Wat moet er in een bevestigingsmail staan?

Graag bevestigen wij de ontvangst van uw brief d.d. [datum] waarin u [onderwerp brief]. Graag bevestigen wij de ontvangst van [onderwerp] betreffende [inhoud]. Bedankt voor uw brief van [datum] waarin u [onderwerp brief]. Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw reactie naar aanleiding van [onderwerp].

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tuxx.nl

Hoe schrijf je een bevestigingsmail?

Wat moet er in een bevestigingsmail staan?
  1. Klantgegevens. In de bevestigingsmail is het belangrijk om de naam en contactgegevens van de klant op te nemen, zodat ze weten wie de afspraak heeft gemaakt. ...
  2. Datum en tijd. ...
  3. Locatie. ...
  4. Behandeling. ...
  5. Duur. ...
  6. Annuleringsbeleid. ...
  7. Bedankje. ...
  8. Contactgegevens.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op treatwell.nl

Hoe moet ik een mail bevestigen?

Een leesbevestiging aanvragen
  1. Open Gmail op je computer.
  2. Klik op Opstellen.
  3. Stel je e-mail op zoals je gewend bent.
  4. Klik rechtsonder op Meer opties. Leesbevestiging vragen.
  5. Klik op Verzenden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe schrijf je een beleefde mail?

Een beleefde en professionele e-mail opstellen
  1. Gebruik je studenten e-mailadres. ...
  2. Ga na of je het antwoord via een andere weg kunt vinden. ...
  3. Vermeld het onderwerp in de onderwerp-regel. ...
  4. Aanspreking. ...
  5. Houd het kort en zakelijk. ...
  6. Situeer jezelf, sluit gepast af en voorzie een standaard ondertekening. ...
  7. Lay-out.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op med.kuleuven.be

Waar moet een zakelijke mail aan voldoen?

Hoe een nieuwe zakelijke mail schrijven
  1. Gebruik een professioneel e-mailadres. ...
  2. Kies een duidelijk onderwerp. ...
  3. Spreek de ontvanger correct aan. ...
  4. Maak duidelijk waarom je de zakelijke mail schrijft. ...
  5. Houd het simpel. ...
  6. Gebruik formele taal. ...
  7. Maak je tekst niet te lang. ...
  8. Sluit je mail af met een groet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op proximus.be

Meest gestelde vragen: Bevestigingsmail / betalingsbevestiging

29 gerelateerde vragen gevonden

Wat is de opbouw van een zakelijke email?

Deze indeling ziet er als volgt uit:
  • Afzender. Je vermeldt hier je eigen adres, telefoonnummer en e-mailadres.
  • Geadresseerde. ...
  • Dagtekening. ...
  • Betreft. ...
  • Aanspreking. ...
  • Eerste alinea. ...
  • Rest van de tekst. ...
  • Afsluiting en ondertekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op examenoverzicht.nl

Waar moet een mail aan voldoen?

Tip: 8 basisregels voor het schrijven van een goede mail:
  • Selecteer een overtuigend onderwerp voor je e-mail.
  • Adresseer en begroet de ontvanger op een gepaste manier.
  • Vermeld de belangrijkste informatie aan het begin.
  • Structureer de inhoud op een compacte en overzichtelijke manier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op strato.nl

Hoe schrijf je een beleefde herinneringsmail?

Beste [ naam ontvanger ] , Ik hoop dat deze e-mail u goed vindt. Ik wilde contact met u opnemen en u herinneren aan [ het item/gebeurtenis/taak ] waar we het eerder over hadden. Bedankt voor uw aandacht voor deze kwestie en we kijken ernaar uit om [ het item/evenement/taak ] van u te ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hix.ai

Wat is een goede openingszin voor een mail?

Openingszin van een e-mail aan een collega
  • “Hoi [naam], ik hoop dat alles goed gaat met je.”
  • “Ik wilde even laten weten dat…”
  • “Ik heb een vraag over [onderwerp].”
  • “Ik ben ontzettend blij dat ik je e-mail heb ontvangen.”
  • “Ik weet zeker dat je het druk hebt, maar ik wilde even laten weten dat…”

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaleco.nl

Hoe professioneel mailen?

Tip 1: verplaats je in je klant
  1. Tip 2: wees empathisch in zakelijke e-mails. Empathie is een goed middel om te laten zien dat je de klant begrijpt en serieus neemt. ...
  2. Tip 3: structureer jouw zakelijke mail. ...
  3. Tip 4: beperk het gebruik van emoticons. ...
  4. Tip 5: kies voor een gepaste afsluiting.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op taalcentrum-vu.nl

Wat is een goed bevestigingsbericht?

Hartverwarmende bevestigingskaartberichten

Het is inderdaad een speciale dag om met jou te vieren . Veel succes met alles terwijl je je geloof verder laat groeien. Gefeliciteerd met je bevestiging! Ik ben zo trots op de persoon die je bent geworden, en vandaag kan daar een getuigenis van zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat is een bevestigingsmail?

Een bevestigingsmail, ook wel een 'confirmatiemail' of 'receiptmail' genoemd, is een automatisch gegenereerde e-mail die wordt verzonden naar een ontvanger nadat hij een specifieke actie heeft ondernomen op je website of platform.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op growthmedia.nl

Hoe kan ik per e-mail een bevestiging sturen?

Voorbeeld van bevestigings-e-mailantwoord

Beste [naam ontvanger],Bedankt voor uw e-mail over [onderwerp van originele e-mail]. Ik heb de [genoemde actie] in de originele e-mail voltooid. Laat me weten of er nog iets is dat ik moet doen als volgende stappen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe moet je een email bevestigen?

Hoe u de ontvangst van een e-mail bevestigt
  1. Ik kan de ontvangst bevestigen van (wat het ook is)
  2. Bedankt dat je mij hebt gestuurd (wat het ook is)
  3. Je e-mail is hier!
  4. Bevestiging: uw e-mail is afgeleverd.
  5. Ik bevestig de ontvangst van uw aanvraag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hix.ai

Wat is een schriftelijke bevestiging?

Een schriftelijke bevestiging is een bindend document. Dit betekent dat op grond van het Wapenhandeldecreet geen vergunning kan geëist worden voor de geldigheidsduur van de schriftelijke bevestiging bij de uit- en doorvoer van de specifieke goederen die in de schriftelijke bevestiging vermeld staan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op fdfa.be

Hoe schrijf je een bevestigingsmail voor een training?

Beste [naam HR Manager], Ik schrijf om te bevestigen dat het [trainingsprogramma naam] door alle deelnemers op [datum] is afgerond. Bijgevoegd vindt u het aanwezigheidsrapport en de feedbacksamenvatting. Neem contact op als u meer documentatie of evaluatie nodig hebt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat is een goede openingszin voor een e-mail?

Voorbeelden van professionele openingszinnen voor e-mails:

Hallo, bedankt voor uw e-mail over …” “Hallo [naam ontvanger], ik schrijf u om ons laatste gesprek over …” “Hallo [naam ontvanger], ik wilde snel contact opnemen over …” “Hallo [naam ontvanger], ik neem contact met u op om u een update te geven over …”

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat is een sterke openingszin?

Een goede openingszin kan meteen de relevantie van je sollicitatie benadrukken. Het moet duidelijk maken waarom je geïnteresseerd bent in de vacature en waarom je geschikt bent voor de positie. Hierdoor kan de werkgever meteen begrijpen waarom je een waardevolle kandidaat bent.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op deleydsche.nl

Hoe begin je netjes een mail?

Ken je de ontvanger helemaal niet of is er sprake van een formele situatie, dan gebruik je bij voorkeur 'Geachte'. Ken je de ontvanger of gaat het om een informele situatie, dan gebruik je 'Beste'. Ken je iemand heel goed, dan mag je ook 'Hallo', 'Hi', 'Hoi', 'Dag' of 'Goede…' gebruiken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaleco.nl

Wat zet je in een herinneringsmail?

Vermeld duidelijk waar de herinnering over gaat helemaal aan het begin van je e-mail. Dit betekent dat je het werk of de gebeurtenis waaraan je de ontvanger herinnert expliciet noemt. Het is belangrijk om expliciet en direct te zijn, zodat de ontvanger meteen weet wat het doel van de herinnering is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op textcortex.com

Hoe stuur ik een herinneringsmail naar mijn baas?

Beste [Naam van baas], ik hoop dat deze e-mail u in goede gezondheid bereikt. Ik wilde u een vriendelijke herinnering sturen over [specificeer de belangrijke deadline of taak], die op [datum] nadert. Zoals u weet, [leg kort de betekenis of context van de deadline/taak uit].

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe kan ik iemand op een beleefde manier vragen om mijn email te beantwoorden?

Reageer met iets als "Hallo, ik wil graag even navragen/zeker weten dat mijn vorige e-mail niet verloren is gegaan. [Een zinnige herinnering aan waar je e-mail over ging]. Ik heb een reactie nodig voor [datum] om mijn aanvraag op tijd te kunnen voltooien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op reddit.com

Hoe schrijf je een mooie mail?

10 tips voor het schrijven van e-mails
  1. Geef je mail een heldere onderwerpregel mee. Geef je lezer een goede reden om de mail te openen. ...
  2. Wees beleefd. Begroet je ontvanger eerst even. ...
  3. Wees duidelijk. ...
  4. Bied overzicht. ...
  5. Val mensen niet lastig. ...
  6. Gebruik de juiste toon. ...
  7. Schrijf foutloos. ...
  8. Check je bijlagen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op taaluilen.nl

Hoe begin je een zin in een mail?

5 regels voor je openingszin
  1. Benoem de aanleiding van je schrijven.
  2. Begin niet met Naar aanleiding van (maar noem direct die aanleiding)
  3. Begin liever niet met Ik.
  4. Verplaats je in de lezer. Spelen er emoties, dan kun je die erkennen.
  5. Houd het bondig: wat moet/wil de lezer weten?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zakelijkschrijven.nl

Wat moet er allemaal in een mail staan?

InleidingTop

Een zakelijke e-mail bevat grotendeels dezelfde basiselementen als een zakelijke brief: afzender en geadresseerde, onderwerp, aanhef, eigenlijke inhoud, afsluiting, slotgroet en afzendergegevens. Toch zijn er ook verschillen tussen een brief en een e-mail.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op taaladvies.net

Populaire vragen