Wat kost het laden bij een Supercharger? De kosten van het opladen van een niet-Tesla bij een Supercharger variëren van € 0,66 tot € 0,70 per kWh, afhankelijk van de locatie waar je laadt.
Het meest gangbare tarief is rond de 41 cent, wat een prijs van 0,08 cent per kilometer aan energiekosten is. Het snelladen kost dus nog wat extra. Je betaalt tussen de 25 en 79 cent per kWh, maar het gangbare tarief is 60 cent.
En je auto moet overweg kunnen met de (kortere) laadkabel, die bij een Tesla linksachter zit. Het snelladen kost dan € 0,68 per kWh. Je kunt ook een abonnement nemen voor € 12,88 per maand, dan laad je voor € 0,29 per kWh. Dat is best aantrekkelijk voor kilometervreters.
Gratis Superchargen is gebonden aan de eerste eigenaar van de auto. Wanneer jij een MisterGreen Tesla Occasion gaat leasen en deze auto had gratis Superchargen dan heb jij hier dus ook recht op. Het gratis Superchargen is in dit geval dus niet bestuurders- of persoonsgebonden.
Tesla Model 3 Laadkosten
De Tesla Model 3 kan volledig worden opgeladen voor €12. Deze prijs is gebaseerd op de gemiddelde Europesche energieprijs van €0.20 per kWh voor thuis laden (energieprijzen verschillen per land en aanbieder), Lees meer over kosten van EV's en publiek laden.
Wanneer je nu een nieuwe Tesla Model S of Model X bestelt, kun je weer gratis laden bij de Tesla Superchargers.
26 augustus 2022 In circa negen maanden tijd is het laadtarief bij de Tesla Supercharger verdubbeld. Betaalde je als Tesla-rijder in 2021 gemiddeld nog € 0,28 per kWh*, in augustus van dit jaar was dat gemiddeld € 0,57. Niet-Tesla-rijders die er zonder abonnement laden, betalen € 0,66 tot € 0,70 per kWh.
Tesla stelde afgelopen november op tien locaties als pilot haar Superchargers beschikbaar voor elektrische voertuigen van andere fabrikanten.
Ben je een Tesla-rijder van het eerste uur, dan heb je recht op onbeperkt gratis superchargen. Dit onbeperkt gratis superchargen geldt totdat de auto van eigenaar wisselt, daarna moet er betaald worden.
Als we de kosten berekenen en vergelijken, komen we via het rekenvoorbeeld van ANWB uit op gemiddeld 7,6 cent elektriciteitskosten per kilometer en zo'n 10 cent per kilometer aan brandstofkosten.
Snelladen = niet goed? Hoe de wagen wordt opgeladen, speelt volgens het onderzoek ook een rol. Snelladen zou namelijk niet zo goed zijn voor de batterijcapaciteit. Verrassend genoeg zou de aard van het gebruik van de auto geen of zeer weinig invloed hebben op de levensduur van de accu.
Het is dan ook onmogelijk om je accu boven de 100 procent capaciteit te krijgen. Dit fabeltje was vroeger overigens wél waar, want 'oude' accu's kon je wel degelijk overladen. Al met al is snelladen dus niet schadelijk voor je telefoon. Een degelijke oplader levert nooit meer vermogen af dan je toestel aankan.
Reken op een gemiddeld tarief van ongeveer 35 cent per kWh, inclusief btw. Dat maakt een verschil voor de kosten per kilometer: bij een gemiddelde afstand van 225 kilometer op een volle tank, moet je dan rekenen op 5 cent per kilometer.
Met de Tesla Supercharger V3 laad je nu tot 25 kilometer per minuut. In vijf minuten heb je dus 125 kilometer geladen! Oké...nog verre weg van de 800 kilometer die je tankt in vijf minuten. Met de Supercharger V3 zou je zo'n 32 minuten moeten laden om ook op 800 kilometer te zitten.
Dankzij het grote netwerk voor super snelladen, de automatische voorverwarming van de batterij en het uitzonderlijke bereik van elke Tesla kunt u nog meer tijd op de weg doorbrengen. Met Superchargers kan in slechts 15 minuten voor 275 kilometer aan bereik worden bijgeladen.
De Tesla Model 3 is een elektrische auto uit het middenklasse segment (D) en is verkrijgbaar vanaf € 51.990,-. Hij heeft een accucapaciteit van 55 tot 76 kWh en is qua lengte kleiner dan de gemiddelde auto binnen dit segment.
De meeste elektrische auto's laden binnen twee uur, terwijl de Tesla modellen met 5 -7 uur laadtijd de auto's met de langste laadtijd zijn. Deze lange laadtijd van de Tesla modellen is te wijten aan de grote accu die ingebouwd zit in deze modellen.
In het geval van een elektrische auto gaat het om het aantal kWh dat de accu heeft. Bij een nieuwe Tesla Model S of X begint dat momenteel bij 75 kWh en loopt het tot maximaal 100 kWh. Een accu van nul tot volledig vol opladen kost je dus ook maximaal 75 tot 100 kWh.
Elektromotoren werken efficiënter dan verbrandingsmotoren. De prijs van elektriciteit per kilometer is lager dan de prijs van benzine of diesel per kilometer. Voor een elektrische auto betaal je tot 2025 geen motorrijtuigbelasting (MRB). Lees meer over de belastingvoordelen van elektrisch rijden.
Zo kun je bijvoorbeeld gratis je auto opladen bij de Lidl. Ook bij de IKEA en verschillende Aldi vestigingen is dit al mogelijk. De verwachting is dat steeds meer ondernemers dit gratis auto laden aan gaan bieden.
Wat is de beste manier om een Tesla thuis op te laden? We raden aan om elke avond de auto in te pluggen om de batterij bij te laden. Tot welk percentage moet ik de batterij opladen? Voor regelmatig gebruik raden wij u aan de auto op te laden tot het bereik "Dagelijks", dus tot ongeveer 90%.
Tesla heeft opnieuw helemaal het roer omgegooid wat betreft gratis laden aan hun talrijke Superchargers. Hoe was het tot nu? Iedereen die sinds dit jaar een nieuwe auto kocht, moest voortaan betalen om te laden aan de Superchargers. Als nieuwe klant krijg je 400 kWh gratis, daarna moet je betalen.