Ze heeft plaats voor 5518-6370 passagiers samen met 2.394 bemanningsleden. Het schip van de Oasisklasse vaart onder de Bahama's als vlaggenstaat en kostte 1,2 miljard euro. De faciliteiten aan boord bevatten onder meer een waterpark voor kinderen, een basketbalveld, een ijsschaatspiste en twee 13 meter hoge klimmuren.
Symphony of the Seas
De 17 dekken zorgen voor een tonnenmaat van 228.081 gt. Het schip werd, net als nummer 1, gebouwd op de Chantiers de l'Atlantique scheepswerf in Saint Nazaire, Frankrijk. De bouw duurde twee jaar en kostte 1,2 miljard euro. Het schip werd in 2017 gedoopt in Miami.
Het schip, dat 422 miljoen dollar kostte, maakt deel uit van de vijf schepen tellende vloot van Regent Seven Seas Cruises, een cruisemaatschappij die zich richt op luxe.
Met een lengte van 362 meter en een breedte van 47 meter is de Symphony of the Seas van Royal Caribbean het grootste cruiseschip ter wereld. Zij brengt u naar de indrukwekkende bestemmingen aan de Middellandse Zee en het Caribisch gebied.
Maar wat verdient een kapitein op een cruiseschip? Hij blijft ten allen tijde verantwoordelijk voor het schip en alle opvarenden en kan daarvoor dus rekenen op een mooi loon: ongeveer 10.000 $ (9.180 €) per maand.
Het Disney Dream cruiseschip heeft het allemaal en nog veel meer! Je zult je hier niet snel vervelen tijdens een vakantie. De Disney Dream heeft daarom ook al meerdere awards gewonnen als beste cruiseschip ter wereld.
Silversea Cruises is niet alleen de grootste, maar ook de duurste in het segment. Voor de rankschikking van de meest dure cruises staat een twee weken durende reis naar de Oostzee met de jacht-achtige ''Silver Cloud'' van en naar Londen vanaf €1897,- per overnachting in één van de 148 suites met uitzicht op zee.
De rederij Royal Caribbean heeft de Oasis of the Seas te water gelaten. Het gaat om het duurste cruiseschip dat ooit is gemaakt. Het schip heeft 1,4miljard dollar gekost - net geen miljard euro - gekost en er is vijf jaar aan gewerkt.
Wat is inbegrepen bij mijn cruise? In de meeste gevallen is het ontbijt, lunch en diner in de buffet- en hoofdrestaurants inbegrepen. Daarnaast kun je vaak koffie, thee en frisdranken halen tijdens de openingstijden van deze restaurants. Daarbij zijn diverse activiteiten, entertainment en de havengelden inbegrepen.
Het brandstofverbruik in rust wordt geschat op ongeveer 700 liter per uur. De olietank bevat genoeg brandstof voor zo'n 12 dagen varen. Cruiseschepen halen snelheden tot ongeveer 30 knopen, dat is ruim 55 kilometer per uur.
In de periode 2010 tot 2019 zijn er wereldwijd 39 bulkcarriers verloren gegaan, waarbij 173 zeevarenden het leven hebben verloren. Dat blijkt uit het Bulk Carrier Casualty Report 2019 van brancheorganisatie Intercargo.
Zie jij jezelf er al overnachten? Helaas is de suite niet voor iedereen weggelegd. Hij gaat namelijk minimaal 10.000 euro per nacht kosten.
Royal Caribbean International is zeker één van de meest innovatieve rederijen ter wereld. De rederij beschikt over 25 prachtige, grote schepen die in totaal meer dan 150 verschillende havens aandoen.
Met een capaciteit van ruim 6.000 passagiers en meer dan 2.000 crewleden is Harmony of the Seas het grootste cruiseschip ter wereld. Sommige cruise-fans vragen zich af of het schip van de Amerikaanse rederij Royal Caribbean International niet een stapje te ver gaat.
Ze heeft plaats voor 5518-6370 passagiers samen met 2.394 bemanningsleden. Het schip van de Oasisklasse vaart onder de Bahama's als vlaggenstaat en kostte 1,2 miljard euro. De faciliteiten aan boord bevatten onder meer een waterpark voor kinderen, een basketbalveld, een ijsschaatspiste en twee 13 meter hoge klimmuren.
De boot wordt in gang gehouden door vier motoren van elk 7500 PK. Hierdoor ligt de gemiddelde snelheid op zo'n 22 knopen, wat neerkomt op ruim 40 km/u.
De 119 dagen durende wereldcruise van MSC Cruises met de MSC Poesia in 2023 is te boeken vanaf ongeveer 13.000 euro per persoon, voor een binnenhut. Andere cruisemaatschappijen maken kortere wereldcruises van ongeveer 80 dagen en rekenen daarvoor ruim 9.000 euro per persoon.
De Meyer Werft is vooral bekend van de bouw van grotere cruiseschepen, maar ook gastankers zijn al lang een specialiteit. Bij krapte in de cruise-orders worden ook containerschepen gebouwd. De bouw vindt plaats in twee overdekte bouwdokken, Halle 5 en Halle 6, die tot de grootste ter wereld behoren.
passagiers op een Antarctische cruise produceren in een gemiddelde reis van een week evenveel CO2 als de gemiddelde Europeaan in een heel jaar. Een overnachting op een cruiseschip verbruikt al snel twaalf keer meer energie dan in een vergelijkbaar hotel op land.
Een ander nadeel is dat de schepen zo'n 20 tot 25 jaar meegaan. Voor de uitbaters van de cruiseschepen goed nieuws, want zij kunnen lang van de schepen gebruik maken.
Het salaris van een Piloot is afhankelijk van de werkgever, de verantwoordelijkheid en de ervaring. Een beginnend Piloot verdient bijvoorbeeld zo'n €3200 tot €4500 netto per maand, maar een ervaren gezagvoerder kan bij sommige airlines tot ongeveer 250.000 euro per jaar verdienen, afhankelijk van zijn rang en functie.