Wat moet je doen als een webshop niet levert?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat kun je doen als een webwinkel niet levert?

Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe krijg ik mijn geld terug van een webwinkel?

Dit doe je schriftelijk door een brief of een mail te sturen ter attentie van het bedrijf waarbij je je beroept op je herroepingsrecht. Tevens vraag je duidelijk om je geld terug te ontvangen binnen de wettelijke termijn daarvoor van 14 dagen. Het bedrijf is verplicht om je terug te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Is een webshop verplicht geld terug te geven?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. Jij als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Kun je een webshop aanklagen?

Je kunt binnen 12 maanden na het indienen van je klacht bij de webwinkel de klacht melden bij de geschillencommissie. Na indiening van jouw klacht dien je de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

HOE BEGIN JE EEN WEBSHOP? Welke stappen zet je om vandaag te starten?

42 gerelateerde vragen gevonden

Wat moet je doen als een bedrijf niet reageert?

Heeft u een klacht over een product of dienst en komt u er met het bedrijf niet uit? Dan kunt u een geschillencommissie inschakelen. Een geschillencommissie adviseert en bemiddelt, of doet een uitspraak. U kunt een klacht indienen bij een geschillencommissie over een product of dienst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat zijn mijn rechten bij online aankoop?

Als je een koop op afstand doet, bijvoorbeeld via internet of telefonisch, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze termijn kun je als je spijt krijgt je aankoop ongedaan maken. Dit mag zonder reden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat is verplicht bij een webshop?

Informatieplicht

Als verkoper ben je verplicht informatie over je bedrijf, zoals de contactgegevens (naam, adres en telefoonnummer), het KvK- en btw-nummer, informatie over de bestelling, de betaling, de verzending, retourneren en garantie weer te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sendcloud.nl

Is een bedrijf verplicht geld terug te geven?

Fysieke winkels zijn wettelijk niet verplicht om producten te ruilen. Zij hoeven je dus überhaupt geen geld terug te geven als je spijt hebt van je aankoop. Uit klantvriendelijkheid doen winkeliers dit vaak wel, maar soms kiezen ze ervoor om een tegoedbon ter waarde van het bedrag aan te bieden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wat als ik mijn geld niet terug krijg?

Krijgt u uw geld niet terug? Maak dan duidelijke afspraken over terugbetalen, bijvoorbeeld een betalingsregeling.Soms kunt u via de rechter uw geld terugvragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Kan je je geld terug krijgen als je online bent opgelicht?

Sinds 2021 kunnen slachtoffers van online fraude hun geld terugvragen door middel van de Procedure NAW-gegevens Begunstigde bij niet-bancaire Fraude (PNBF). Dit is een samenwerking van Nederlandse banken en is aangestuurd door de Betaalvereniging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op opgelicht.avrotros.nl

Hoe krijg ik mijn geld terug voor een online aankoop?

Het is het beste om de handelaar te e-mailen of schrijven - u kunt een sjabloonbrief gebruiken. Bewaar een kopie van alles wat u verzendt, voor het geval u het later moet controleren. Als u de handelaar niet kunt bereiken of als ze niet willen helpen, kunt u het aan uw kaartverstrekker of PayPal vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe vraag je op een nette manier geld terug?

Ik vraag u vriendelijk om het door mij betaalde bedrag van [bedrag] euro binnen twee weken terug te betalen. U kunt het bedrag storten op rekeningnummer [uw rekeningnummer], ten name van [uw naam]. Ik verwacht verder geen rekeningen meer van uw bedrijf te ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat als een webwinkel niet terugbetaalt?

Betaalt de webshop het aankoopbedrag niet terug, stuur dan een betalingsherinnering. Een voorbeeld van een betalingsherinnering kunt u hieronder downloaden. Hierin geeft u aan het bedrag per direct terug te willen. Doet de winkel dat niet, dan geeft u de vordering aan ons incassobureau uit handen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op invorderingsbedrijf.nl

Wie is er verantwoordelijk als een pakket niet aankomt?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Is een webshop verplicht om te leveren?

De verkoper is in beginsel verplicht om aan jou het product te leveren, want 'afspraak is afspraak'. Je hebt immers een overeenkomst gesloten met de verkoper; tegen betaling van de koopprijs ontvang je het product. Dit betekent dat de verkoper niet zomaar mag bepalen dat hij deze afspraak niet nakomt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Hoe snel moet een webshop terugbetalen?

Belangrijkste regels voor terugbetaling bij webwinkels

de webwinkel moet de consument die zijn aankoop ontbindt binnen 14 dagen zijn geld terug betalen; de webwinkel moet álle betalingen die hij van de consument heeft ontvangen terug betalen, dus ook de eventueel betaalde bezorg- en andere bijkomende kosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Wat als een product een week later in de aanbieding is?

Juridisch gezien is er niets aan te doen als een product een dag later voor een lagere prijs aangeboden wordt, maar een webshop kan samen met jou zoeken naar een oplossing waar beide partijen tevreden mee zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Heb je altijd recht op je geld terug?

Ruilen of retourneren (terugbrengen) is geen recht, maar een extra service van een verkoper. De verkoper bepaalt daarvoor de regels, zoals: Binnen 7 dagen ruilen. Annuleringskosten betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat te doen bij malafide webshop?

Als u vindt dat u benadeeld bent door een webwinkel, doe dan niet alleen aangifte, maar meld het ook bij Consuwijzer. Dat is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op politie.nl

Wie controleert webshops?

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) controleert of producten die via Nederlandse webwinkels te koop worden aangeboden, voldoen aan de wettelijke eisen. En draagt hiermee bij aan veilige, eerlijke en duurzame online handel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ilent.nl

Wat is een nadeel van een webshop?

De nadelen van online winkelen

Zoals gezegd zijn er ook nadelen waar je rekening mee moet houden als je online koopt: Producten zien, voelen en passen: kleding en schoenen kan je niet passen, de robuustheid van een fiets kan je niet voelen; je weet dus niet met zekerheid wat je krijgt wanneer je online koopt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op denhaagcentraal.net

Welke rechten heb ik wanneer mijn aankoop via internet niet tijdig wordt geleverd?

Als het gaat over een online aankoop binnen de EU dan heb je een wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen vanaf de dag van ontvangst van je pakket. Je kan zelfs al gebruik maken van je herroepingsrecht zonder de levering af te wachten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op news.economie.fgov.be

Welke wet geldt bij aankopen via internet?

Op het moment dat je online iets bestelt, dan heb je recht op de wet 'koop op afstand', deze wet geeft je het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van reden het product retour te sturen en het geld terug te krijgen op je rekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mr-online.nl

Hoe lang mag een bedrijf doen over terugbetalen?

Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Populaire vragen