Het vlakken van een cilinderkop kost, afhankelijk van de grootte van het motorblok doorgaans zo'n 5 tientjes. De kosten voor haal- en brengservice zijn ook afhankelijk van de omvang en uw locatie.
Reviseren cilinderkop vanaf € 125,00 ex BTW, met volledige Bovag garantie.
De cilinderkop wordt ingespannen op de vlakbank zodanig dat de uiterste kanten een hoogteverschil hebben van maximum 0.02mm. teneinde zo weinig mogelijk materiaal weg te nemen. de slijpstenen worden gerectifieerd d.w.z. schoon vlak gemaakt.
Cilinderkop Vlakken
Dit komt onderandere door de hogere drukken die ook grotere materiaalspanningen veroorzaken. Door het kromtrekken van de cilinderkop ontstaan er lekverliezen die weer nadelig gaan werken op het rendement. Door de cilinderkop te vlakken wordt het probleem opgelost.
Alle prijzen zijn situatieafhankelijk maar altijd gunstig! Zo kost een standaard volledige VW 8V cilinderkop revisie maar 200 euro.
Wanneer er een voelermaatje van 0,1 mm tussen de motor of kop en de stalen rei kan worden geschoven, kunnen we veronderstellen dat we te maken hebben met deformatie (een krom object). Als de afwijking zeer gering is, maar nét buiten de toleranties valt, kan de cilinderkop bij een revisiebedrijf worden gevlakt.
Kosten motorrevisie
Koelvloeistof bijvullen: tussen de 50 en 90 euro, afhankelijk of je dit zelf uitvoert. Totale motorrevisie: tussen de 1.800 en 7.500 euro, afhankelijk van de onderdelen die moeten worden vervangen en het soort automerk (aantal werkuren die nodig zijn).
Vooral overbelasting ten gevolge van buitengewone hitte, zoals bijvoorbeeld op kan treden wanneer het koelsysteem defect is, leidt al snel tot beschadiging. Ook lekkende en druipende brandstof injectoren of een verkeerd ontstekingstijdstip zijn veel voorkomende oorzaken van lekkende cilinderkoppakkingen.
Het komt voor dat de cilinderkop krom trekt of vervormt. Hierdoor kunnen lekverliezen ontstaan die nadeling zijn op het rendement. Om dit te voorkomen moet de cilinderkop gevlakt worden.
Een indicatie van de kosten voor de inbouw van een ruilmotor is € 4.000 a € 4.500.
Een gereviseerde motor kan betrouwbaar zijn, maar het hangt af van de kwaliteit van de revisie en de gebruikte onderdelen. Wij bij RH-Revisie gebruiken uitsluiten de originele onderdelen van topkwaliteit.
De prijzen zullen vermoedelijk variëren tussen de €1500,- en €2500,- afhankelijk van motornummer en kilometerstand. Een gereviseerde motor kost ongeveer hetzelfde maar er moeten dan veel meer delen overgezet worden van de oude motor op nieuw.
Prijzen boren/honen
Het boren en honen kost rond de 70 euro (kan soms verschillen welke maat de cilinder is) hierbij kan een goeie opmaat zuiger geleverd worden, deze verschillen kwa prijs dus vraag even per model wat dit zal kosten.
Het afpersen wat wij doen is om aan te tonen waar de cilinderkop lekt. In de afpersbak wordt de cilinderkop afgedicht op zijn koelkanalen. De kop wordt vervolgens ondergedompeld in een warm waterbad.
Vaak zijn de eerste symptomen een constant verlies van koelvloeistof en / of motorolie. Een snelle stijging van de motortemperatuur en witte rook uit de uitlaat behoren ook tot vaak voorkomende symptomen. Verdikte koelvloeistof is een duidelijke indicatie van een defecte cilinderkoppakking.
De tekenen waarop je moet letten zijn onder meer: Oververhitting van de motor. Wanneer de afdichting van de koppakking kapot is, kan deze koelvloeistof lekken, waardoor de motor niet kan afkoelen zoals nodig is. Laag koelvloeistofpeil zonder duidelijke lekkage.
Een lekke koppakking is een veel voorkomend probleem. Hoewel je niet direct stil komt te staan, is het toch een slecht idee om te blijven rijden met een defecte koppakking. Reparatie is echter erg prijzig dus in een aantal gevallen kun je beter naast de koppakking je hele auto vervangen.
Je motor zelf reviseren, wat kun je doen? Je kunt natuurlijk onderdelen bij ons kopen en deze zelf vervangen. In principe is het reviseren van een motorblok een klus voor specialisten, omdat het uit elkaar halen en in elkaar zetten alleen al een ingewikkelde klus is die je zeker niet mag onderschatten.
Een probleem als een defecte motor kan namelijk flink in de papieren lopen. Omdat een gereviseerd onderdeel zo goed als nieuw is, gaat het langer mee dan een gewoon tweedehands onderdeel.
De cilinderkop is onderdeel van een verbrandingsmotor. Hij zit boven op het cilinderblok en sluit de cilinders af. Cilinderkop van een Ford A 302/5.0L motor.
De cilinderkop is gemaakt van lichtmetaal of gietijzer en sluit het motorblok of de cilinders van een motor aan de bovenkant met behulp van een koppakking af.
De 'kop' is de bovenkant van een motor die bovenop de cilinders ligt; deze wordt ook “cilinderkop” genoemd. De koppakking is dus een pakking die speciaal gemaakt is om het motorblok en de cilinderkop perfect op elkaar te laten aansluiten.