Wat is warm bellen? Warm bellen betekent dat je gaat bellen met mensen die je kent. Als je bedrijf al een poos bestaat kunnen dat je voormalige klanten zijn. Dat is een interessante manier om klanten op te volgen zodat je ze iets nieuws kunt verkopen.
Koud bellen is de telefoon pakken naar bedrijven of contactpersonen die je nog nooit gesproken of gezien hebt. Dus ook niet via Linkedin of andere social media kanalen.
Wat is het verschil tussen koude en warme acquisitie? Bij warme acquisitie bied je je diensten of producten aan bij mensen die je al kent, bij koude acquisitie benader je mensen die je nog niet kent. Zie het als een potentiële klant die nog niet eerder warm gemaakt is voor jouw product of dienst.
Is koude acquisitie verboden? Koude acquisitie is niet verboden. Maar er zijn wel regels en wetten over hoe je potentiele klanten wel of niet mag benaderen. Sinds 1 juli mag je niet zomaar koud bellen naar eenmanszaken, VOF's of maatschappen.
Koude acquisitie is een in het bedrijfsleven gebruikte term voor het ongevraagd benaderen van particulieren of bedrijven waarbij de verkoper en mogelijke koper elkaar (nog) niet kennen. Het oogmerk van de verkoper is iets aan de andere partij te verkopen.
De bedoeling van warme prospectie is ervoor zorgen dat je telefoon niet het eerste contactpunt is met je prospect. Door eerst context aan je prospect te bieden, heb je een kader geschept rond jouw salespitch. Als je vervolgens ook creatief uit de hoek komt, distantieer je jezelf meteen volledig van 'de zovelen'.
De beste tijd om leads te benaderen is tussen 14-18 uur, de beste tijd daarna is tussen 8-10 uur. De slechtste tijd om leads te benaderen is tussen 11-14 uur. De beste dag om te bellen is donderdag, gevolgd door woensdag. De slechtste dag om te bellen is dinsdag, gevolgd door maandag.
Schrijven van een belscript: Stuur aan op een afspraak
Het doel van uw gesprek is om iets te verkopen en daarvoor een afspraak te maken. Hou dit doel goed voor ogen, zonder al te opdringerig over te komen. Voorbeeld: “Om u te kunnen laten zien wat ons product precies inhoudt, maak ik graag een afspraak met u.
Lauwe acquisitie is acquisitie die volgt op een eerder contact met de prospect. Het verschil met koude acquisitie is dat er vooraf een contactmoment is geweest. Dit contactmoment kan op verschillende manieren hebben plaatsgevonden: per brief, e-mail, LinkedIn of netwerken.
E-mail, internet en de post. Dat zijn de middelen waarmee u consumenten het beste kunt benaderen. Tips om dat zo effectief mogelijk te doen. Uit het eerste 'Trendonderzoek Dialoogmedia' van brancheorganisatie DDMA komt naar voren dat consumenten het liefst per e-mail, post of internet contact hebben met adverteerders.
Sluit je aan bij een branchevereniging, ga naar borrels en stel mensen aan elkaar voor. Netwerken is een van de meest populaire manieren om nieuwe klanten te werven. Zet de deur van je winkel open, geef gratis workshops of organiseer een 'open huis'-dag waarbij mensen eens binnen kunnen kijken.
Warme prospects zijn personen of bedrijven die in een eerder stadium als koude prospect in aanraking zijn gekomen met je bedrijf. Hen benader je het beste via een direct mail campagne maar ook (gepersonaliseerde) advertenties en telefonische afspraken.
Beschrijving. De meeste vastgoedbemiddelaars kijken nog steeds op tegen de telefonische prospectie. Vaak gebruiken we uitvluchten als 'geen tijd', 'te druk', 'ik doe het morgen wel', enz om actief te prospecteren. De resultaten van koud bellen zijn vaak ontmoedigend waardoor we deze activiteit te vaak uitstellen.
Een goed verkoopgesprek is een natuurlijk verlopend gesprek waarin jij jouw gesprekspartner helpt om helder te krijgen hoe graag hij of zij de huidige situatie wil veranderen. Wat jij aanbiedt is daarbij in eerste instantie nog niet relevant. De potentiële klant inzicht geven in zijn of haar situatie is prioriteit 1.
We kunnen een heel simpel antwoord geven op deze vraag: er is geen verschil. Cold canvassing is gewoon de Engelse term voor koude acquisitie.
Een normaal acquisitiegesprek duurt wellicht maximaal 5 minuten, tussen begroeting en afspraak plannen.
De betekenis van acquisitie is overigens 'het aanwerven of verwerven (van klanten, adverteerders e.d.)'. Het heeft een Latijnse basis: acquirere betekent 'verkrijgen, verwerven'.
CRM staat voor Customer Relationship Management, ofwel de manier waarop een organisatie de relatie en interactie met (potentiële) klanten beheert.