Natuurlijk wilt u dan weten wat een (nieuwe) DAF Truck kost. De prijzen verschillen per model en opties voor extra comfort, styling en multimedia. De prijzen voor een nieuwe DAF truck beginnen vanaf €60.000. Graag nemen wij u mee in alle mogelijkheden.
Met een 4,5 liter motor en een maximaal vermogen van 207 PK is de LF45 een ideale bakwagen voor iedere chauffeur. De prijzen van een tweedehands DAF LF serie zijn niet absurd hoog. Een DAF LF 45 uit 2010 bijvoorbeeld rijd je al voor minder dan €10.000,-. Een DAF LF serie uit 2002 rijd je al voor minder dan €8.000,-.
De aanschafprijs bij een nieuwe vrachtwagen kopen is normaliter hoog. Reken voor een goede en complete truck toch op prijzen die beginnen bij €100.000,-. Wanneer je toch een nieuwe vrachtwagen wilt kopen, maar het is boven je budget, dan is leasen nog een optie.
Van onze redactie eonomie EINDHOVEN - Daf Trucks is sinds gisteren eigendom van de Amerikaanse vrachtwagenbouwer Paccar. Voor 933 miljoen gulden kochten de Amerikanen alle aandelen, die in handen waren van de Nederlandse staat, de Vlaamse deelregering en een aantal, voornamelijk institutionele, beleggers.
Toen in 1948 de eerste trucks uit de fabriek kwamen, ging Hub's jongensdroom in vervulling en werd DAF de afkorting van Van Doorne's Automobiel Fabriek.
Natuurlijk wilt u dan weten wat een (nieuwe) DAF Truck kost. De prijzen verschillen per model en opties voor extra comfort, styling en multimedia. De prijzen voor een nieuwe DAF truck beginnen vanaf €60.000. Graag nemen wij u mee in alle mogelijkheden.
DAF produceert in Eindhoven momenteel 160 trucks per dag. Nog niet het aantal van voor corona, maar het komt in de buurt. Een verdere productieverhoging zit in de pijplijn. Vorig jaar produceerde DAF ruim 64 duizend trucks, waarvan 8 procent voor de Nederlandse markt.
DAF is verreweg het meest favoriete truckmerk in Nederland.
Dat blijkt uit de resultaten van een poll op Truckstar.nl. Ook Scania en Volvo scoren goed als favoriete truckmerk. Maar DAF steekt met kop en schouders boven alle concurrenten uit.
Opgericht in 1928
Op 1 april 1928 begon Hub van Doorne een kleine constructiewerkplaats in Eindhoven, Nederland. Vanaf dit uiterst bescheiden begin heeft DAF zich uiteindelijk ontwikkeld tot een toonaangevende wereldwijde truckfabrikant die zich sterk richt op innovatie, kwaliteit en efficiënt transport.
Max vermogen
32 pk bij 4200 omw./min.
De nieuwprijs van de R500 begint ongeveer bij 145.000 euro exclusief BTW.
Op een veiling in Riyad, Saoedi-Arabië, is een vrachtwagen verkocht met twee V12 dieselmotoren en twaalf superchargers. De truck werd afgehamerd op 12 miljoen dollar, maar de koper betaalde inclusief koperspremie 13,2 miljoen. De reusachtige vrachtwagen is in de truckwereld beter bekend als 'Thor'.
EIGEN RIJDER VERDIENT GEMIDDELD € 47.500
Op basis van dat onderzoek wordt gesteld dat het jaarsalaris van eigen rijders 11,9 procent lager zou liggen dan wat zij als een chauffeur in loondienst zouden hebben verdiend. “In de beleving van de eigen rijder is het financieel resultaat een stuk positiever”, stelt NIWO.
De prijs is vooralsnog hoger dan die van een vrachtwagen op brandstof; een elektrische truck is 1,5 tot wel 4 keer zo duur als een truck op diesel en kost al gauw 250.000 tot 300.000 euro. Wel wordt overstappen steeds aantrekkelijker.
Maar als we generieke prijzen zouden moeten noemen, dan begint een nieuw model vaak bij prijzen vanaf 100.000 en ligt het gemiddelde rond de 140.000,-. En kost een tweedehandse vrachtwagen met oplegger vaak ongeveer de helft, waarbij de prijs gemiddeld rond de 70.000,- ligt.
In 2020 produceerde DAF meer dan 37.600 CF- en XF-voertuigen en bijna 9.000 LF-trucks. “De Europese vraag naar trucks verbeterde in de tweede helft van het jaar. Dat is in lijn met de oplevende Europese economieën”, aldus Harry Wolters, president-directeur van DAF Trucks.
In 1966, werd de productiefaciliteit in Westerlo geopend. Er werken nu 800 medewerkers aan 475 assen per dag in de assenfabriek. Alle assen en cabines worden "just in time" geleverd aan DAF Trucks Eindhoven in Nederland en Leyland Trucks in Groot Brittannië.
1e plaats: Volvo Iron Knight
Wow! 4,5 ton gewicht, maar van 0 tot 100 km/u in slechts 4,6 seconden. Alleen Volvo's Iron Knight kan dat, dankzij zijn 12,8-liter inhoud, D13 zescilinder-in-lijn motor, 6000 Nm koppel en niet minder dan 2400 pk.
Nummer 1: DAF
Met kop en schouders de winnaar is, van origine van Nederlandse bodem, het merk DAF. In 2019 koos maar liefst 42% van de wegtransport klanten van Beequip voor een DAF vrachtwagen leasen, in 2020 zitten we tot nu toe op 40%.
De Belaz 75710 is daarmee naast de grootste vrachtwagen ter wereld ook de sterkste vrachtwagen ter wereld. Volledig beladen weegt de dumptruck namelijk meer dan 800 ton.
DAF-producten worden geproduceerd in Eindhoven (Nederland), Westerlo (België), Leyland (Verenigd Koninkrijk), Ponta Grossa (Brazilië), Bayswater (Australië) en Taichung (Taiwan). De productie van motoren, cabines, assen en chassis alsmede de eindassemblage van de voertuigen zijn in de diverse faciliteiten geïntegreerd.
De fabriek heeft een oppervlakte van bijna 28.000 m² en staat op een terrein dat 230 hectare groot is. In de nieuwe fabriek worden vrachtwagens geassembleerd voor Brazilië en de Zuid-Amerikaanse markt.
Op 1 april 1928 begon Hub van Doorne een kleine constructiewerkplaats in Eindhoven, Nederland. Vanaf dit uiterst bescheiden begin heeft DAF zich uiteindelijk ontwikkeld tot een toonaangevende wereldwijde truckfabrikant die zich sterk richt op innovatie, kwaliteit en efficiënt transport.
Vrachtwagens rijden gemiddeld 13,4 jaar rond. De gemiddelde levensduur van een trekker is 7,4 jaar. Dat de economie weer aantrekt en de vervoerssector weer positiever gestemd is, blijkt onder meer uit de vernieuwing van het wagenpark.