Accu voor Stella type 2 – 14,5 AH inclusief 2.0 Ah oplader voor €329,00. Accu voor Stella type 2 – 14,5 Ah inclusief 4.0 Ah snellader voor €359,00.
Met onze standaard 13 Ah-accu kun je een flinke tocht maken tot 120 kilometer.Na de upgrade is de actieradius zelfs 170 kilometer. Zo kun je nog meer genieten van jouw elektrische fiets.
De Stella Type 2 fietsaccu's maken deel uit van een lijn e-bike accu's die over een hoge kwaliteit beschikken.
De kosten van een gemiddelde fiets accu bedragen rond de €350 en €550 euro. De meeste accu's zijn tegenwoordig 400Wh of soms wel 500Wh.
Meestal liggen de bedragen voor het reviseren van een fietsaccu tussen de 300 en 500 euro. Nieuwe fietsaccu's variëren in prijs van 200 tot 800 euro. Een gemiddelde fietsaccu kost zo'n 500 euro.
De fietsaccu laadt langzaam op
Als de accu langzaam of niet meer volledig oplaadt, is deze aan vervanging toe. Het is logisch en normaal dat een oudere batterij minder snel oplaadt. Maar op het moment dat u het vervelend begint te vinden is de batterij aan vervanging toe.
Per 100 wattuur kun je gemiddeld 12-25 km met trapondersteuning fietsen. Met een 400 Wh accu kan je dus, afhankelijk van het systeem, het gebruik en de omstandigheden, ongeveer tussen de 50 en 100 kilometer fietsen. Met een grotere 500 Wh accu is dat gemiddeld tussen de 60 en 125 km.
De prijzen voor een nieuwe accu variëren van € 60 tot € 300, afhankelijk van het soort accu dat je nodig hebt. Vaak zien we dat je bij nieuwere auto's ook direct meer geld kwijt bent aan een nieuwe accu. Dit komt omdat deze accu's voorzien zijn van de nieuwste technieken en daarbij vaak ook een stukje krachtiger zijn.
De gemiddelde actieradius op een standaard accu ligt tussen de 30 en 60 km. De belangrijkste factoren bij het bepalen van het accubereik zijn de capaciteit van de accu en het type fiets waar je voor kiest.
Accu voor Stella type 2 – 14,5 AH inclusief 2.0 Ah oplader voor €329,00. Accu voor Stella type 2 – 14,5 Ah inclusief 4.0 Ah snellader voor €359,00.
Waarom loopt een accu leeg? Door een te lage of te hoge laadspanning kan de accu van uw auto leeg raken. Bij een te lage laadspanning laadt de accu tijdens het rijden minder tot niet goed op. Een te hoge laadspanning kan leiden tot het opblazen van de accu.
Normaal gesproken zou de levensduur van een auto accu op 5-6 jaar moeten liggen. Door een te diepe ontlading wordt de levensduur verkort. U kunt zelf veel doen om de status van de accu te controleren en de levensduur te verlengen. Het voortijdig moeten vervangen van de auto accu is namelijk ook niet goedkoop.
De elektrische fiets is de laatste jaren flink in kwaliteit verbeterd, oudere modellen zijn technisch gedateerd en hebben met name een beperkte actieradius. Een fiets van het begin van het vorige decennium, met ruim meer dan 20.000 kilometer op de teller, heeft feitelijk geen grote waarde meer.
Sommige merken zjin gemiddeld wat betrouwbaarder dan andere. Bekijk op het display hoeveel kilometer de e-bike heeft gereden. Gemiddeld rijden e-bikebezitters vaak minder dan 1500 km per jaar. Iemand met een grote woon-werkafstand kan echter zo meer dan 5000 km per jaar rijden.
Zélfs op de accu krijg je vijf jaar garantie, iets wat uniek is in de fietsenmarkt. *Stella garandeert vijf jaar garantie bij correct gebruik en regulier onderhoud.
Een lege accu is in veel gevallen de oorzaak van 'slijtage' en soms een defect als gevolg van verkeerd laden. De normale levensduur van een loodaccu is 3 tot 7 jaar, afhankelijk van het type accu en de toepassing. Afhankelijk van het model loodaccu mag deze nooit dieper ontladen worden dan 80%.
Voor het vervangen van een accu is niet veel gereedschap nodig. Begin altijd met het losmaken van de min- klem en dan pas de plus+ klem, als u weer monteert doet u precies het tegenovergestelde, eerst de plus-klem en dan pas de min-klem vast.
Dit kan je doen door startkabels op de klemmen te bevestigen en aan te sluiten op een andere accu of auto. Zodra u dan de klemmen los haalt blijft je auto gewoon voorzien van stroom. Hierdoor kan je in “bijna” alle gevallen de accu zonder problemen zelf vervangen.
Servicebeurt elektrische fiets
Dan wordt er na elke 2.500 kilometer een servicebeurt aangeraden. Bij een servicebeurt van je elektrische fiets, wordt er naar verschillende aspecten gekeken. Zo worden de remmen, spaakspanning, kettingspanning, bekabeling en bandenspanning gecontroleerd en indien nodig juist afgesteld.
Volgens de AD Fietstest 2023 is de Koga E-Nova PT Unlimited de beste elektrische fiets in de categorie stadsfietsen boven de 3500 euro. De fiets kwam als meest veelzijdige en comfortabele e-bike uit de test en ontving dan ook een 8,2 als eindcijfer van het testpanel.
De onderneming uit Nunspeet zit opgescheept met hoge voorraden terwijl de vraag naar elektrische fietsen afneemt. De aandeelhouders hebben 8 miljoen euro bijgestort om een liquiditeitstekort te voorkomen. Dat blijkt uit een toelichting bij de jaarrekening over 2021, waar het FD als eerste over berichtte.
Plotseling verlies in accucapaciteit. Treedt meestal op bij oudere fietsaccu's of-fietsaccu's in slechte conditie (te weinig gebruikt, te lang niet opgeladen etc.). → Slechte cellen kunnen vervangen worden maar reparatie is duur en meestal slechts een tijdelijke oplossing.
Elke accu ontlaadt zichzelf heel langzaam, ook wanneer er niets mee gebeurt, waardoor de accu na een tijdje vanzelf diepontladen raakt. Een accu die eenmaal diep ontladen is geweest, zal na elke laadbeurt vrijwel meteen weer leeg raken. Dat is een onomkeerbaar proces waar je niks aan kunt doen.