Wat zijn de kosten voor het reinigen van de inlaatkleppen? Het chemisch reinigen van de inlaatkleppen kost €220,- Het reinigen door middel van stralen met granulaat is afhankelijk van de tijd dat we er mee bezig zijn.
Chemisch reinigen van inlaatkleppen is meer niet voldoende
Tegenwoordig kunnen in- en uitlaatkleppen en -kanalen ook gestraald worden. Na zo'n behandeling zijn de kleppen en kanalen weer als nieuw. Met behulp van een speciaal 'granulaat' is een snelle en effectieve reiniging van de kleppen mogelijk.
Bij granulaat reiniging reinig je vervuilde in- en uitlaatkleppen met een speciaal granulaat dat een specifieke korreling en geometrie heeft. Dit granulaat gebruik je om de verontreinigingen van de kleppen en uit de kanalen te stralen.
Wat kost het inwendig reinigen van de motor? Personen- en bedrijfauto's met cylinder inhoud tot 4,5 liter – € 85 Boot motor met 1 luchtinlaat – € 105 Mobiele service toeslag – € 35 Alle anderen op aanvraag.
Ultrasoon reinigen carburateurs
Voor het ultrasoon reinigen van CV (motorfiets) carburateurs zijn de kosten (gemiddeld1) : € 30,- per stuk. € 50,- voor een set van 2. € 80,- voor een set van 4.
Voor het ultrasoon reinigen van carburateurs zijn de kosten: € 35,- per stuk. € 80,- voor een set van 4. € 45,- voor een set van 2.
De gebruikte spoelolie is identiek. Het apparaat kost 7250 euro en is gevuld voor tachtig spoelingen. Wie per auto het laagste tarief hanteert (229 euro) zit op 18.230 euro omzet. Inbegrepen bij de aanschaf zijn tachtig oliefilters.
Oplossing. In het geval u last heeft van vervuilde injectoren is het raadzaam Speed Cleaner op een hoge concentratie toe te voegen. Voeg 1 bus speed cleaner toe op 20 liter brandstof en rij hiermee 30km. Binnen deze 30km heeft uw motor genoeg tijd om op temperatuur te komen en goed te reinigen.
Walnut blasting is een effectieve methode om koolstofafzetting op de kleppen en de inlaat van een automotor te verwijderen. Het is een probleem dat zich vooral voordoet bij direct ingespoten diesel- en benzinemotoren.
Wij adviseren jaarlijks bij onderhoud het brandstofsysteem door ons te laten reinigen. Wij doen dit door middel van een premium reinigingsvloeistof (brandstofadditief) die wordt toegevoegd aan de brandstof in de tank. De vloeistof werkt ook preventief.
De THP-motor is een veel toegepaste motor tussen 2008 en 2016 in de merken Citroën en Peugeot. Maar ook in de Mini en in sommige BMW-modellen. Ook zijn er verschillende uitvoeringen van de motor. De meest voorkomende is de 156 PK versie.
De e-THP motor is rond 2014 geintroduceerd. Het lijkt wel dat daar een verbeterslag heeft plaatsgevonden en krijgt het zeker de voorkeur voor een 5008 vanaf dat bouwjaar te kiezen. Maar in het algemeen kleeft er dus een verhoogd risico aan dit motortype.
De EGR-klep is een onderdeel dat constante problemen kan veroorzaken die vanwege het ontwerp niet te vermijden zijn. Vanwege de veelal moeilijke toegang en de inspanning die gepaard gaat met vervanging, is de vervanging een dure aangelegenheid. Afhankelijk van het voertuig moet u ongeveer 1.300 - 1.500 euro rekenen.
Daarom is de methode om de koolaanslag met een chemisch oplosmiddel, zoals gootsteenontstopper of - daar is ie weer - Dasty (van de Wibra) erg welkom. Hoewel je ook met deze agressieve middelen moet oppassen (handschoenen en veiligheidsbril gebruiken).
Zaken die wijzen op kapotte injectoren zijn; problemen bij het starten van de motor, verminderd vermogen, een hoger brandstofverbruik, een schommelend stationair toerental of een tikkend geluid van de motor.
Met een injector cleaner kun je het brandstofsysteem eenvoudig zelf reinigen, dus ook de verstuivers en de injectoren. Het beste is om het iedere 5000 km preventief toe te passen. Ook is het mogelijk de injector reiniger toe te passen wanneer de injectoren al vervuild zijn.
Beste brandstofsysteem reiniger
De Lindemann Service Cleaner Benzine behoort bij een van de beste injector cleaners op de additieven markt. Dit brandstofadditief heeft ten opzichte van alle andere merken additieven een hogere concentratie werkzame stoffen. Dit biedt een langere en duurzamere werking.
DYNAMIC FLUSH - INWENDIGE MOTORREINIGING
Alle verontreiniging blijft achter in het filter van de machine. In de dynamische modus gebeurt dit gedeeltelijk met lopende motor voor een nog effectiever resultaat: een brandschoon oliecircuit vrij van sludge en koolaanslag waardoor de nieuwe motorolie maximaal kan presteren.
Motor flush kosten
De kosten van een flesje schoonmaakmiddel voor het oliesysteem van de motor in je auto lopen uiteen van en euro of dertien tot twee à drie tientjes (februari 2022). Maar dan moet je het vuile werk wel zelf doen en de olie op een correcte en milieuvriendelijke manier afvoeren.
Een slecht werkende motor wordt vaak veroorzaakt door vervuiling van het motorsysteem. De vervuiling zorgt onder andere voor vastzittende zuiger- en olieschraapveren, verstopte oliekanalen, lak- en koolafzettingen. Dit kan worden verholpen met een motorolie flush.
De diagnose is eenvoudig: de carburateurs zijn vervuild. Zijn 'verstopt'. Dat krijg je ervan wanneer je de vlotterkamers aan het eind van het seizoen niet aftapt. De huidige, zwavelarme, benzines hebben namelijk na een standtijd van een paar weken tot een paar maanden al de neiging tot 'gummen'.
Nee, je kunt ook je carburateur zonder carburateurreiniger schoonmaken. Een speciaal reinigingsmiddel is echter wel beter. Je beschermt namelijk de bewegende delen met het middel. Wil je geen carburateur reiniger gebruiken dan kun je wd40 als oplossing nemen.
Gebruik carburatie reiniger en een tandenborstel om de buitenkant van je carburateurs grondig schoon te maken. Beoordeel de staat van de aanzuigrubbers bij je carburateurs. Het aanzuigen van valse lucht is een van de belangrijkste oorzaken van slecht lopende motoren.