Niet iedereen heeft altijd de puk code bij de hand. Bent u uw puk code kwijt? Probeer in dat geval niet zelf op goed geluk een code in te voeren, want na negen pogingen wordt uw simkaart definitief geblokkeerd. Het enige wat u dan kunt doen is een nieuwe simkaart aanvragen bij uw provider en hier betaalt u kosten voor.
Je kunt de pukcode van je simkaart vinden op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt. 2. Wanneer je de pukcode niet meer kunt vinden, kun je deze opvragen via MyYoufone onder 'Abonnement'. De pukcode wordt verstuurd naar jouw e-mailadres.
Je pukcode invoeren als de SIM van je iPhone geblokkeerd is
Deze Personal Unblocking Key wordt gevraagd nadat je drie keer de verkeerde pincode hebt ingevoerd. Je pukcode ontvang je samen met je simkaart van de netwerkaanbieder bij wie jij een abonnement hebt afgesloten.
Waar vind ik mijn pukcode? In je klantenzone, onder "Je simkaarten"; Op/in de verpakking van je simkaart.
Een vergrendelde simkaart betekent dat je niet kunt bellen, sms'en en mobiel internetten.
Dan wordt de simkaart definitief geblokkeerd. Hij is dan niet meer te ontgrendelen en is hierdoor onbruikbaar. Je kunt dan een vervangende simkaart aanvragen, via Mijn Simyo of de app. Je krijgt dan een nieuwe simkaart, met een nieuwe pin- en pukcode.
Iedere simkaart heeft een eigen nummer, een zogeheten ICC-ID (Integrated Circuit Card ID). Dit nummer bestaat een reeks van zo'n 13 cijfers, letters en tekens. Het nummer valt te herkennen aan de eerste vier cijfers, namelijk '8931'. Een simkaartnummer is dus niet hetzelfde als een pukcode of een pincode.
Bij het venster van Sim vergrendeld moet je in iOS 11 en ouder kiezen voor Ontgrendel – en niet OK, want dan kun je niet bellen of gebeld worden. Vervolgens toets je de viercijferige code van je sim-kaart in (die standaard vaak 0000 is) en pas dan tik je op OK.
Als je 3 keer een onjuiste pincode hebt ingetoetst, wordt je toestel geblokkeerd. Je hebt dan een pukcode nodig om je simkaart te ontgrendelen.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
De PUK-code staat op het kaartje dat bij je simkaart kwam, waar ook de eerste pincode van de simkaart op staat. Je kunt hem ook opvragen bij je provider. Kijk daarvoor op de website van je provider.
Je hebt vervolgende maximaal 10 pogingen om je simkaart te ontgrendelen met de juiste Pukcode. Daarna wordt je simkaart geblokkeerd. Als je de simkaart succesvol ontgrendelt, kun je dezelfde Pukcode, indien nodig, laat weer gebruiken.
Bewaar deze code goed, want met de puk code kunt u de blokkering van de simkaart opheffen. De puk code bestaat uit acht cijfers en u krijgt negen pogingen om de juiste code in te voeren.
Je vindt de pukcode in My Vodafone. Hiermee activeer je je simkaart weer als deze geblokkeerd is door 3 x de verkeerde pincode in te voeren. Klik op onderstaande button om direct naar de pagina van jouw pukcode te gaan. Je vindt deze bovenaan de pagina in het witte veld onder het rode kopje “Toestel, sim en diensten".
Ik begrijp de vraag niet helemaal goed, maar bedoel je of je nog wel naar jou toe gebeld kan worden door derden? Blokkeren is helemaal uit. Zowel voor inkomen als uitgaand verkeer. Ook als je de simkaart in een ander toestel stopt kan er niet meer gebeld worden.
Als je driemaal de verkeerde pincode hebt ingevoerd, dan heb je de PUK-code nodig. Deze code vind je meestal in de persoonlijke inlogomgeving op de website van je provider. Kun je het daar niet vinden? Dan kun je je PUK-code ook opvragen bij de klantenservice van je provider.
Pukcode. Als je 3 keer de verkeerde pincode invoert, blokkeert je sim. Je hebt dan de pukcode nodig om je toestel weer te kunnen gebruiken.
Kunnen jullie een geblokkeerde kaart ook deblokkeren? Eenmaal je betaalkaart geblokkeerd, kan Card Stop deze niet meer deblokkeren. Contacteer je bank of de uitgever om je mogelijkheden te bespreken.
Procedure. Indien je 3x na elkaar de foutieve PIN code ingeeft van de identiteitskaart, dan is deze geblokkeerd, je kan deze terug heractiveren door middel van de PUK code. Heb je het document nog met de codes is er geen enkel probleem, kom met je identiteitskaart en de codes naar de dienst burgerzaken.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.
Je hebt je nieuwe betaalpas binnen 3 werkdagen in huis, dit kost € 3,95.
Rabofoon: 0900 - 0909
De Rabofoon is 24 uur per dag bereikbaar via: 0900-0909 (€ 0,20 per gesprek plus de gebruikelijke telefoonkosten). Vanuit het buitenland bel je de Rabofoon via: +31 499 499 199.
Na het 3x intoetsen van een verkeerde pincode, deblokkeer je je creditcard in de meeste gevallen zelf. Hoe je dat doet, hangt af van waar de pincode is ingetoetst.
U beschikt over 3 pogingen om uw pincode in te voeren. Na 3 opeenvolgende fouten wordt uw kaart geblokkeerd.