Onze Google Analytics Basic opleiding duurt slechts een 3 uur. Aangezien 3 uur aan een stuk vrij lang is zijn er ook pauze momenten voorzien. Voor een deep dive doorheen het platform kan je aanvullend onze Google Analytics Advanced opleiding volgen.
Geschat wordt dat bijna 56% van alle websites gebruik maakt van een analytics-tool. Daarvan gebruikt 86% Google Analytics. Dat is een flink aantal websites, waarvan in veel gevallen data wordt verzameld die niet wordt gebruikt. Meten, maar niet weten.
In Google Analytics is te zien hoeveel mensen je website bezoeken en waar ze vandaan komen, maar niet wie die bezoeker is. Door het toepassen van IP-verrijking wordt dit mogelijk! De eerste stap is gemaakt. We zien nu precies welke bedrijven de website bezocht hebben én welke pagina's.
Er zijn momenteel 6 Google Ads-certificeringen beschikbaar: Google Ads in het zoeknetwerk, Google Ads Display, Google Ads Video, Shopping-advertenties, Google Ads Apps en Google Ads Measurement.
U kunt ook de functie Gebruikers-ID gebruiken in combinatie met de client-ID om gebruikers nauwkeuriger te identificeren op alle apparaten waarop ze uw site of app openen.
Nadat we een Google Analytics-account voor je hebben aangemaakt, zullen we de Google Analytics-trackingscode op jouw website implementeren. Alleen met die trackingscode kan Analytics de data op jouw website meten. Daarna zullen we het Google Analytics-account helemaal naar jouw wens instellen.
Google Analytics (gratis product)
Het korte antwoord op de vraag hoeveel Google Analytics kost is: niets. Google Analytics is in principe volledig gratis te gebruiken. Het enige dat je nodig hebt is een gratis Google-account. Dat is het account waarmee je ook toegang krijgt tot Gmail, Google Drive en andere (gratis) diensten van Google.
Een integraal onderdeel van dit proces is het gebruik van analytics tools, waarmee u zicht krijgt op de herkomst van het verkeer op uw website. Het geeft u inzicht in welke kanalen en campagnes het beste werken en welke het niet goed doen. Daarmee kunnen kleine en middelgrote bedrijven hun geld efficiënter benutten.
Mogelijke mediums zijn: 'organisch' (onbetaald zoeken), 'cpc' (kosten per klik, dat wil zeggen, betaalde zoekresultaten), 'verwijzing' (verwijzing), 'e-mail' (de naam van een aangepast medium dat u heeft gemaakt), 'geen' (rechtstreekse bezoeken die 'geen' medium hebben).
Als de doelpagina niet is gecodeerd met de trackingcode, houdt Analytics deze pagina niet bij en worden dus ook de doelen niet bijgehouden. Controleer tevens of u de juiste trackingcode heeft geïnstalleerd op uw pagina's, aangezien de code specifiek is voor elke accountproperty.
1. Pseudoniem ID's. De AVG/GDPR schrijft aan de ene kant voor dat je de wetgeving schendt als je pseudonieme cookie-ID's, advertentie-ID's en andere eindgebruiker-ID's verzamelt. Gegevens die met behulp van andere gegevens zijn te koppelen aan een persoon.
Met flexibele prijsmodellen (CPM, CPC, CPA), evenals de meest populaire advertentie-indelingen voor het Display Netwerk en duidelijkheid over de prestaties, weet het Google Display Netwerk elke dag voor duizenden adverteerders in de wereld resultaten te genereren.
U kunt inloggen op uw Analytics-account via http://www.google.com/analytics. Klik op Inloggen (rechtsboven) en selecteer Analytics. Als u al bent ingelogd op Google (bijvoorbeeld omdat u bent ingelogd op uw Gmail-account), wordt u direct naar de gebruikersinterface van Analytics gebracht.
Een beschrijvend kenmerk of een eigenschap van gegevens. Browser, Bestemmingspagina en Campagne zijn allemaal voorbeelden van standaarddimensies in Analytics. Een dimensie is een beschrijvend kenmerk of een eigenschap van een object dat verschillende waarden kan hebben.
Met SEA of zoekmachinemarketing kan je met gerichte advertenties bovenaan in de zoekresultaten van Google verschijnen om zo meer bezoekers aan te trekken. Het is snel, goedkoper dan traditionele marketing en je krijgt onmiddellijk inzicht in je resultaten.
Als u net begint met adverteren, kunt u het beste een gemiddeld dagbudget tussen € 10 en € 50 instellen. Controleer na toepassing van een nieuw budget dagelijks uw account om na te gaan hoe uw campagnes hebben gepresteerd.