Bijvoorbeeld: Synchroniseren van een mp3-speler met een PC: de muziek van de PC kopiëren naar een mp3-speler. Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan.
Wanneer je bestanden synchroniseert, zorg je ervoor dat ze op twee of meer van jouw apparaten op dezelfde manier worden bijgewerkt. Zo hoef je geen documenten op een USB-stick mee te zeulen en kun je jouw geliefde foto's rustig op je thuiscomputer laten staan.
Als je synchroniseert
Je kunt je gesynchroniseerde gegevens (zoals bladwijzers, geschiedenis, wachtwoorden en andere instellingen) bekijken en updaten op al je apparaten. Je logt automatisch in bij Gmail, YouTube, Zoeken en andere Google-services.
Meestal kan je account binnen enkele minuten weer worden gesynchroniseerd. Als je toch problemen blijft houden met de synchronisatie, probeert je de onderstaande oplossingen. Belangrijk: Je gebruikt een oudere Android-versie.
1 Ga naar Instellingen> Accounts en back-up> Accounts beheren (of Accounts). 2 Selecteer het account waarvoor je gegevens wilt opslaan. De accountgegevens worden weergegeven. Als je Android11-versie hebt, druk je op "Account synchroniseren".
Ingelogd blijven
Als Google u blijft uitloggen, kunt u de volgende stappen uitproberen: Zorg ervoor dat cookies zijn ingeschakeld. Sommige antivirussoftware of gerelateerde software kan uw cookies verwijderen. Als uw cookies zijn ingeschakeld, wist u het cachegeheugen van uw browser.
Gelijk zetten of gelijk laten lopen. De term 'synchroniseren' wordt in verschillende contexten gebruikt. Bijvoorbeeld: Synchroniseren van een mp3-speler met een PC: de muziek van de PC kopiëren naar een mp3-speler.
Android-telefoon koppelen met pc via de cloud
Voordeel: zo maak je direct een back-up. Je kunt met verschillende clouddiensten bestanden uitwisselen tussen je telefoon en computer. Het belangrijkste is dat je op beide apparaten inlogt met hetzelfde account van dezelfde clouddienst.
Over Back-up en synchronisatie
'Back-up en synchronisatie' is een opslagservice waarmee je foto's en video's automatisch worden opgeslagen in je Google-account. Deze foto's en video's zijn toegankelijk vanaf elk apparaat waarop je bent ingelogd op je account.
Synchronisatie van Gmail al eens even uit en aan gezet… reboot het toestel eens, verwijder eens het cache geheugen of gegevens.. Let op bij gegevens verwijderen moet je waarschijnlijk opnieuw inloggen op Gmail. Zet internet en WiFi eens even uit en aan.
Als u werkt met een Microsoft Exchange-account in Outlook, worden uw e-mailberichten, contactpersonen, agenda-items en eventuele andere Microsoft Exchange-mappen automatisch gesynchroniseerd. Uw gegevens zijn altijd up-to-date in Outlook en op de server waarop Microsoft Exchange Server wordt uitgevoerd.
Open uw browser op uw pc, ga naar https://account.microsoft.com/devices/android-iosen meld u vervolgens aan met uw Microsoft-account. Er wordt een lijst met al uw aangesloten apparaten weergegeven. Selecteer voor elke optie Ontkoppelen.
U kunt de bestanden synchroniseren in uw OneDrive of sitebibliotheken zodat ze altijd beschikbaar zijn op uw computer, zelfs als u offline bent. Wanneer ze zijn gesynchroniseerd, kunt u bestanden toevoegen, bewerken en verwijderen van uw computer. Uw wijzigingen worden automatisch gesynchroniseerd.
OneDrive synchroniseren met uw computer
Selecteer Start, typ OneDrive en selecteer vervolgens de OneDrive-app. Meld u aan bij OneDrive met het account dat u wilt synchroniseren, en voltooi de installatie. Uw OneDrive-bestanden worden gesynchroniseerd met uw computer.
U kunt deze indexeringsproblemen mogelijk oplossen door de lokale opslag te wissen en al uw e-mail opnieuw te downloaden met de optie Verwijderen en opnieuw synchroniseren hieronder. Als er iets fout is gegaan tijdens een synchronisatie, kan dit ertoe leiden dat berichten niet worden weergegeven in Outlook.
Als u problemen ondervindt tijdens het versturen of ontvangen van e-mail, controleer dan of u toegang hebt tot de e-mailserver. Controleren of uw apparaat is verbonden met internet: Als u e-mail wilt versturen of ontvangen, hebt u toegang tot internet nodig. Controleer of uw apparaat is verbonden met internet.
Apparaten checken
Ga naar je Google-account. Selecteer in het navigatievenster links de optie Beveiliging. Selecteer in het deelvenster Je apparaten de optie Alle apparaten beheren. Je ziet apparaten waarop je momenteel op je Google-account bent ingelogd of in de afgelopen weken was ingelogd.
Een zogenoemde software bounce komt voor als de postbus van de ontvanger vol zit, de mailserver er uit ligt of de mail een te groot bestand bevat. De meeste e-mail diensten zullen soft bounce-berichten opnieuw sturen binnen 72 uur. Een hard bounce wil zeggen dat het e-mail adres ongeldig is.