Echter zijn de prijzen in de opvolgende jaren alleen maar gestegen. De Turkse jachtmanager Candaş Balci vertelde aan Dmarge dat het boeken van een doorsnee ligplaats in Monaco anno 2022 “voor een F1-week” ongeveer € 30.000 kost – op basis van een jacht van circa 35 meter in lengte met uitzicht op de haven.
Het havengeld van ooit slechts 65 euro per nacht is in rap tempo gegroeid naar duizenden euro's voor het weekend. Wil je anno 2019 met een jacht de haven in om Formule 1-auto's te zien, neem dan maar 15.000 euro mee.
- Opmerkelijk: er wordt nog volop gebouwd aan de nieuwe jachthaven van Abu Dhabi. - Prijs: €500 per dag - Plaatsen: 15 - Drukste periode: tijdens kerst- en nieuwjaarsfeestjes. - Opmerkelijk: Iets zegt ons dat Roman Abramovich' Eclipse ietwat aan de grote kant is voor een ligplaats in deze haven.
De jachthaven van Saint-Tropez ligt in de Franse regio Provence-Alpes-Côte d´Azur en is een zeer bijzondere en gedenkwaardige plek om uw boot aanmeren. Het is ook nogal een dure één, met ligplaatsen variërend tussen de 27 euro per nacht voor een 5 meter boot, en maar liefst €1.300 voor een boot van 70 meter.
1. Eclipse – 1 miljard dollar. Last but not least hebben we uiteraard de “Eclipse”, het 165 meter lange megajacht van niemand minder dan Roman Abramovich en is momenteel officieel nog steeds het langste jacht ter wereld ooit gemaakt.
108,7 miljoen kijkers voor Abu Dhabi's controversiële F1-finale. De spannende ontknoping van de titelstrijd tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton is door 108,7 miljoen mensen gezien. Dat is een stijging van 29% in vergelijking met het jaar daarvoor.
F1 Circuit Abu Dhabi op de F1 simulator
Een rondje over dit circuit in een f1 simulator is voor de raceliefhebbers die van een uitdaging houden. Het is namelijk een moeilijk circuit. Over start/finish kom je al snel bij de eerste bocht, goed remmen en insturen naar links, kijk uit voor de tracklimits.
Op zondag om 17:00 uur lokale tijd (14:00 uur Nederlandse tijd) springen de lichten op groen en start de Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix. In totaal moeten de coureurs 55 rondjes rijden op het 5,5 kilometer circuit waarbij ze in totaal 305,355 kilometer zullen afleggen.
Een gemiddelde pitstop kost 3.65 seconden, maar als het team minder dan die 3.65 seconden erover doet, kan het winst maken op de concurrent. Dit is van alle 314 pitstops in het 2020-seizoen.
De totale racetijd mag nooit meer dan 2 uur bedragen. Na 2 uur wordt er dus ook afgevlagd.
Volgens Pirelli is het cruciaal dat geen enkele coureur de harde band langer rijdt dan 26 ronden. De mediumband gaat volgens Pirelli twee ronden langer mee en de zachte compound mag maar 15 ronden gebruikt worden per set.
De prijs voor een ticket voor de Formule 1 op Zandvoort
Een “gewoon” kaartje voor een ongenummerde staanplaats in de duinen voor de Formule 1 in Zandvoort is beschikbaar vanaf slechts € 65,00 (alleen voor de kwalificatie op zaterdag). Voor tribune en zitplaatsen lopen de prijzen op tot € 620,00.
Niet gek als je weet dat een F1-bolide in een race van circa 300 kilometer 120 à 150 liter benzine verbruikt.
Er zit geen limiet op hoe vaak een coureur DRS mag gebruiken, al is dit in andere takken van autosport (DTM) wel het geval geweest. In de kwalificatie of vrije trainingen is de coureur vrij om zijn DRS te activeren binnen de aangewezen DRS-zones. DRS kan alleen gebruikt worden in DRS-zones.
Elke coureur is verplicht om minimaal één pitstop te maken, aangezien er per race op minimaal twee sets banden geracet moet worden.
Omdat de marges zo klein zijn, zullen de ingebouwde vertragingen er vast en zeker voor zorgen dat tijden onder de twee seconden niet langer reëel zijn.
In de pitstraat geldt een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur (in sommige gevallen zelfs 60).