Als de simkaart niet correct in de simkaarthouder en in je telefoon is geplaatst, wordt de simkaart mogelijk niet herkend. Als de simkaart niet wordt herkend, verwijder je de simkaarthouder en controleer je of de kaart correct is geplaatst. Het is vooral belangrijk dat de hoeken van de simkaart goed uitgelijnd zijn.
Ja, een simkaart kan na verloop van tijd kapot gaan of beschadigd raken. Verschillende factoren kunnen bijdragen aan een simkaart storing, waaronder fysieke schade, overmatige hitte of koude, ouderdom, per ongeluk verwijderen of plaatsen en fabricagefouten.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Heb je je simkaart te vaak proberen te ontgrendelen? Dan wordt je kaart geblokkeerd. Dat gebeurt na 3 keer een verkeerde pincode invoeren. Om je simkaart nu te ontgrendelen heb je je pukcode nodig.
De provider bepaalt de pincode of puk code. Ben je de code vergeten, dan is het verstandig te controleren of je de begeleidende brief van de provider nog hebt. Daarin staat vaak de pin- of puk code vermeld. Vaak biedt de brief de oplossing voor een vergeten pincode.
Een simkaart deblokkeren zonder puk code is niet mogelijk! Zorg er daarom voor dat je de puk code goed bewaart, zodat je er altijd bij kunt als je jouw pincode vergeten bent. Ben je jouw puk code kwijt of vergeten, dan wordt je simkaart geblokkeerd en dien je een nieuw simkaart aan te vragen bij je telecom provider.
Plaats de SIM-kaart in een andere telefoon om te zien of deze gedetecteerd kan worden. Als de SIM-kaart niet wordt gedetecteerd door het andere apparaat, is de SIM-kaart hoogstwaarschijnlijk beschadigd. We raden aan om contact op te nemen met je serviceprovider voor hulp en je SIM-kaart te vervangen door een nieuwe.
De agent in de winkel zal u een reactiveringsformulier geven.U moet het formulier volledig invullen en indienen bij de agent in de winkel . U moet ook het adres en een foto-ID-bewijs voor reactivatie van de simkaart verstrekken.
Dankzij je simkaart maakt je mobiel verbinding met het mobiele netwerk van Ben. Is je simkaart geblokkeerd? Dan kun je niet meer bellen, sms'en of internetten met je telefoon.
Een simkaart slijt bij normaal gebruik eigenlijk amper en gaat gemiddeld 7-10 jaar mee. Indien de simkaart lang in de simkaart houder van het toestel zit kan het gebeuren dat het lastiger is om de simkaart los te krijgen.
Waarom werken simkaarten niet meer? Als u merkt dat u plotseling geen bereik meer hebt op uw telefoon, kan het zijn dat uw provider technische problemen heeft . Maar het kan ook aan uw simkaart liggen, dus u moet deze voorzichtig verwijderen en inspecteren op: Fysieke schade.
Symptomen van een slechte simkaart
Enkele veelvoorkomende signalen zijn: Frequente netwerkuitval : als uw telefoon vaak geen netwerksignaal weergeeft, hebt u mogelijk een defecte kaart. Kan geen verbinding maken met het netwerk: een beschadigde SIM-chip kan betekenen dat de telefoon geen verbinding kan maken met het netwerk van uw netwerkaanbieder.
Je kunt als klant zelf een vervangende simkaart aanvragen via Ik Ben of de Ben app voor € 10,00. Als je de simkaart via mijn klantenservice bestelt, betaal je €15,25. Deze kosten worden verrekend op de factuur van volgende maand.
Als u uw SIM-kaart kwijt bent, moet u onmiddellijk uw serviceprovider bellen . De meeste bedrijven hebben een hulplijnnummer. Dit betekent dat u niet lang hoeft te wachten. U moet zo snel mogelijk contact met hen opnemen.
Dit kan komen omdat: Je simkaart al actief is.Je een of meerdere facturen nog niet hebt betaald.Je huidige simkaart is geblokkeerd.
Selecteer 'Netwerkoperators' of 'Mobiele netwerken'.Als uw apparaat het zoeken naar en selecteren van verschillende netwerkoperators toestaat, is het waarschijnlijk niet SIM-locked . Als er maar één provider op uw telefoon wordt weergegeven, is het waarschijnlijk aan die provider gekoppeld. Om een andere provider te gebruiken, moet u uw telefoon ontgrendelen.
Als de telefoon of sms-berichten plotseling niet meer werken en de mobiele gegevens niet beschikbaar zijn, kan dit aan de simkaart liggen. Wanneer je van telefoon verandert, kunnen er vaak problemen ontstaan door een verkeerd geplaatste simkaart.
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je telefoon niet overgaat als je iemand belt. Niet kunnen bellen kan te maken hebben met je mobiele ontvangst of je apparaatinstellingen.Of misschien is je simkaart kapot.Ook kan het zijn dat je provider een storing heeft.
Ga hiervoor naar "Instellingen" > "Algemeen" > "Overzetten of resetten [device]" > "Resetten" > "Netwerkinstellingen resetten".
De pincode staat op het kaartje waar je simkaart in zat. Bewaar deze dus goed. Nadat je de pincode van de simkaart hebt ingevoerd, kun je de pincode wijzigen. Dat regel je bij de instellingen in het toestel.