Voor de Tesla kun je een onderhoudsplan afsluiten. Onderhoud voor de eerste 80.000 kilometer van een Tesla Model S kost 2.500 euro. Voor 30.000 kilometer per jaar gedurende vijf jaar zou je dus twee van dit soort onderhoudsplannen moeten afsluiten.
Gemiddeld moet u ongeveer $290 per jaar uitgeven om uw Tesla te onderhouden. Ondanks het feit dat Tesla's tot de goedkoopste auto's in onderhoud behoren, kunnen die kosten snel oplopen als uw auto een ernstig probleem ontwikkelt of betrokken raakt bij een ongeval.
Heeft mijn auto een jaarlijkse onderhoudsbeurt nodig? Uw Tesla heeft geen jaarlijkse onderhoudsbeurt en vloeistofverversingen nodig. Raadpleeg de meest actuele onderhoudsaanbevelingen in de gebruikershandleiding voor uw Tesla.
Onderzoek onder Tesla-rijders heeft uitgewezen dat vrijwel alle accu's na 250.000 kilometer nog meer dan 90 procent van hun originele capaciteit hebben. Er is dus sprake van een heel beperkte batterijdegradatie en met het voortschrijden van de techniek wordt de levensduur van accu's nog steeds langer.
Voor een WA Casco autoverzekering kom je bij de goedkoopste verzekeraar uit op een maandbedrag van € 47. Bij de duurste verzekeraar komt de premie maar liefst uit op € 177.
Een instapmodel Tesla, zoals de Model 3, kost al snel 550 tot 600 euro per maand. Het grootste deel is afschrijving. Als je de afschrijving niet meerekent, dan zijn de grootste kosten: verzekering en stroom.
Elektrische auto: geen motorrijtuigenbelasting
U betaalt geen motorrijtuigenbelasting voor een volledig elektrische auto. Dit belastingvoordeel voor elektrische auto's geldt tot en met 2024. De Rijksoverheid wil zo volledig elektrisch rijden stimuleren.
Wat zijn de kosten van een accu vervangen voor Tesla ? De installatie van een nieuwe accu neemt ongeveer 20 tot 30 minuten in beslag. De prijzen voor een nieuwe accu variëren van € 60 tot € 300, afhankelijk van het soort accu dat je nodig hebt.
De prijs van de batterij is exclusief montage en ondersteunende onderdelen. Reken hiervoor op ongeveer 1300-1500 Euro .
Waarom je elektrische auto tot 80% opladen? Nadat een elektrische auto tot 80% opgeladen is aan een snellader, gaat het snelladen een stuk langzamer. De reden hiervoor, is de levensduur van de accu. De chemische structuur in de lithium-ion accu kan op termijn namelijk te maken krijgen met degradatie.
Heeft mijn auto een jaarlijkse onderhoudsbeurt nodig? Uw Tesla heeft geen jaarlijkse onderhoudsbeurt en vloeistofverversingen nodig. Raadpleeg de meest actuele onderhoudsaanbevelingen in de gebruikershandleiding voor uw Tesla.
Eigenaren van een Model 3 hoeven zich niet één keer per jaar (of 20.000 kilometer) bij een Tesla servicecentrum te melden voor een onderhoudsbeurt, maar één keer per twee jaar, of 40.000 kilometer.
Tesla Hulp onderweg levert u 24 uur per dag, 365 dagen per jaar onmiddellijke pechhulp. Dit team is speciaal bedoeld voor hulp onderweg, dus ga voor andere vragen naar onze pagina Klantondersteuning. Als u zich op een onveilige locatie bevindt, neem dan contact op met hulpdiensten.
Om een voorbeeld te geven: de accu van een Tesla Model S verliest na 80.000 kilometer slechts vijf procent van de oorspronkelijke capaciteit. Echter, zoals bij veel andere onderdelen van oudere auto's, raakt de accu uiteindelijk zo goed als op.
In tegenstelling tot benzine-auto's hebben Tesla's geen regulier onderhoud (olie verversen, vervangen van brandstoffilters en bougies, emissiecontroles) nodig, maar als een Tesla Service-afspraak noodzakelijk is, kunt u deze gemakkelijk inplannen in de Tesla-app.
Het totale Powerwall-systeem kost meer dan € 7.000,-. De verwachte levensduur is 10 jaar. Een gemiddeld gezin van drie personen verbruikt jaarlijks € 460,- aan stroom. Wat de terugverdientijd op meer dan 15 jaar zet.
Een thuisbatterij lijkt ecologisch misschien interessant, toch is de investering vooralsnog niet rendabel. Dit komt vooral omdat de batterijen nog steeds kostelijk zijn en u ook rekening moet houden met de prijs van de elektriciteit die u van het net afneemt.
Gemiddeld ligt de prijs van een Tesla tussen €50.000 en €100.000. De goedkoopste Tesla is de Model 3 en kost zo'n €49.000.
Ja, met een elektrische auto heb je de mogelijkheid om de auto op te laden maar ook om deze te laten ontladen. Je kunt hierbij stroom opslaan en vervolgens deze stroom op een later tijdstip gebruiken voor je huishouden waardoor je gebruik maakt van gratis stroom voor je elektrische apparaten.
Als de batterij helemaal leeg raakt, moet u deze weer opladen. Als u de batterij gedurende langere tijd leeg laat, kan het zijn dat u de Model 3 niet meer kunt opladen of gebruiken en u de auto met startkabels moet starten of de laagspanning-batterij moet vervangen.
Daarmee laad je thuis een elektrische auto in 10 tot 20 uur op. Veel nieuwbouwhuizen hebben een 3-fasen-aansluiting (3x25A). Dan kun je een laadpaal met meer vermogen (7,4 kW of 11 kW) plaatsen. Daarmee kun je 2 of 3 keer zo snel laden: in 3,5 tot 10 uur.
Bij een elektrische auto zijn de verbruikskosten lager dan bij een gewone auto. Gemiddeld ben je namelijk maar € 0,04 kwijt per kilometer. Ter vergelijking: een dieselauto kost gemiddeld € 0,08 per kilometer en bij een auto op benzine ligt dat bedrag rond € 0,12.
Consumentenorganisatie ANWB heeft een lijst samengesteld van de tien meest waardevaste elektrische auto's. Aan kop twee Tesla's, met de Tesla Model X 75 kWh 75D als lijstaanvoerder, die na vier jaar en 40.000 kilometer 72 procent van zijn waarde weet te behouden.