De prijs per stuk voor nieuwe auto's bedroeg 1,3 miljoen euro. Wie vandaag een Bugatti Veyron wil bemachtigen is op occasions aangewezen, omdat de auto niet langer geproduceerd wordt. Occasions voor de Veyron zijn echter zelden te koop.
Het allernieuwste model van Bugatti kost maar liefst vier miljoen euro en het enige dat je ermee kunt doen is rijden op een afgesloten terrein. Voor wie dat al interessant en leuk vindt, biedt de Bolide een unieke rij-ervaring. Het leek op een vingeroefening, de Bolide.
Hij vertelt hierin dat hij met het onderhoud van zijn twee Bugatti's ongeveer 22.500 euro (25.000 dollar) per jaar kwijt is. En dat is dan alleen nog maar voor het algemene onderhoud, waarbij een aantal filtertjes en vloeistoffen worden vervangen.
Banden kosten minimaal 7.000 euro voor een set. Dan heb je over de 'normalere' banden, zoals Cup 2's of all-seasons. Maar eigenlijk wil je de Michelin Cup 2R TR's die speciaal gemaakt zijn voor hoge snelheden. Deze kosten 38.000 euro voor een set.
Van de Bugatti Veyron zijn in totaal 450 exemplaren gebouwd. De officiële naam van het model luidt Bugatti Veyron 16.4, waarbij het getal '16' staat voor het aantal cilinders en het getal '4' voor het aantal turbo's.
Waarom is Bugatti zo duur? Een Bugatti is zo duur vanwege de superieure technologie, unieke mechanische elementen en premium en luxe componenten waaruit elk voertuig bestaat. Deze supercars behoren tot de meest indrukwekkende die ooit zijn geproduceerd en hebben een passend prijskaartje.
Nieuw record voor duurste nieuwe auto van Nederland
's Ochtends werd namelijk een Bugatti Chiron op kenteken gezet met een catalogusprijs van 4.064.477 euro.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
Deze Bugatti is goed voor een prijs van 3.542.760 euro. De TL-231-K is iets 'goedkoper'. Deze Chiron werd vrijdag op kenteken gezet en heeft slechts 3.251.755 euro gekost. Dit zou betekenen dat er momenteel vier stuks met Nederlands kenteken zich in ons land bevinden.
De 'goedkoopste' Bugatti is de ruim 3 miljoen euro kostende Chiron. Het Frans-Duitse luxemerk introduceert echter een nieuwe instapper: de 30.000 euro kostende Baby II.
Op basis van de bestaande architectuur maakt Bugatti uiteindelijk 551 auto's. Als alles volgens plan verloopt, zal in 2023 de laatste hypercar het Bugatti Atelier in Molsheim verlaten.
Alle Bugatti-modellen blijven geproduceerd worden in de fabriek van het merk in Molsheim, Frankrijk.
De hoogst gemeten snelheid van de 300+ is 490 km/u, maar het schijnt dat 500 km/u prima te doen is in deze Chiron. De Koenigsegg Agera RS is trouwens officieel nog de snelste auto ter wereld.
De Bugatti Bolide was een experimentele circuitgerichte hypercar die het maximale uit die motor haalde zonder dat het een dragster wordt. Het resultaat is een heftige 1.850 pk, 1.850 Nm en dat op slechts 1.240 kg.
Bugatti Chiron topsnelheid
Een Bugatti Chiron beschikt dankzij een 8,0-liter W16 met vier turbo's over 1.500 pk en 1.600 Nm. Echte hypercar-specificaties dus. Hij gaat in slechts 2,3 seconden naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 420 km/u. Hij heeft verschillende rijmodi, waaronder Autobahn.
Van de Centodieci zijn er slechts tien exemplaren geproduceerd, niet vreemd dus dat het prijskaartje navenant is. 'CR7' zou zo'n 8,5 miljoen euro neergeteld hebben voor de bolide.
De Rotterdamse multimiljonair Michel Perridon moet ruimte maken in zijn garage. Binnenkort wordt namelijk zijn vijfde Bugatti bezorgd. Dat meldt automagazine Hart voor auto's.
Bugatti La Voiture Noire (€16,5 miljoen)
Maar wat is nu de duurste auto van de wereld? Anno 2022 is dat de Bugatti La Voiture Noire, oftewel de zwarte auto. Het ontwerp is gebaseerd op de Type 57 SC Atlantic.
Mercedes W196 uit 1954 – 27,62 miljoen euro. De minst dure auto in deze lijst wisselde al voor bijna 30 miljoen euro van eigenaar! Je kan je het soort bedragen waarover we het gaan hebben dus al inbeelden... Mercedes bouwde slechts 14 van deze 'zilverpijlen'.
1. Bugatti La Voiture Noire: startprijs €16,5 miljoen. Met de La Voiture Noire (Frans voor 'de zwarte auto' haalt Bugatti de geest terug van hun oude model, de Type 57 SC Atlantic. Hier waren er slechts 4 stuks van gemaakt, waarvan één exemplaar vermist raakte tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Een Ferrari rijden in Nederland kan vanaf 255.995 euro. Voor dat geld rijd je in de Ferrari Roma 3.8 456kW aut, de goedkoopste Ferrari van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Ferrari 812 Competizione A 6.4 610kW aut wat daarmee de duurste Ferrari van Nederland is.
De Tata Nano is sinds 2008 de goedkoopste auto ter wereld. Voor zo'n 2.000 euro had je al een instapmodel. Een geheide verkoophit zou je denken. Maar vorige maand werd er slechts één gefabriceerd.
Deze Ferrari 250 GTO is de duurste auto die ooit geveild werd. Zijn nieuwe eigenaar hoestte maar liefst 48 miljoen euro op… Onlangs hadden we het over de 10 duurste auto's die ooit geveild werden.
1. Bugatti Chiron – 4.064.477 miljoen euro. De duurste nieuwe auto op Nederlands kenteken werd vrij recent aangeschaft.