Betaalt de webshop het aankoopbedrag niet terug, stuur dan een betalingsherinnering. Een voorbeeld van een betalingsherinnering kunt u hieronder downloaden. Hierin geeft u aan het bedrag per direct terug te willen. Doet de winkel dat niet, dan geeft u de vordering aan ons incassobureau uit handen.
Je hebt namelijk niet altijd recht op een restitutie van je geld. Wettelijk is het namelijk zo dat als je iets koopt je ook echt iets hebt gekocht. Als je je aankoop online, telefonisch of aan de deur hebt gedaan geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.
Gebruik Where's My Refund, bel ons op 800-829-1954 en gebruik het geautomatiseerde systeem, of spreek met een agent door te bellen naar 800-829-1040 (zie telefonische assistentie voor openingstijden). Als u echter een gezamenlijke aangifte voor gehuwden hebt ingediend, kunt u geen tracering starten met behulp van de geautomatiseerde systemen.
Heb je een overeenkomst met een bedrijf of persoon, maar houdt die zich niet aan de gemaakte afspraken? Dan kun je de andere partij in gebreke stellen, de overeenkomst ontbinden, jouw geld terug vragen of een schadevergoeding eisen.
Fysieke winkels zijn wettelijk niet verplicht om producten te ruilen. Zij hoeven je dus überhaupt geen geld terug te geven als je spijt hebt van je aankoop. Uit klantvriendelijkheid doen winkeliers dit vaak wel, maar soms kiezen ze ervoor om een tegoedbon ter waarde van het bedrag aan te bieden.
Een bedrijf mag u alleen weigeren om een gratis vervanging of restitutie te verstrekken als: u van gedachten bent veranderd . u het product of de dienst op een manier hebt misbruikt die heeft bijgedragen aan het probleem. u hebt gevraagd om een dienst op een bepaalde manier uit te voeren, tegen het advies van het bedrijf in, of als u niet zeker wist wat u wilde.
Ik vraag u vriendelijk om het door mij betaalde bedrag van [bedrag] euro binnen twee weken terug te betalen. U kunt het bedrag storten op rekeningnummer [uw rekeningnummer], ten name van [uw naam]. Ik verwacht verder geen rekeningen meer van uw bedrijf te ontvangen.
Een aankoop ontbinden volgens het herroepingsrecht is gratis. Als de verkoper het geretourneerde product heeft ontvangen (of je het verzendbewijs laat zien) moet hij binnen 14 dagen jouw geld teruggeven. Wanneer moet ik annuleringskosten betalen?
U kunt de bank vragen om de onterechte incasso terug te boeken.Dit kan binnen 13 maanden na de afschrijving van het bedrag. U moet dan zeggen waarom u het bedrag terug wilt hebben. Uw bank controleert eerst of u een geldige toestemming gaf voor de automatische incasso.
ð Een “geen terugbetaling” beleid betekent dat een klant niet in aanmerking komt voor een terugbetaling van een aankoop die hij heeft gedaan, ongeacht de reden. Dit beleid geldt vaak voor softwaredownloads, tickets voor evenementen of andere niet-tastbare artikelen die niet kunnen worden geretourneerd.
Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het product kapot is. Als u koopt in de winkel, vraag dan van tevoren aan de verkoper of u mag ruilen.
Over het algemeen staat de terugbetaling binnen 3 tot 5 werkdagen op uw rekening. Bij sommige banken en bij gebruik van Paypal of Ideal kan het echter tot 10 werkdagen duren voordat de terugbetaling op uw rekening staat.
Als de geldlener weigert om de lening terug te betalen zult u een procedure moeten starten om uw geld terug te krijgen. Pas wanneer er een vonnis is waarin de rechter heeft bepaald dat de geldlener de onderhandse geldlening aan u moet terugbetalen kunt u de geldlener dwingen om de lening aan u terug te betalen.
Binnen 14 dagen mag je een koop zonder reden ontbinden en het product terugsturen. Je hoort dan binnen 14 dagen je geld terug te krijgen. Wij onderzochten dit bij meer dan 200 webwinkels. Helaas overtreden webwinkels nog steeds massaal deze wet.
Hulp en advies van uw gemeente. Neem ook contact op met uw gemeente als u geldzorgen heeft of als schulden dreigen. De gemeente kan u adviseren en helpen. Bekijk welke hulp er is als het lastig is de rekeningen te betalen.
Consumenten hebben meestal bedenktijd als u iets op een bepaalde manier verkoopt, zoals online of per telefoon. Zij mogen tot en met 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract is bevestigd van de koop af. Dat mag zonder reden. U moet dit vóór de koop uitleggen.
Omgekeerde betaling
De winkelier stort het bedrag via uw betaalpas terug op uw bankrekening. De eerstvolgende werkdag wordt het retourbedrag bijgeschreven.
Op een reparatie aan je auto, uitgevoerd door een BOVAG-erkend bedrijf, heb je bijvoorbeeld 1 jaar garantie. Blijkt de reparatie niet goed uitgevoerd, dan kun je binnen die termijn van 1 jaar een beroep op de garantie doen. Het moet dan wel gaan om hetzelfde defect.
Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.
Binnen 14 dagen nadat je de verkoper hebt laten weten dat je van de koop afziet, moet hij je het aankoopbedrag terugbetalen. Maar hij kan daarmee wachten totdat hij het product heeft ontvangen. Volgens de uitspraak van de Geschillencommissie moet je bewijzen dat het product aan de verkoper is teruggezonden.
Probeer contact op te nemen met de handelaar
Als u de handelaar niet kunt bereiken of als ze u niet willen helpen, kunt u het aan uw kaartverstrekker of PayPal vragen. Als u via een Buy Now Pay Later-provider hebt betaald, moet u op hun website kijken of ze u kunnen helpen.
Restitutie is een ander woord voor terugbetaling. Het principe van een restitutiepolis is dan ook dat je de rekening voor zorg zelf betaalt en doorstuurt naar de verzekeraar. Deze betaalt de kosten terug als deze vallen binnen de dekkingsvoorwaarden van de verzekering.
Een restitutieverzoek is een verzoek om teruggave aan de oorspronkelijke eigenaar of diens erfgenamen van cultuurgoederen waarvan de oorspronkelijke eigenaar het bezit onvrijwillig heeft verloren.