Rituals is een Nederlands cosmeticabedrijf met meer dan 800 winkels, verspreid over 33 landen. Het assortiment bestaat met name uit luxueuze hygiëneproducten, zoals zeep, bodyscrubs en crèmes, waarbij oriëntaalse geuren het uitgangspunt zijn. Ook verkoopt Rituals onder meer thee, kleding en parfums.
"De filosofie van Rituals zit dicht aan tegen de tijdsgeest van nu, waarin mindfulness en yoga een belangrijke rol spelen", zegt hij. Dat zijn bedrijf veel innoveert is de andere succesfactor: "Zelfs midden in de crisis groeiden wij door, omdat wij blijven investeren in innovatie, mensen en winkels."
We hebben onze brand values vertaald naar bedrijfswaarden: best in class, energiek, innovatief, friendly & serving en stylish. Dat is ook de basis voor het HR-beleid: Rituals moet niet alleen de voorkeur van klanten hebben, maar ook van medewerkers.
We verkochten luxe producten voor een betaalbare prijs. We hadden geen doelgroep op basis van leeftijd, of geslacht, maar op basis van mindset: mensen die wilden genieten. En we zetten in op het creëren van kleine geluksmomentjes, even stilstaan in de hectiek van alledag.
Het eerste en belangrijkste businessinzicht van Rituals was dat mensen ervoor open zouden staan om van alledaagse routinematige dingen rituelen te maken. Het tweede inzicht was dat 'thuis' voor mensen een verlengstuk van hun persoonlijkheid zou worden. De bevlogenheid van Cloosterman werkte aanstekelijk.
Rituals begrijpt heel goed dat het niet gaat om de producten zelf. In plaats daarvan verkopen ze pure luxe en verwenmomenten, zowel voor jezelf als om anderen mee te verrassen. Dat is geld waard, waardoor je bereid bent om 2x zoveel te betalen ten opzichte van vergelijkbare producten bij andere merken.
Het bedrijf werd in 2000 opgericht door Raymond Cloosterman, een voormalig medewerker van Unilever. Met een kleine investeringskring van vrienden begon het bedrijf in een kelder aan de Herengracht in Amsterdam. Het eerste filiaal van Rituals opende zijn deuren in de Kalverstraat, eveneens in de hoofdstad.
Rituals beschikt tegenwoordig wereldwijd over meer dan 650 winkels, verspreid over 27 landen. Oprichter Raymond Cloosterman is duidelijk over zijn ambitie: hij wil van Rituals een wereldmerk maken.
We zijn een wereldwijd merk dat in het jaar 2000 is opgericht in Amsterdam. Tegenwoordig is Rituals actief in meer dan 807 winkels, 2700 shop-in-shops verspreid over 33 landen in Europa, Azië, het Midden-Oosten en Noord- en Zuid-Amerika.
Waar worden onze producten geproduceerd? Alle cosmetica producten worden geproduceerd door specialistische laboratoria en hi-end cosmetica bedrijven in Europa. Bevatten de producten plastic scrubdeeltjes? Alle Rituals producten zijn 100% plastic scrub vrij!
De CEO van RITUALS COSMETICS is Raymond Cloosterman. Op basis van 200 beoordelingen is 60% van de medewerkers tevreden met Raymond Cloosterman. Hoeveel medewerkers heeft RITUALS COSMETICS? RITUALS COSMETICS heeft 5.001 tot 10.000 medewerkers.
Rituals Cosmetics Enterprise B.V. is een Nederlands cosmeticabedrijf met circa 800 winkels, verspreid over 27 landen, waarvan er 111 in Nederland.
Cosmeticaketen Rituals maakt geen reclame voor zijn producten, maar probeert klanten aan zich te binden via social media. “Op de verschillende social media-kanalen hebben we direct contact met onze klanten”, vertelt hoofd marketing van Rituals, Nicole Verburg, donderdag tijdens het Social Media Congres 2012.
Tegenwoordig beheert Rituals meer dan 600 winkels in 27 landen in Europa, Azië, het Midden-Oosten en Noord-Amerika. Volgens de strategie van het bedrijf worden alle winkels in eigen beheer gerund. We gebruiken daarom geen franchisesysteem in nieuwe landen of in de landen waar we momenteel al winkels hebben.
Persoonlijk leven. Cloosterman is getrouwd met Colette van Eerd. Zij is telg uit de superfamilie Van Eerd en sinds 2011 ceo bij Jumbo. Samen hebben ze 4 kinderen en wonen ze een groot deel van het jaar in het Belgische Knokke.
Je zoekt een mooi plekje in je huis (woonkamer, slaapkamer, badkamer - het kan allemaal) en zet daar het flesje neer. Je steekt de stokjes erin en rangschikt ze een beetje netjes. Tadaaa! Je wordt direct happy van het aroma en het enige wat je hoeft te doen, is de stokjes iedere 4-5 dagen even omdraaien.
Het merk RITUAL is eigendom van L'OREAL, een bedrijf dat is vermeld in Paris. De ISIN code, het internationale identificatienummer van het beursgenoteerde bedrijf, is FR0000120321. De sector van RITUAL is Verpakte consumentengoederen.
Voorbeelden van winkelketens waar Rituals een deel van de winkelpanden uitbaat zijn V&D, De Bijenkorf en MOOI. Tenslotte heeft Rituals ook enkele zogenoemde City Spa's. In deze filialen kan je massages krijgen en zodoende de Rituals producten leren kennen.
Kort samengevat is mijn review over de Rituals producten niet zo positief. Qua huidproducten klopt dit ook zeker. Omdat deze gewoonweg teveel irriterende geurstoffen bevatten. Maar van The Rituals geurstokjes, geurkaarsen, homesprays en parfum zal ik altijd fan blijven!
Zo streeft Rituals onder de naam Rituals Cares naar 'het zo veel mogelijk gebruiken van materialen die natuurlijk, recyclebaar en niet schadelijk zijn voor het milieu. ' Ook zegt de winkel gebruik te maken van duurzaam verkregen grondstoffen en stimuleert het leveranciers om RSPO gecertificeerde palmolie te gebruiken.
De producten van Lush zijn handgemaakt van voornamelijk natuurlijke producten zoals fruit en bloemen en vaak staat op de verpakking wie het product gemaakt heeft. Zeven procent van de producten is volledig natuurlijk. Lush gebruikt bijvoorbeeld 260 miljoen rozen per jaar en 20 miljoen citroenen!
We gebruiken geen microplastics of microbeads in onze producten.
Een week voordat je jarig bent, ontvang je een mail van Rituals met daarin een code waarmee je jouw verjaardagscadeau kunt verzilveren. Wanneer je zelf (minimaal) één product bij het merk shopt, krijg je een verrassing van Rituals voor jouw verjaardag. Hierdoor verwen jij jezelf met een cadeautje maar Rituals dus ook.
Stokjes omdraaien
Ervaar je dat de geur wat (te) heftig is, bijvoorbeeld wanneer je de geurstokjes in een kleine ruimte zoals in een toilet hebt staan, haal er dan wat stokjes uit. De geur zal dan iets minder intens zijn. Draai de stokjes eens in de zoveel tijd om.