Vertel in maximaal twee minuten waarover jouw boek gaat. Doe dat aan de hand van de belevenissen van de hoofdperso(o)n(en). Vertel ook hoe het afloopt. Geef ook het thema of hoofdonderwerp van jouw boek.
Start je elevator pitch met iets opvallends, waarmee je het ijs breekt en de aandacht trekt. Vertel in de kern kort en krachtig over jezelf en je idee. Bijvoorbeeld: wie ben je, hoe gaat jouw idee anderen helpen, wat is de toegevoegde waarde, wat wil je bereiken?
The Elevator Pitch (for Novels!) | How to Pitch a Book
37 gerelateerde vragen gevonden
Hoe kun je mensen overtuigen om een boek te lezen?
De juiste manier van lezen
Beveel het perfecte boek aan. Als iemand nog nooit écht een boek heeft gelezen of alleen maar de verkéérde boeken heeft gelezen, dan is de perfecte boek-theorie aan te bevelen. ...
Betrek je publiek bij je pitch door je verhaal en zinnen kort en bondig te houden, interactie aan te gaan en goed aan je lichaamstaal te werken. Zo houd je de aandacht van je luisteraar vast en voelen zij zich betrokken bij je verhaal. Zorg dat je publiek zich belangrijk voelt, want zij zijn je doelgroep.
Hoe lang duurt een elevator pitch? Een elevator pitch duurt ongeveer zestig seconden. Afhankelijk van de inhoud en de boodschap van de pitch, is het mogelijk dat de pitch iets langer of korter wordt.
Een voorbeeld van een elevator yell is: “lk help mensen efficiënter gebruikt te maken van hun tijd, waardoor ze gemiddeld 30% sneller kunnen werken.” Een vervolgvraag kan zijn: “Klinkt interessant. Hoe doe je dat?” Het antwoord op deze vraag is jouw elevator pitch!
Een pitch, of, met de volledige naam “elevator pitch” is een boodschap van een minuut. Het is de bedoeling dat je binnen deze tijd je werk of idee zo duidelijk onder woorden kunt brengen dat de andere partij op zijn minst zeer geïnteresseerd is geraakt. Uiteraard ben je in de verhaal eerlijk en oprecht.
Wat is het? De pitch betekenis. De pitch betekenis is eigenlijk heel eenvoudig: het is een presentatie van jouw product, idee of overtuiging. Je vertelt jouw publiek over wat je van plan bent, hoe je ze kunt helpen of wat jouw product of dienst bijzonder maakt.
Bij de voorbereiding van een pitch is het cruciaal dat je het doel en de doelgroep heel helder hebt. Om jezelf op goede ideeën te brengen voor een verrassende, pakkende en overtuigende pitch moet je je creatieve kracht aan het werk zetten. Je kunt bijvoorbeeld een mindmap maken, dat is een bekende en handige techniek.
Een elevator pitch hoort vooral kort en krachtig te zijn. Probeer met je verhaal dus vooral te prikkelen en nieuwsgierigheid op te wekken, maar houd het wel bondig. Je moet in ongeveer vijf zinnen kunnen uitleggen wat je doet. Schrijf een spannende, verhalende opening.
Door je pitch af te sluiten met een vraag zorg je ervoor dat er geen abrupt einde ontstaat na het verhaal. Het is duidelijk dat je pitch af is en je geeft je gesprekspartner de mogelijkheid in te haken op jouw verhaal. Zo kun je het gesprek voortzetten op een dieper level.
Veel mensen denken bij pitchen aan een verkooppraatje in het bedrijfsleven. Niets is minder waar: er zijn genoeg mogelijkheden waarop je pitchen kunt inzetten in het onderwijs. Het houdt simpelweg in dat je je publiek in twee minuten weet te overtuigen van welk idee, plan of oplossing dan ook.
Reacties. Dit is een boekenuitgeverij voor kinderen. Ben je tussen 10 en 15 jaar, dan geven wij je boek uit. Dat kan in Nederland nergens, alleen bij ons.