Met behulp van synchronisatie worden alle wijzigingen aan een bestand op de computer of in de cloudservice op elkaar afgestemd, zodat elke kopie van het bestand de meest recente wijzigingen bevat.
Wanneer je bestanden synchroniseert, zorg je ervoor dat ze op twee of meer van jouw apparaten op dezelfde manier worden bijgewerkt. Zo hoef je geen documenten op een USB-stick mee te zeulen en kun je jouw geliefde foto's rustig op je thuiscomputer laten staan.
Als je synchronisatie uitzet, kun je nog steeds je bookmarks, geschiedenis, wachtwoorden en andere instellingen op je computer zien. Als je echter wijzigingen aanbrengt, worden deze wijzigingen niet opgeslagen in je Google-account en niet gesynchroniseerd met je andere apparaten.
Uw apps die zijn gemaakt door Google, worden standaard automatisch gesynchroniseerd met uw Google-account. U kunt de functie voor automatisch synchroniseren uitschakelen of weer inschakelen voor afzonderlijke apps die door Google zijn gemaakt. Of andere apps kunnen worden gesynchroniseerd, varieert per app.
Synchronisatie van Gmail al eens even uit en aan gezet… reboot het toestel eens, verwijder eens het cache geheugen of gegevens.. Let op bij gegevens verwijderen moet je waarschijnlijk opnieuw inloggen op Gmail. Zet internet en WiFi eens even uit en aan.
Meestal kan je account binnen enkele minuten weer worden gesynchroniseerd. Als je toch problemen blijft houden met de synchronisatie, probeert je de onderstaande oplossingen. Belangrijk: Je gebruikt een oudere Android-versie.
1 Ga naar Instellingen> Accounts en back-up> Accounts beheren (of Accounts). 2 Selecteer het account waarvoor je gegevens wilt opslaan. De accountgegevens worden weergegeven. Als je Android11-versie hebt, druk je op "Account synchroniseren".
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan.
Over Back-up en synchronisatie
'Back-up en synchronisatie' is een opslagservice waarmee je foto's en video's automatisch worden opgeslagen in je Google-account. Deze foto's en video's zijn toegankelijk vanaf elk apparaat waarop je bent ingelogd op je account.
Ingelogd blijven
Als Google u blijft uitloggen, kunt u de volgende stappen uitproberen: Zorg ervoor dat cookies zijn ingeschakeld. Sommige antivirussoftware of gerelateerde software kan uw cookies verwijderen. Als uw cookies zijn ingeschakeld, wist u het cachegeheugen van uw browser.
Als je synchroniseert
Je kunt je gesynchroniseerde gegevens (zoals bladwijzers, geschiedenis, wachtwoorden en andere instellingen) bekijken en updaten op al je apparaten. Je logt automatisch in bij Gmail, YouTube, Zoeken en andere Google-services.
Open Bestandenverkenner, klik met de rechtermuisknop op OneDrive en klik vervolgens op Eigenschappen. Schakel op het tabblad Algemeen, naast Kenmerken, het vak Verborgen in. en vervolgens OneDrive afsluiten.
Als je een probleem met synchronisatie ondervindt, zou je dit normaal kunnen oplossen door uit en opnieuw in te loggen bij je account, de cache te wissen, of de app opnieuw te installeren. Deze oplossingen kunnen er echter toe leiden dat je ongesynchroniseerde gegevens verliest.
Open uw browser op uw pc, ga naar https://account.microsoft.com/devices/android-iosen meld u vervolgens aan met uw Microsoft-account. Er wordt een lijst met al uw aangesloten apparaten weergegeven. Selecteer voor elke optie Ontkoppelen.
U kunt de bestanden synchroniseren in uw OneDrive of sitebibliotheken zodat ze altijd beschikbaar zijn op uw computer, zelfs als u offline bent. Wanneer ze zijn gesynchroniseerd, kunt u bestanden toevoegen, bewerken en verwijderen van uw computer. Uw wijzigingen worden automatisch gesynchroniseerd.
Wanneer u een Outlook.com-account gebruikt in Outlook, worden uw e-mailberichten, contactpersonen, agendagebeurtenissen, taken en notities automatisch gesynchroniseerd. Uw gegevens zijn altijd up-to-date in Outlook en op de server waarop uw postvak wordt gehost.
OneDrive synchroniseren met uw computer
Selecteer Start, typ OneDrive en selecteer vervolgens de OneDrive-app. Meld u aan bij OneDrive met het account dat u wilt synchroniseren, en voltooi de installatie. Uw OneDrive-bestanden worden gesynchroniseerd met uw computer.
Een zogenoemde software bounce komt voor als de postbus van de ontvanger vol zit, de mailserver er uit ligt of de mail een te groot bestand bevat. De meeste e-mail diensten zullen soft bounce-berichten opnieuw sturen binnen 72 uur. Een hard bounce wil zeggen dat het e-mail adres ongeldig is.
Controleer of alle instellingen van uw e-mail programma correct staan (zie hier). Controleer of u een antivirus programma/firewall hebt. Indien u die hebt, kunt u best eens proberen om deze te deactiveren/verwijderen. Uit ervaring merken we dat deze programma's regelmatig aan de oorzaak liggen van e-mail problemen.