Na geslachtsgemeenschap, ook als er geen orgasme is geweest. Na een droom van erotische aard wanneer vocht op het bed of de kleding wordt aangetroffen. Na menstruatie. Tijdens de menstruatieperiode is een vrouw van gebed en vasten vrijgesteld.
Als in ghusl een deel van het buitenste gebied van het lichaam ongewassen wordt gelaten , is de ghusl ongeldig. Het wassen van de binnenkant van de oren, neus en alles wat als een binnenste deel van het lichaam wordt beschouwd, is echter niet verplicht. Regel 374. Als iemand twijfelt of een deel van het lichaam als een buitenste of binnenste deel wordt beschouwd, moet hij het wassen.
Verwijdering van viezigheden Het spoelen van de mond.. Het wassen en snuiten van de neus…….. Het wassen van het gezicht..... Het wassen van de handen tot en met de ellebogen Het vegen van het hoofd en beide oren.....
Urine, zaadlozing, ontlasting en winden laten; Bloed, pus of wit bloed verliezen (als ze zich over de huid verspreiden); Overgeven; Bloeden uit de mond (als het minder is dan speeksel, maakt het de woedoe niet ongeldig);
Als het vuil dat u zag afkomstig is van het lichaam, dan wordt het niet beschouwd als een barrière, dus de Ghusl (ritueel bad) is geldig en voldoende met zijn aanwezigheid . Voor meer voordeel dat een kleine hoeveelheid vuil op het lichaam is verontschuldigd in wassing en Ghusl, zie Fatwa 398425.
Samenvatting van het antwoord. Als Ghusl niet aan deze voorwaarden voldoet, is het verbroken: 1- intentie om onzuiverheid te verwijderen , 2- zuiverheid van water, 3- het water moet het hele lichaam bereiken, 4- continuïteit tussen de delen van Ghusl en geen langdurige onderbreking tussen hen toestaan.
Als hij het wast met de intentie van janaba en het vuil verwijdert, is dat genoeg voor hem in de bekende positie . Hij hoeft zijn ghusl niet een tweede keer te herhalen. Als hij wast met de intentie om de onreinheid te verwijderen en het daarna niet wast, is het niet genoeg volgens afspraak.
Activiteiten die wudu ongeldig maken zijn onder andere urineren, ontlasting, winderigheid, diepe slaap, lichte bloedingen (afhankelijk van madhhab), menstruatie, postpartumstatus en geslachtsgemeenschap . Wudu wordt vaak vertaald als "gedeeltelijke wassing", in tegenstelling tot ghusl, wat zich vertaalt naar "volledige wassing", waarbij het hele lichaam wordt gewassen.
Maar het vereist geen istindjaa, oftewel: het is niet verplicht om de achterkant te wassen. Er is namelijk niets eruit gekomen wat een wassing vereist.
Ali overlevert: “De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: ,,Het is het oog dat het zitvlak in de gaten houdt. Daarom dient een persoon die in slaap valt (daarna) de woedoe te verrichten.” De Profeet (vrede zij met hem) zei: “Wie zijn geslachtsdeel aanraakt, dient de woedoe te verrichten.”
Dit is gebaseerd op de visie van juristen met betrekking tot de onreinheid van sperma en Madhy. Hoe dan ook, als een echtgenoot orale seks heeft met zijn vrouw en sperma ejaculeert, dan is Ghusl verplicht ; als hij echter alleen Madhy vrijlaat, dan is Wudu' alleen vereist en moet de vrouw de Madhy wegwassen omdat het Najis is.
Al-Madhiy (voorvocht) komt vrij als gevolg van lustgevoelens. Beide verbreken de Woedoe', maar vereisen geen Ghoesl. Wanneer jij zegt “Wanneer dit bij mij vrij komt, verricht ik Ghoesl”, bedoel jij wellicht dat je het wast. De Ghoesl (grote wassing) hoef je daarvoor namelijk niet te verrichten.
Wat betreft het wassen onder de vinger- en teennagels, als er niets is dat voorkomt dat water de huid eronder bereikt, dan is het niet verplicht om ze schoon te maken . Als er vuil is dat voorkomt dat water onder de nagel komt, dan hadden de geleerden verschillende meningen hierover.
Vloeken is niet een van de dingen die wudoo' ongeldig maken . De dingen die wudoo' ongeldig maken zijn duidelijk gedefinieerd en we hebben ze opgesomd in het antwoord op vraag nr.
Dit is onverenigbaar met de welsprekendheid van de Koran. De meest correcte van deze drie visies is de tweede, dat het aanraken van een vrouw de Wudu helemaal niet ongeldig maakt , of het nu met of zonder verlangen is.
Alle lof zij Allah. Er is geen bezwaar tegen het urineren tijdens het verrichten van ghusl . Als de intentie van ghusl was om zichzelf te reinigen van janaba of grote onreinheid, dan moet hij zijn ghusl voltooien.
Het verrichten van ghoesl is volgens gebruik verplicht in de volgende gevallen: Na een zaadlozing.Na geslachtsgemeenschap, ook als er geen orgasme is geweest.Na een droom van erotische aard wanneer vocht op het bed of de kleding wordt aangetroffen.
Het antwoord:
Toch is het verrichten van Istinjaa' niet vereist, tenzij er vuil uit een van de twee intieme delen komt .
Wat je doet is niet correct, aangezien het passeren van wind de wassing ongeldig maakt , of het nu een geluid of een wind heeft of niet, dus wanneer er zekerheid is dat de wind is uitgekomen, is de wassing ongeldig. Wat betreft de woorden van de Profeet, moge God hem zegenen en hem vrede schenken: Totdat hij een geluid hoort of een wind vindt.
Antwoord: Zaken die het gebed ongeldig maken draaien om twee aspecten; het nalaten van een verplichting of iets wat verboden is er aan toevoegen.
“Slaap maakt de wudu ongeldig als deze zo diep is dat men zich er niet meer van bewust is , omdat de grote Sahabi Safwan ibn 'Assal al-Muradi (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: De Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) gebood ons, als we op reis waren, om gedurende drie dagen onze khufuf niet af te doen en ...
Antwoord: Verbreekt het slaan van iemand de Wudu? Nee, het slaan van iemand maakt de Wudu niet ongeldig .
Wat betreft bloed [of ieder ander onreine substantie zoals pus], er zijn een paar punten waardoor de rituele wassing (wudu) ongeldig wordt, dat is wanneer het bloed;Het lichaam verlaat, en. Stroomt na de uitgang, werkelijk of waarschijnlijk (dat wanneer je het niet weg zou vegen, dat het zou gaan stromen.)
Als je onder de douche staat en het water bereikt alle delen van je lichaam, en je spoelt je mond en neus, dan heb je ghusl gedaan . Ten tweede: Het is toegestaan om wudu te doen en elk deel van het lichaam slechts één keer te wassen, maar het is perfecter om elk deel drie keer te wassen, zoals bekend is.
Volgens de Maliki-school zijn er vier verplichte handelingen voor ghusl: Intentie aan het begin, het hele lichaam wassen, wrijven en voltooien binnen een redelijke tijd. Als je die vier dingen onder de douche hebt gedaan, is je ghusl geldig.