Afhankelijk van de versie Basic, Sport-S of Vip-R waarvoor jij kiest beginnen onze prijzen vanaf 349 euro. Voor chiquere modellen en uitvoeringen van de BMW M-Divisie en Mercedes AMG modellen kan dit oplopen tot 1299 euro.
Een uniek kenmerk is dat de 'tuningsdetectie' van BMW niet aanslaat. Hierdoor kan de fabrikant niet zien dat je auto getuned is. De fabrieksgarantie blijft zo behouden. De verbruik en CO2 meting bij een ECE rijcyclus geven na de tuning geen hogere waarde aan.
Een goede stage 1 chiptuning kost tussen de 200 en 400 euro. Onder de 200 euro is het lastig om goede tuning te doen, aangezien er 2 tot 4 uur duurt om uit te voeren. Ook is er specialistische kennis nodig om goede chiptuning uit te voeren. Je kunt chippen met een goedkoop OBD stekertje uit china.
Veel mensen denken dat na de chiptuning van een auto er meer schadelijke stoffen worden uitgestoot. Dit klopt echter niet. Na het chiptunen is er niks veranderd aan de stoffen en de hoeveelheid schadelijke stoffen die vrijkomen bij uitstoot. Hierdoor kunnen er dus geen extra schadelijke stoffen ontstaan.
Door chiptuning gaat het verbruik van de auto bij gelijk gebruik omlaag.De motor presteert beter en om dezelfde prestaties te leveren heeft deze minder brandstof nodig. Als de bestuurder juist gebruik gaat maken van het verbeterde rendement en niet harder gaat optrekken of rijden, zal het verbruik dalen.
Wat wel een nadeel schijnt te zijn van chiptuning is dat bij een gechip-tunede auto in de stad bougies en zuurstofsensoren vaker moeten worden vervangen. Ook is het verminderde brandstofverbruik niet merkbaar als je je rijstijl aanzienlijk veranderd na de tuning.
Een dealer kan bij regulier onderhoud niet zien dat de software is aangepast. Indien u een probleem met de auto heeft en deze terug moet naar de importeur of fabrikant, houdt er rekening mee dat zij de software aanpassing wel kunnen zien.
Stage 1: U kiest voor deze methode als u een betrouwbare en veilige vermogenstoename wilt. Tevens is deze methode ook geschikt voor uw auto als u meer, maar niet het maximale uit uw motor wilt halen. Deze tuning methode is veilig en is ook één van de meest gekozen stages.
Wordt mijn auto zuiniger met een chiptuning? Met een chiptuning is het mogelijk om wat zuiniger te rijden, reken op maximaal een paar procent. Hier moet wel de rijstijl naar zijn, wanneer u vaak het extra vermogen aan spreekt dan wordt dit weer teniet gedaan.
Als je de prestaties van je auto verbetert (tunen), betaal je meestal meer premie voor je autoverzekering. Aanpassingen aan het uiterlijk van je auto hebben hier geen invloed op. Toegevoegde of ingebouwde accessoires kun je extra meeverzekeren bij je autoverzekering, waardoor je premie vaak wel omhoog gaat.
Verzekeraars stellen over het algemeen dezelfde regels als de RDW. Als je auto meer dan 20% extra vermogen krijgt na het tunen, zul je dit dus ook met je verzekeraar moeten overleggen. Independer noemt daarnaast dat ze ook na de volgende aanpassingen willen dat je contact met ze opneemt: Let op!
Stage 2 Chiptuning €399,-
Dat kan met stage 2 chiptuning in combinatie met mechanische aanpassingen aan uw auto. Om het vermogen van uw auto – op een veilige manier – met meer dan 20 pk te verhogen, zijn mechanische aanpassingen aan de auto vereist. Enkele voorbeelden hiervan leest u hieronder.
Vagtechniek is specialist in chiptuning voor BMW. Door aanpassingen te maken in de motormanagementsoftware is het mogelijk om uw BMW meer vermogen te geven. Na chiptuning heeft uw motor ongeveer 25% meer koppel- en motorvermogen.
Het is absoluut mogelijk om de tuning ongedaan te maken. Bij chiptuning wordt namelijk in alle gevallen een kopie van het originele bestand opgeslagen. Daarnaast wordt ook de tuning op kenteken bewaard. U kunt dus altijd terug naar zowel het origineel als weer terug na de tuning.
Een auto kan tuning altijd blijven rijden op de door de fabriek voorgeschreven brandstof, echter raden wij klanten altijd aan premium brandstof te tanken dit is beter voor het resultaat en zeker voor behoud van de motor.
Hoe werkt chiptuning stage 1
Chiptuning is in Nederland volledig legaal. Wilt u niet perse het maximale uit uw voertuig halen, maar wilt u wel meer vermogen? Dan kiest u voor deze stage.
Stage1 chiptuning is de voordeligste manier om zonder grote ingrepen en kosten meer trekkracht en vermogen uit uw auto te halen. Dit wordt gedaan door de software van de motorccomputer (ECU) aan te passen. Deze software-aanpassing is zeer specialistisch en vereist veel kennis van de techniek onder de motorkap.
Met chiptuning stage 2 kunt u het maximale vermogen uit uw auto halen. Deze stage is vergelijkbaar met stage 1+. U kiest voor stage 2 als u een voertuig met motorupgrades heeft. Hiermee bedoelen wij aanpassingen als een turbo of een downpipe.
Kort gezegd levert chiptuning verbeterde prestaties. Niet alleen wordt de motor sneller en krachtiger, maar bij gelijkblijvend gebruik zal ook minder brandstof verbruikt worden. Het voorttrekken van een caravan wordt ook eenvoudiger met het toegenomen koppel.
Bij stage 2 tuning worden verschillende componenten van het voertuig aangepast om de prestaties en het vermogen te verhogen. De belangrijkste wijzigingen omvatten meestal: Chiptuning: Net als bij stage 1 tuning wordt de software van de Electronic Control Unit (ECU) aangepast om de motorparameters te optimaliseren.
Chiptuning fase 3 is het proces waarbij de computer van een auto wordt aangepast om meer vermogen uit de motor te halen. Het proces omvat het wijzigen van de manier waarop de motormanagement systeem (ECU) het brandstofmengsel, het ontstekingstijdstip en de laaddruk regelt.
Verhoog het rendement van uw automotor
Meer souplesse, minder schakelen, meer rijplezier. Een rustiger lopende motor. De motor hoeft minder te werken voor gelijke prestaties. Meer bottom-power voor bijvoorbeeld het trekken van een caravan.
En bij Transtune kunt u zeker zijn dat het tunen van uw auto veilig gebeurd, wij respecteren namelijk de begrenzingen en weten wat uw motor aankan. Daarnaast krijgt u een levenslange softwaregarantie nadat stage 2 chiptuning afgerond is.