprek geef je een korte samenvatting van gemaakte afspraken en zeg je elkaar gedag. Bijvoorbeeld door de ander een fijne (werk)dag, prettige avond, veel succes of iets anders vriendelijks toe te wensen. De naam noem je hier nogmaals.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op danielledejonge.nl

Hoe verloopt een telefoongesprek?

Een goed gesprek kun je in 5 simpele, goed te onthouden stappen bereiken. De stappen zijn een gespreksstructuur en dit helpt je om een beter gesprek te voeren én je kunt misschien een betere NPS halen!
...
  1. Opening. ...
  2. Samenvatten. ...
  3. Klantgegevens bevestigen. ...
  4. Oplossing. ...
  5. Afsluiting.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op business.trustedshops.nl

Wat zijn lastige gesprekken?

Een gesprek met een overbezorgde emotionele dochter, met die collega die 'alles beter weet' of met die norse cliënt die niets wil. Je weet dan al dat het een 'lastig' gesprek wordt en dat je goed moet opletten om professioneel te blijven reageren. Dat betekent dat je ook bij lastige gesprekken de regie hebt en houdt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zorgvoorbeter.nl

Wat is een lastig gesprek?

Een lastig gesprek heb je niet zomaar. Bijna altijd is er 'iets' voorgevallen. Of, je vermoedt dat er iets zou kunnen gebeuren. Je hebt bij voorbaat al een (waarde)oordeel over je gesprekspartner en juist als dat (waarde)oordeel niet al te positief is, kun je spreken van het ontbreken van vertrouwen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op denederlandsedebatclub.nl

Wat zijn de zes gouden regels van communicatie?

6 Gouden regels in gesprekken
  1. Wees je eigen voorzitter. Wees verantwoordelijk voor hoe je je tijd besteedt. ...
  2. Houd het bij jezelf. ...
  3. Formuleer het uitgangspunt achter je vragen. ...
  4. Storingen hebben voorrang. ...
  5. Luister en laat merken dat je luistert. ...
  6. Richt je tot degene over wie je spreekt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sn.nl

Wat moet je zeggen om een gesprek te beginnen?

Stel jezelf voor als je de ander nog niet eerder ontmoet hebt. Als je met een vreemde wilt praten, stap dan op hem of haar af, maak oogcontact en glimlach. Groet de ander en zeg hoe je heet, zodat je gesprekspartner zich beter op zijn of haar gemak voelt in jouw gezelschap.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikihow.com

Wat kan je vragen om een gesprek te starten?

25 vragen waarmee je moeiteloos een gesprek aangaat.

De volgende twee vragen helpen je dat te doen: “Hoi, sorry dat ik je stoor, maar ik zou graag je mening willen weten over het volgende:… ” “Hallo, mijn vrienden en ik komen er maar niet uit. Zou jij willen fungeren als de doorslaggevende factor?”

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gesprekstechnieken.com

Hoe kan je een gesprek starten?

Een gesprek kun je beginnen met het stellen van een (niet-originele) open vraag, bijvoorbeeld 'Hoe vond je de werkgroep?' Een open vraag lokt meer dan alleen maar 'ja' of 'neen' uit en stimuleert een gesprek. Een gesloten vraag, bijvoorbeeld 'Vind je dit boek interessant?'

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op studietips.leidenuniv.nl

Hoe kan ik een goed gesprek voeren?

Een goed gesprek heb je als je:
  1. De tijd neemt.
  2. Contact maakt en actief luistert.
  3. Je kunt verplaatsen in het standpunt van de ander.
  4. Uitgaat van gelijkwaardigheid, zorgt voor 'tweerichtingsverkeer'.
  5. Kunt zeggen wat je op je hart hebt.
  6. Niet denkt tegen anderen (geen 'ja, maar…') maar samen denkt ('ja, en…').

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zorgvoorbeter.nl

Hoe neem je een smartphone op?

Opnemen als u gebeld wordt

Veeg het groene pictogram naar rechts om op te nemen. Of tik op het groene pictogram. Dit kan verschillen per telefoon. Veeg het rode pictogram naar links als u het gesprek wilt weigeren of laat de telefoon overgaan totdat de beller stopt met bellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Wat is een goede app om gesprekken op te nemen?

Probeer bijvoorbeeld eens TapACall, waarmee je onbeperkt gesprekken kunt opnemen. De gesprekken worden vervolgens in de cloud opgeslagen. De apps Call Recorder en Call Recording bieden soortgelijke opties.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op computertotaal.nl

Wat is een goed gesprek?

De belangrijkste kenmerken van een goed gesprek zijn: De tijd nemen, contact maken en actief luisteren. Respecteren en verplaatsen in het standpunt van de ander. Gelijkwaardigheid en tweerichtingsverkeer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op waardigheidentrots.nl

Populaire vragen