Bij het vermenigvuldigen wordt een getal met een ander getal vermenigvuldigd.De omgekeerde ofwel tegengestelde bewerking van vermenigvuldigen is delen.
Vermenigvuldiging - Een wiskundige bewerking die aangeeft hoe vaak een getal bij zichzelf wordt opgeteld . Het wordt aangegeven door de vermenigvuldigingstekens (x) of (*). Delen - Een wiskundige bewerking die aangeeft hoeveel gelijke hoeveelheden optellen tot een bepaald getal. Het wordt aangegeven door de delingstekens (÷) of (/).
Delen is het omgekeerde van vermenigvuldigen.
Door visuele hulpmiddelen te blijven gebruiken en de verschillende manieren om het uit te drukken te laten zien , krijgen kinderen een goed begrip van het concept. Om vermenigvuldiging voor uw leerlingen in groep 2 te verstevigen, kunt u ook achteruitgaan. In plaats van kinderen een reeds gevormde matrix te laten zien, vraagt u hen om de matrix in een bepaald aantal rijen of kolommen te rangschikken.
In deze unit over vermenigvuldiging leert u hoe u gelijke groepen getallen combineert om het totaal te vinden - en zelfs hoe u arrays gebruikt om uit te tekenen wat u doet. U leert alles over wat het betekent om gelijke groepen getallen te combineren om uw wiskundige vaardigheden te verbeteren.
Vermenigvuldigen is een onderdeel van het rekenen en geeft het aantal malen aan, dat je hetzelfde getal optelt. Bijvoorbeeld 3 x 5 (spreek uit 3 keer of 3 maal 5). Dat is een andere manier om 5 + 5 + 5 te schrijven. (Dat laatste spreek je uit als 5 en 5 en 5, of ook wel gezegd 5 plus 5 plus 5).
Beide gebruiken gelijke verdeling van objecten tussen verschillende groepen, terwijl elke interpretatie een andere vraag behandelt . Het aantal groepen (vakken) kan worden gevonden door deling 10 ÷ 2 = ▢. Tegelijkertijd kan de taak worden weergegeven en opgelost als vergelijking voor het onbekende aantal groepen: ▢ × 2 = 10.
3 keer 41 is gelijk aan = 123.
Vermenigvuldiging is het vinden van het product van twee of meer getallen, en delen is het vinden van het quotiënt van twee getallen . Vermenigvuldiging is in principe de herhaalde optelling van gelijke groepen.
Een bijkomend aspect van gelijknamig maken is ook dat soms verschillende breuken dezelfde waarde hebben: 2/3 = 8/12. Omgekeerd betekent dit dat je soms breuken met grote getallen kun "vereenvoudigen": 8/12 = 4/6 = 2/3.
Een getal is deelbaar door 9 als en slechts als de som van zijn cijfers deelbaar is door 9. Vb. 288 is deelbaar door 9 want 2 + 8 + 8 = 18 en 18 is deelbaar door 9.
Delen is een uitdagend concept voor kinderen. Ze hebben moeite met het begrijpen dat ze afzonderlijke en individuele mensen zijn, en ze testen dit idee door een gevoel van eigenaarschap te voelen . Tijdens de vroege stadia van cognitieve ontwikkeling leren kinderen concepten als eigenaarschap en empathie te begrijpen.
Speel spelletjes met je kind waarbij delen en beurt nemen een rol spelen . Bespreek de stappen met je kind, zeg dingen als: 'Nu is het mijn beurt om een kaart te spelen, en dan is het jouw beurt' of 'Jij deelt de rode blokken met mij, en ik deel de groene blokken met jou'.
U kunt uw kind erkennen voor de geboorte, tijdens de aangifte van geboorte of op een later moment.
Een partiële som is een som van een eindig aantal termen in de reeks . We kunnen naar een reeks van deze sommen kijken om het gedrag van de oneindige som te observeren. Elk van deze partiële sommen wordt aangeduid met waarbij de index van de laatste term in de som aangeeft. Bijvoorbeeld, is de som van de eerste 6 termen in een oneindige reeks.
Check of je kind het verschil weet tussen de eenheden en tientallen. Benadruk dat in een som de eenheden of tientallen van het eerste getal bij de eenheden of tientallen van het tweede getal horen. Oefen regelmatig met je kind op snelheid. Je zult zien dat hoofdrekenen steeds makkelijker en sneller gaat!