Voor een postbus betaal je 230 euro per jaar excl.btw (278,30 incl.btw). Daarnaast betaal je een eenmalig starttarief van 42 euro excl.
De postbussen van PostNL zijn relatief duur: € 264,99 per jaar (€ 219,50 excl. btw) met een eenmalig starttarief van € 49,61 (€ 41 excl. btw). Concurrent PriPost vraagt € 6,05 per maand (€ 5,00 excl.
De abonnementskosten van een postbus zijn € 230 per jaar excl. btw (€ 278,30 incl. btw). Daarnaast betaal je een eenmalig starttarief van € 42 excl.
Je zakelijke post wordt gescheiden van de post die binnenkomt op je huisadres. Een eigen postbus geeft je bedrijf een professionele uitstraling naar klanten toe. Je beschikt aan het begin van je werkdag gelijk over je post. PostNL levert de post voor postbussen bijvoorbeeld dagelijks om 8.00 uur 's ochtends.
Alleen als u geen woonadres heeft, of als u verblijft in een instelling, kunt u zich door uw gemeente laten inschrijven op een briefadres (postadres). Dit is een adres waar de overheid iemand zonder woonadres kan bereiken. U kunt als briefadres geen postbus gebruiken.
Postzegels bij verzending naar postbus
Als je een brief stuurt naar een postbusadres, dan is het aantal postzegels dat je moet plakken afhankelijk van het gewicht van de brief. Dit is dezelfde regel als bij het versturen van post naar een gewoon adres in Nederland of het buitenland.
Iemand op je eigen adres een postadres geven kan gevolgen hebben voor reinigingsrecht, rioolrecht en kan van invloed zijn op het recht op- of de hoogte van uitkeringen en toeslagen.
Kan ik een bedrijf op een postbus inschrijven bij de kamer van koophandel? Je bedrijf inschrijven op / in een Postbus kan en mag niet in het Handelsregister. Een postbus kan je wel inschrijven als 'postadres” maar je hebt altijd een fysiek adres nodig. Dit kan ook je huisadres of woonhuis zijn.
Als tweede vestigingseenheid is een postbusadres helemaal niet mogelijk omdat er ter plaatse een activiteit moet worden uitgeoefend. Het is wel mogelijk om de maatschappelijke zetel onder te brengen op een ander adres dan waar de daadwerkelijke activiteiten uitgevoerd worden.
Hoe lang is een briefadres geldig? Een briefadres is 6 maanden geldig. Na 6 maanden wordt gekeken of dat het briefadres aangehouden moet worden of dat er inmiddels een woonadres is.
Het geven van een briefadres door de hoofdbewoner heeft geen gevolgen voor zijn of haar uitkeringen en toeslagen. Het is belangrijk dat de post daadwerkelijk door de aanvrager wordt opgehaald.
Nee, een postbus of antwoordnummer kun je niet gebruiken als briefadres. Een briefadres is het adres van een andere persoon of van een door de gemeente aangewezen adres van een instelling, dat in de BRP (basisregistratie personen) wordt geregistreerd. Een postbus of antwoordnummer is dat niet.
U kunt een briefadres krijgen bij een familielid, vriend of kennis als u tijdelijk geen woonadres hebt. Bijvoorbeeld bij een echtscheiding, als u tussen twee woningen in zit, als u voor korte tijd naar het buitenland gaat of als u schipper bent.
Een postbus is een voorziening in veel landen om postzendingen op te slaan, die door de geadresseerde wordt gehuurd. De bijbehorende dienst van het postbedrijf voorziet de gebruiker van een afsluitbare kast of opslag van grotere hoeveelheden in de daaraan grenzende centrale ruimte.
Schrijfwijze (post)adres
Als je naar een postbus of antwoordnummer stuurt hoeft er geen straatnaam bij geschreven te worden: Voorbeeld 1: Industrieweg 108. Voorbeeld 2: Postbus 123.
Een briefadres is het adres van een ander persoon of van een instelling waar uw post naar toe gestuurd kan worden. Zoals brieven, belastingformulieren of een stempas. Met een briefadres bent u zonder woonadres toch bereikbaar. Er zijn 3 verschillende soorten briefadressen.
Iedereen die rechtmatig in Nederland verblijft, moet zich inschrijven in de Basisregistratie Personen (BRP). Woon je niet meer op je oude adres of ben je langer dan acht maanden niet in Nederland? Dan word je uitgeschreven uit de BRP. Als je geen vast woonadres hebt, kan een briefadres uitkomst bieden.
Ga naar het Postkantoor waar u een Postbus wil huren en kies een Postbus die het beste past bij wat u nodig hebt. U huurt een Postbus voor een periode van 3 maanden. Die periode kan u verlengen met een periode van 3 maanden tot maximaal 24 maanden.
De Rechtbank heeft de Hoge Raad gevraagd om een uitspraak te doen over de vraag of een deurwaarder een exploot dat bestemd is voor een natuurlijk persoon kan en moet uitbrengen aan een in de BRP opgenomen briefadres? De hoge raad oordeelde dat een exploot mag worden uitgebracht aan een briefadres.
Het is niet toegestaan om meer dan één eenmanszaak te hebben. Dit komt omdat het privé-vermogen van de eigenaar onlosmakelijk is verbonden met de eenmanszaak. Dit is de uitkomst van een uitspraak van de rechtbank.
Het postadres is en blijft een openbaar gegeven zodat de onderneming bereikbaar blijft. EZK heeft KVK hiermee de ruimte gegeven om vooruitlopend op nieuwe wet- en regelgeving in bepaalde situaties op verzoek een bezoekadres al af te schermen.
KvK inschrijven zonder adres: kan dat? Wil je je bij de KvK inschrijven zonder adres? Dat kan, door een vestigingsadres voor de KvK te huren. Dat gaat verder dan alleen een zakelijk postadres, dat je kunt gebruiken voor jouw klanten, leveranciers en andere relaties.
Volgens de wet hebt u alleen recht op een bijstandsuitkering als u ergens ingeschreven staat. Alleen een postadres regelen bij vrienden of familie is dus niet voldoende: u woont dan immers niet op dat adres.
Als iemand rechtmatig in Nederland verblijft, dan mag een gemeente niet weigeren om hem of haar in te schrijven op een woon- of op briefadres.
Wat zegt de wet? De wet stelt dat iemand die op een ander adres gaat wonen, hiervan schriftelijk, persoonlijk of digitaal aangifte moet doen bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente waar hij/zij zijn nieuwe adres heeft.