Een footer is het website element onderaan een pagina. De laatste jaren zijn footers op websites steeds meer aanwezig en herbergen ze steeds meer functionaliteiten. Footers worden gebruikt om bezoekers de juiste informatie te geven waar ze naar op zoek zijn.
De website van 2022
Zorg dat je website snel laadt en vindbaar is, over goede content beschikt, een duidelijke navigatiestructuur heeft, mobielvriendelijk is, aansluit bij jouw offline bedrijf en een duidelijke call to action bevat.
Als een website goed in elkaar zit, krijgen de belangrijke pagina's meer Linkjuice. De minder belangrijke pagina's krijgen vervolgens minder Linkjuice. Op deze manier worden de belangrijkste pagina's een hogere waardering in de zoekmachines. Dit noemen we een goede interne linkstructuur.
De website moet snel laden, anders haken bezoekers af. De website moet goed werken op mobiel. De website inhoud moet doordacht zijn. De website moet de bezoeker direct duidelijk maken wat die op de website kan vinden en waar die dat kan vinden.
Nieuwe leads, meer omzet
Een website hoog in Google levert nieuwe leads op. Een website met hoge conversie levert meer nieuwe omzet op. Hoeveel is een serieuze lead je eigenlijk waard? Reken eens uit hoeveel geld je de afgelopen jaren in print advertenties hebt gestopt en wat een lead via die weg heeft gekost.
Headings zijn de kopjes die in de codering afgekort worden naar h1, h2, h3. Google kijkt naar jouw heading tags en kan op die manier bepalen waar de pagina over gaat. Hoe maak je een snelkoppeling van een website Google Chrome? U kunt een webpagina aan uw plank toevoegen door meer hulpprogramma's te selecteren.
De header: het bovenste gedeelte van de site, vaak gebruikt voor een logo of naam. Het menu of navigatie: de manier waarop de bezoeker door de pagina's kan navigeren.
De belangrijkste onderdelen zijn de header, body en footer van de website. In elk onderdeel zijn er verschillende soorten inhoud. Lange teksten staan bijvoorbeeld in de body. In veel footers vind je alleen een paar links.
Een domeinnaam (of alleen 'domein') is in feite de naam van een website. Het is het stuk dat na '@' staat in een e-mailadres, of na 'www. ' in een webadres. Als iemand vraagt waar je online te vinden bent, noem je meestal je domeinnaam.
Meerwaarde voor bezoekers
Een goede website geeft ook meerwaarde aan bezoekers. Meestal komen bezoekers op je website binnen met een gericht doel. De eerste pagina waar zij op terecht komen moet er natuurlijk optimaal uitzien. Maar het is ook van belang om bezoekers een tweede en derde pagina aan te bieden.
Laat persoonlijke sprankeling uit je korte bio spreken. In het beste geval wordt in je korte bio zowel je toon, je stijl, je ervaring als je expertise duidelijk, het liefst met een 'eigenwijze twist' die bij jou past, niet geforceerd, maar kloppend in het geheel. Verlevendig je korte bio met wapenfeiten.
In je persoonlijke profiel beschrijf je wie je bent, wat je kunt en wat je wilt. Dit doe je door stil te staan bij je karaktereigenschappen, drijfveren en waarden (wie ben ik?), je talenten, competenties en vaardigheden (wat kan ik?) en je interesses, passies en loopbaanwensen (wat wil ik?).
Het maken van een contentstructuur is belangrijk. Je houdt alles netjes overzichtelijk, zodat bezoekers en zoekmachines makkelijk hun weg kunnen vinden. Zorg dat je dit allemaal goed uittekent en bedenkt voordat je je content gaat plaatsen.
Je kunt een gratis website maken met Wix die wordt geleverd met een Wix domein. Om er online meteen professioneler uit te zien, moet je een domeinnaam aanmaken waar je merk of bedrijfsnaam in is verwerkt. Het voegt geloofwaardigheid toe aan je merk en helpt bezoekers je beter online te vinden.
De achterkant is het beheerdersgedeelte waar je op kunt inloggen om dingen op je website aan te passen en toe te voegen. In WordPress wordt de achterkant van de website ook wel het beheerdersgedeelte, of admin genoemd.
Chrome noemt opgeslagen favoriete websites 'Bladwijzers' of 'Bookmarks'. De balk waarin ze komen te staan heet 'Bookmarkbalk'.
De adresbalk is de balk bovenin je browser, waar je de URL of domeinnaam waar je naartoe wilt op internet invoert.