Informatie over sms-kosten voor Tweets. Twitter brengt geen kosten in rekening voor sms-berichten of het gebruik van mobile.twitter.com.
Om van start te gaan met het adverteren op Twitter is op dit moment een minimale investering van 15.000 euro voor een periode van 3 maanden benodigd, dus ongeveer 5.000 euro per maand.
Om Twitter te kunnen gebruiken, heb je alleen een internetverbinding of een mobiele telefoon nodig. Meld je hier aan! Zodra je bent ingelogd, kan je meteen op zoek naar accounts met Tweets die jij interessant vindt. Wanneer je je hebt geregistreerd, krijg je bovendien aanbevelingen voor fantastische accounts.
Typ je Tweet (maximaal 280 tekens) in het opstelvenster bovenaan de tijdlijn van je startpagina of klik op de Tweetknop in de navigatiebalk. Je kan maximaal vier foto's, een GIF of een video aan je Tweet toevoegen. Klik op de Tweetknop om de Tweet te plaatsen op je profiel.
Ondanks een enorm aantal inactieve accounts en het feit dat de gemiddelde Twitter gebruiker slechts 707 volgers heeft, worden er 456.000 tweets per minuut verstuurd, wat neerkomt op ongeveer 656 miljoen tweets per dag.
De maximale lengte van een tweet gaat definitief naar 280 tekens, voor iedereen.
Door Twitter kun je ook heel gemakkelijk je netwerk uitbreiden. Je volgt de personen en/of bedrijven die voor jou handig kunnen zijn, en zij kunnen jou weer volgen. Ook leg je makkelijk contacten met anderen en dat allemaal op de momenten wanneer dit voor jou uitkomt.
Gebruikers zonder account kunnen gewoon doorklikken naar profielen van anderen en openbare tweets lezen zoals iedereen dat kan. Wat nog steeds niet kan: mensen volgen en berichten achterlaten. De vernieuwde Twitter-site is momenteel alleen nog voor Amerikanen toegankelijk.
Wie kan mijn Tweets zien? Openbare Tweets (de standaardinstelling) zijn zichtbaar voor iedereen, ongeacht of iemand een Twitter-account heeft. Afgeschermde Tweets: zijn mogelijk alleen zichtbaar voor je Twitter-volgers. Denk eraan dat je volgers nog steeds opnamen van jouw Tweets kunnen maken en delen.
De rijkste persoon ter wereld en oprichter van Tesla en SpaceX Elon Musk koopt social mediabedrijf Twitter. De kostprijs: 44 miljard dollar of omgerekend 41 miljard euro. Wanneer de transactie afgesloten is, zal het bedrijf ook van de beurs gaan. Bekijk hieronder het gesprek met techjournalist Kenneth Dée.
Meer volgers
Een volgerscampagne op Twitter werkt redelijk simpel. Het doel is om meer volgers te genereren. Je breidt het netwerk van je onderneming uit met mensen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in je bedrijf. Dit doe je door van jouw bedrijfsaccount een Uitgelicht Account te maken via Twitter Ads.
Twitter Ads biedt de mogelijkheid om je boodschap zeer gericht onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Als adverteerder kun je een doelgroep targeten door bijvoorbeeld gebruikersnamen, interesses, steekwoorden of locaties op te geven.
In tegenstelling tot YouTube, Facebook, en zelfs TikTok, heeft Twitter geen programma waar het makers betaalt voor inhoud. Er is geen geld verdienen aan video's en een deel van de advertentie-inkomsten krijgen op Twitter (tenzij je een grote uitgever bent).
Op Twitter rondhangen kan risico's met zich meebrengen, zoals met ieder online platform. Toch kun je zorgen dat je zo min mogelijk risico loopt om je locaties te delen, met vervelende mensen te maken te krijgen of zelfs om gehackt te worden. In deze tip vertellen we wat je kunt doen om Twitter veilig te gebruiken.
Een Retweet is een Tweet die opnieuw wordt geplaatst. Met behulp van de Retweet-functionaliteit van Twitter kunnen jij en andere personen die Tweet snel met al jullie volgers delen. Je kan je eigen Tweets of de Tweets van iemand anders retweeten.
Je kunt je registreren voor een Twitter-account met je e-mailadres of telefoonnummer. We helpen je bij de registratieprocedure. Je wordt gevraagd om informatie in te voeren, zoals je naam en je e-mailadres of telefoonnummer. Als je een e-mailadres gebruikt voor de registratie, is dit adres niet voor iedereen zichtbaar.
We beperken niet het totale aantal accounts dat jij mag volgen, maar er zijn grenzen aan de snelheid waarmee je dat doet. Elk Twitter-account mag per dag maximaal 400 accounts volgen. Geverifieerde Twitter-accounts mogen per dag maximaal 1000 accounts volgen.
Als je een antwoord van een bepaald account verbergt en dat account negeert of blokkeert jou, kan je dat antwoord niet meer bekijken of het verborgen antwoord weer zichtbaar maken.
De doelgroep van Twitter is voornamelijk volwassenen tussen de 20 en 40 jaar. Deze mensen zijn daarnaast actief bezig met het nieuws/de actualiteit.
Welke hashtag gebruiken? Er zijn geen vaste regels voor het gebruik van hashtags. Een hashtag is vaak het onderwerp zelf of een afkorting van een onderwerp of evenement (bijvoorbeeld #dwdd voor het televisieprogramma De Wereld Draait Door). Met de zoekfunctie van twitter kun je op #dwdd zoeken.
Krijgen tweets een edit-knop, dan kunnen mensen de tweet helemaal veranderen en datgeen waarvoor ze juist in grappige lijstjes voorkomen, kan dan teniet worden gedaan.
Als je een zoekopdracht uitvoert, zie je een tijdlijn met Tweets, Momenten en gebeurtenissen die overeenkomen met de zoektermen die je hebt opgegeven. Als je op een lijst klikt of tikt, zie je ook een verzameling Tweets (een tijdlijn) die zijn geplaatst door de accounts in die lijst.
Definitie: een op Twitter geplaatst bericht dat tekst, foto\'s, een GIF en/of video bevat. Waar het bericht wordt weergegeven voor de afzender: op de profielpagina van de afzender en in zijn of haar tijdlijn op de startpagina.