TikTok gifts zijn virtuele items die je tijdens livestreams kan geven aan een TikTokker. Het kan bijvoorbeeld gaan om een roosje, een verjaardagstaart, een tube zonnecrème … Om zo'n gift te geven, heb je coins nodig. Die koop je via je TikTok-account.
LIVE-cadeaus is een functie waarmee, als deze actief is op je account, je kijkers op je TikTok-video's kunnen reageren om waardering voor je content te tonen. LIVE-cadeaus is een manier om diamanten te verzamelen van TikTok. Diamanten kunnen vervolgens bij TikTok worden ingewisseld voor geld.
De TikTok-battle is dus een heus verdienmodel: een waarde van een gift varieert van 1 cent tot wel 250 euro. En wekelijks worden in Nederland miljoenen gifts gestuurd. Vooral TikTok verdient er een hoop aan, want naar verluidt gaat zeker 70 procent van de donaties naar dat platform.
TikTok-gebruikers kunnen munten en cadeaus kopen om aan hun favoriete makers te geven tijdens de Livestream. Vervolgens kun je de geschenken in diamanten omzetten in ruil voor geld. Je kunt gebruikmaken van Livestream als je meer dan 1.000 volgers op TikTok hebt.
De enige manier waarop gebruikers TikTok munten kunnen kopen, is binnen de app zelf. Je kunt naar je profiel gaan en het menu kiezen om toegang te krijgen tot de instellingen. Hiermee krijg je toegang tot het saldo, dat eerder gekochte munten toont en de mogelijkheid om nieuwe te kopen.
Een roos kost 1 coin (ongeveer 1,5 cent) maar er zijn ook gifts die wel 30.000 coins (ongeveer 400 euro) kosten. Je kunt jouw idool alleen maar een gift sturen als hij of zij een live video maakt.
Wij gaan voor TikTok doorgaans uit van een gemiddelde CPM van € 10-15. Een rekenvoorbeeld: influencer X heeft 100.000 volgers en het gemiddelde bereik van de laatste 5 posts is 40.000. Met een CPM van € 10 is een TikTok post naar verwachting dus € 400,- waard.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Met vooral parodieën op trucs die mensen in andere filmpjes laten zien, kreeg hij in ruim twee jaar tijd bijna 144 miljoen volgers op TikTok. Afgelopen week werd Khaby Lame (22) de populairste tiktokker ter wereld.
1. Scott Hentzepeter (@scottsreality) – 36.3 miljoen volgers.
Je verdient geld met TikTok door te adverteren, affiliate links te plaatsen, samen te werken met bekende merken, succesvolle TikTok-accounts te verkopen of door TikTok-consultant, -manager of -influencer te worden.
Elke emoji heeft zijn eigen waarde. De diamant levert het meeste op voor de influencer. Je kunt maximaal 1000 euro opnemen per dag via de donaties van de livestream.
Tijdens de livestream kunnen volgers namelijk 'gifts' geven. Dat zijn symbooltjes zoals rozen of diamanten waarvoor je een som moet betalen aan TikTok. Daarvan gaat 20 procent naar de persoon die de livestream houdt, de rest gaat naar het platform.
De perfecte frequentie voor TikTok bestaat niet en zal per bedrijf ook verschillen, maar probeer in ieder geval 2 tot 3 keer per week actief aanwezig te zijn. Check daarnaast je statistieken in TikTok, zo zie je welke dag(en) het beste is voor jou om te posten en je doelgroep dus het meest actief is.
TikTok is een app waarmee je korte video's van maximum 60 seconden opneemt. Net als Snapchat en Instagram is TikTok erg populair bij kinderen en jongeren. Zelfs beroemdheden gebruiken de app om liedjes te verspreiden.
Door TikTok views te kopen kan jij jouw account een enorme boost geven. Met honderden tot duizenden extra views op TikTok kun je in korte tijd jouw video's delen met de hele wereld. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen, is het doorgeven van de juiste URL en het kiezen van het juiste aantal TikTok views.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Hoeveel weergaves heb je nodig om geld te verdienen? Het gemiddelde YouTube-kanaal verdient ongeveer 18 dollar per 1.000 advertentieweergaven, wat neerkomt op ongeveer 3 tot 5 dollar per videoweergave, volgens de data van Influencer Marketing Hub. Je zou denken; hoe meer weergaven, hoe meer je verdient.
We werken eraan om te zorgen dat TikTok geen activiteiten mogelijk maakt waarmee wet- of regelgeving wordt overtreden. We verbieden handel, verkoop, promotie en gebruik van bepaalde gereguleerde goederen, evenals de promotie of het faciliteren van criminele activiteiten, waaronder de uitbuiting van mensen.
TikTok is een gratis app waarmee gebruikers korte, creatieve filmpjes maken en plaatsen. Muziek, dans, playback, hashtags en sketch spelen hierin een grote rol. De video's van 15 tot 160 seconden kunnen met de app makkelijk bewerkt worden met de vele filters en effecten. De app is erg populair onder jongeren.
Hoeveel YouTubers dus gemiddeld verdienen, is lastig te zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat je per 1000 views gemiddeld zo'n 1,- euro verdiend. Als je dus 1000 views per dag zou hebben, zou je 1,- euro per dag verdienen. YouTubers als EnzoKnol hebben natuurlijk veel meer views, en verdienen dus ook meer.