Als de SIM-kaart niet wordt gedetecteerd door het andere apparaat, is de SIM-kaart hoogstwaarschijnlijk beschadigd. We raden aan om contact op te nemen met je serviceprovider voor hulp en je SIM-kaart te vervangen door een nieuwe.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Zorg ervoor dat de simkaarthouder volledig in het apparaat zit en niet beweegt. De simkaarthouder van een ander iPhone- of iPad-model of een telefoon van een ander merk past mogelijk niet goed. Als je apparaat een fysieke simkaart heeft en je de vorige stap hebt voltooid, probeer dan een andere simkaart te gebruiken.
Zorg ervoor dat uw SIM-kaart is ingeschakeld . De sleuf kan standaard zijn uitgeschakeld in bepaalde dual SIM-telefoons, of u hebt deze in het verleden uitgeschakeld.
De agent in de winkel zal u een reactiveringsformulier geven.U moet het formulier volledig invullen en indienen bij de agent in de winkel . U moet ook het adres en een foto-ID-bewijs voor reactivatie van de simkaart verstrekken.
Defecte SIM-kaart : Als de SIM-kaart beschadigd of defect is, wordt deze mogelijk niet gedetecteerd door het apparaat. Softwarefout: Een softwarefout of bug in het besturingssysteem kan ook de foutmelding 'Geen SIM-kaart gedetecteerd' veroorzaken. Vliegtuigmodus: Als de vliegtuigmodus is ingeschakeld, kan de SIM-kaart worden uitgeschakeld, wat resulteert in een foutmelding.
Controleer de simkaart wanneer telefoongesprekken en mobiele data niet beschikbaar zijn. Als de telefoon of sms-berichten plotseling niet meer werken en de mobiele gegevens niet beschikbaar zijn, kan dit aan de simkaart liggen.
Wanneer u twee SIM-kaarten plaatst, kunt u eenvoudig schakelen tussen uw twee telefoonnummers en ze gebruiken zoals u wilt: de ene SIM-kaart kan worden gebruikt voor gesprekken en sms'jes, en de andere voor data, of beide kunnen worden gebruikt voor telefoongesprekken, sms'jes en data . Uw keuze. Het leven is kort. Vraag het onze experts en krijg nu antwoorden.
Als je iOS of iPadOS 15 of nieuwer gebruikt, tik je op Instellingen > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Als je iOS of iPadOS 14 of ouder gebruikt, tik je op Instellingen > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Ga in Instellingen naar 'Mobiel netwerk', tik op 'Configureer mobiel netwerk' of 'Voeg e‑sim toe' en kies het telefoonnummer met een fysieke simkaart. Tik op 'Converteer naar e‑sim' en volg de instructies op het scherm.
Geen simkaart: doe dit eerst. Het eerste wat je kunt doen als je melding 'Geen simkaart' krijgt, is het opnieuw opstarten van je iPhone. Door het toestel uit te zetten en vervolgens weer in te schakelen kan het probleem automatisch verdwijnen.
Ook zonder simkaart kun je je telefoon toch gebruiken. Je kunt via een wifi-verbinding gewoon op internet, spelletjes spelen en andere apps gebruiken. Alleen kun je zonder simkaart niet mobiel internetten, sms'jes versturen of bellen.
Plaats de SIM-kaart in een andere telefoon om te zien of deze gedetecteerd kan worden. Als de SIM-kaart niet wordt gedetecteerd door het andere apparaat, is de SIM-kaart hoogstwaarschijnlijk beschadigd. We raden aan om contact op te nemen met je serviceprovider voor hulp en je SIM-kaart te vervangen door een nieuwe.
Symptomen van een slechte simkaart
Enkele veelvoorkomende signalen zijn: Frequente netwerkuitval : als uw telefoon vaak geen netwerksignaal weergeeft, hebt u mogelijk een defecte kaart. Kan geen verbinding maken met het netwerk: een beschadigde SIM-chip kan betekenen dat de telefoon geen verbinding kan maken met het netwerk van uw netwerkaanbieder.
Een simkaart slijt bij normaal gebruik eigenlijk amper en gaat gemiddeld 7-10 jaar mee. Indien de simkaart lang in de simkaart houder van het toestel zit kan het gebeuren dat het lastiger is om de simkaart los te krijgen.
Als simkaarten geen signaal hebben, komt dat meestal doordat de simkaart niet goed in de telefoon is geplaatst of doordat u zich te ver van de dichtstbijzijnde zendmast bevindt .
Indien de simkaart niet past, is het soms mogelijk om de simkaart ''uit te drukken''. Dit is vaak het geval als je een 'gewone' simkaart hebt. Er zit dan een klein randje in de simkaart, met de omtrek van de micro simkaart. Je kunt de simkaart ook zelf uitsnijden.
Fysieke reset (SIM-kaart verwijderen en opnieuw plaatsen)
Schakel uw apparaat uit. Gebruik een paperclip of SIM-uitwerptool om de lade te openen. Verwijder nu voorzichtig uw SIM-kaart en controleer of er schade is opgetreden. Plaats ten slotte de SIM-kaart stevig terug in de kaartlade en schakel uw apparaat in.
Een permanent losgekoppelde SIM-kaart van het Globe-netwerk kan niet meer opnieuw worden aangesloten en het bijbehorende mobiele nummer kan opnieuw worden toegewezen en kan daarna niet meer opnieuw worden verkregen. Elk Globe Prepaid-tegoed op de permanent losgekoppelde SIM-kaart, ongeacht hoe verkregen, is niet inwisselbaar of restitueerbaar voor contant geld.
Als u uw SIM-kaart kwijt bent, moet u onmiddellijk uw serviceprovider bellen . De meeste bedrijven hebben een hulplijnnummer. Dit betekent dat u niet lang hoeft te wachten. U moet zo snel mogelijk contact met hen opnemen.
Dit kan komen omdat: Je simkaart al actief is.Je een of meerdere facturen nog niet hebt betaald.Je huidige simkaart is geblokkeerd.