Neem dan contact op met de verzender. Bijvoorbeeld de webshop waar je de bestelling hebt gedaan. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld bij DHL. De verzender beschikt ook over aanvullende pakketinformatie, die van belang is voor het onderzoek.
De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.
Zending staat langere tijd stil of lijkt vermist
In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Maar wat als het pakket al is overgedragen aan DHL? – Ook dan adviseren we je contact op te nemen met de verzender. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld.
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.
Mocht uw zending niet binnen 10 dagen na de verwachte levertijd zijn aangekomen, neem dan contact op met uw handelaar of online shop . De handelaar of online shop kan als onze contractpartner een onderzoek starten naar verloren items.
Hoewel het zelden voorkomt dat zendingen volledig verloren gaan , onderhoudt DHL Express een robuust netwerk met strikte tracking- en beveiligingsmaatregelen. Als een zending vermoedelijk verloren is gegaan, zal ons DHL Logistics-team een grondige zoektocht uitvoeren om deze te lokaliseren.
Indien er niet is gekozen voor een handtekening voor ontvangst, mag de chauffeur het pakket door de brievenbus leveren. Wanneer het pakket hiervoor te groot is, zal deze bij de buren worden aangeboden. Indien dit ook niet lukt, zal het pakket naar een DHL-Servicepoint gaan waar het pakket kan worden afgehaald.
Hoewel de bezorger de taak heeft om het pakket af te leveren en de ontvanger op de hoogte te houden van de voortgang, draagt een webwinkel de verantwoordelijkheid om het pakket bij de consument te krijgen.
Vaak is uw pakket nog onderweg
In veel gevallen, wanneer uw bestelling met track en trace lijkt te zijn afgeleverd, maar u deze niet hebt ontvangen, wordt deze alsnog de volgende werkdag bij u afgeleverd. Dit betekent dat de online status van uw pakket mogelijk niet correct is, maar uw zending feitelijk nog onderweg is.
Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt. Aan de hand van die gegevens kun je meer te weten komen over de status van je pakket.
Direct de status van jouw zending bekijken? Via DHL tracking kun je snel en eenvoudig je zending volgen. Vul simpelweg jouw 10-cijferige DHL Express verzendnummer in voor de actuele status van je zending. Zo weet je precies waar ter wereld jouw pakket of document zich bevindt!
Heeft u een brief of pakket niet ontvangen? Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht. De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender.
Neem contact op met onze financiële afdeling via 088 – 0552 000 en kies de optie “vragen over jouw factuur“ of neem contact op via het contactformulier (selecteer 'mijn factuur'). Hoe kan ik de klantenservice bereiken? Neem contact op met onze klantenservice per e-mail, telefoon of stel een vraag aan onze chatbot.
U kunt contact opnemen met de verkoper om een nieuwe levering of restitutie aan te vragen . U kunt dit telefonisch, per e-mail of per brief doen.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
'Het retour zenden van een op afstand gekochte product komt voor risico van de consument. Het is daarom verstandig om op een manier te verzenden dat er bewijs is dat iets ter verzending is aangeboden. Indien een pakket onverhoopt niet aankomt, dan is de consument zelf aansprakelijk.
Neem contact op met de klantenservice . U hoeft zich geen zorgen te maken als een pakket niet aankomt op het moment dat u het verwachtte. Meestal is het ergens vertraagd, wat u eenvoudig kunt controleren via onze track-and-trace-service. Als de bezorgstatus van uw pakket onduidelijk blijft, neem dan direct contact met ons op.
Neem binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice . Wij zullen dan onderzoeken wat er is gebeurd.
Nauwkeurigheid in ontwikkelde regio's: Gebruikers melden een hoge tevredenheid met de nauwkeurigheid van DHL-tracking in regio's met goed ontwikkelde logistieke netwerken . Uitgebreide tracking voor expresdiensten: DHL Express-tracking wordt vaak geprezen voor het leveren van gedetailleerde en tijdige updates, wat cruciaal is voor tijdsgevoelige leveringen.
Neem dan contact op met de verzender. Bijvoorbeeld de webshop waar je de bestelling hebt gedaan. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld bij DHL. De verzender beschikt ook over aanvullende pakketinformatie, die van belang is voor het onderzoek.
Aansprakelijkheid voor verloren of vermiste pakketten
Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.
De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.
U heeft vijf dagen de tijd om het pakket op te halen, daarna wordt het teruggestuurd naar de afzender . Als u een derde bezorgpoging wilt plannen of het pakket op een ander adres wilt laten bezorgen, kunt u dit regelen met de afzender van uw zending.
Je kunt een klacht in dat geval ook indienen bij de klantenservice van DHL eCommerce. Neem contact met ons op via chat.
We bewaren je pakket maximaal 7 dagen bij een DHL ServicePoint. Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering. Je kunt via de track en trace altijd bekijken hoe lang je pakket al klaarligt.