TecFlow Speed Cleaner is een hoog geconcentreerde sterke brandstofsysteemreiniger die de brandstofpomp, carburator, injectoren, cilinderkoppen, zuigers, kleppen, turbo en meer reinigt. Speedcleaner is een snelreiniger, geschikt voor zowel benzine- als Dieselmotoren, die wordt toegevoegd aan de brandstof.
Wynns Extreme Benzine Injectie Cleaner is de beste brandstofadditief om de prestaties van benzine te verbeteren. Deze Wynn's Extreme Benzine Injectie Cleaner reinigt en beschermt de injectoren direct en herstelt het spuitpatroon van de verstuivers.
Een brandstofreiniger is een vloeistof wat je met het benzine in de tank dient te mengen. Het is goed om dit te doen voor een aantal redenen. Ten eerste wanneer de motor langdurig stil staat of heeft gestaan.
Is het nuttig om toe te voegen? Toelichting: Gebruik de Innotec branstofsysteemreiniger preventief, tegen afzettingen in het brandstofsysteem. Voeg het product jaarlijks toe aan de brandstof, om verontreinigde injectoren tegen te gaan en kostbare vervanging te voorkomen.
Een reiniging van het brandstofsysteem wordt beschouwd als een essentiële "preventieve onderhouds" service . Het helpt prestatieproblemen en mechanische schade in de motor te voorkomen en zorgt ervoor dat deze lang blijft draaien. Als u een daling in de motorprestaties hebt opgemerkt, is het wellicht tijd voor een brandstofsysteem service.
Injectiereiniger werkt inderdaad erg goed. Ik heb al diverse motoren een stuk beter rijdend gekregen, simpelweg met zo'n busje. Ik gooi ook met gerust hart een busje op een volle motor-tank; een busje op 10 ~ 20 liter dus. Vooral de motoren met carburateurs die lang stilgestaan hebben, hebben er profijt van.
Octaanboosters : Octaanboosters zijn brandstofbehandelingen die zijn ontworpen om het octaangetal van benzine te verhogen. Hoe hoger het octaangetal, hoe beter de brandstof bestand is tegen voorontsteking of kloppen. Octaanboosters kunnen de motorprestaties verbeteren, het kloppen van de motor verminderen en schade voorkomen.
Hoe vaak moet je diesel reiniger gebruiken? Om het brandstofsysteem optimaal in tact te houden raden wij aan om per 5.000 kilometer of jaarlijks reiniger te gebruiken.
De Lindemann Service Cleaner Diesel is één van de beste reinigingsadditieven op de markt. Dit komt door de hoge concentratie werkzame stoffen die het hele brandstofsysteem grondig reinigen.
Normaal gesproken raden we aan om elke keer dat u tankt een shot Diesel System Cleaner aan uw auto toe te voegen. Dit helpt u om optimale resultaten te behalen en uw auto optimaal te laten draaien. Als dat niet lukt, kan een shot Redex eenmaal per maand helpen om de motor te onderhouden tijdens dagelijkse rijomstandigheden.
In de praktijk is brandstof gemakkelijk zes maanden houdbaar en soms zelfs enkele jaren. Twijfel je aan de brandstof in je tank, voeg dan ongeveer een derde goede brandstof toe om de eigenschappen te herstellen, zo adviseert Auto55.
Als u te veel of het verkeerde soort additief gebruikt, kunnen de brandstofleidingen verstopt raken, kan er roest ontstaan, kunnen elektronische componenten beschadigd raken en kunnen onderliggende problemen worden gemaskeerd . Autobezitters moeten daarom voorzichtig zijn als ze overwegen om een brandstofadditief in de tank te gieten.
Wat is de minst vervuilende brandstof? LPG (of vloeibaar petroleumgas) en CNG (of aardgas voor motorvoertuigen) zijn brandstoffen die zeer weinig stikstofoxide en geen vervuilende deeltjes uitstoten. Ze vervuilen veel minder dan diesel of benzine.
Chevron Techron Concentrate Plus Brandstofsysteemreiniger
Dit product is speciaal ontworpen om het gehele brandstofsysteem te reinigen. Dit maakt het een goede keuze voor oudere, carburateur auto's en voor andere apparaten die interne verbranding gebruiken, zoals grasmaaiers, motorboten en motorfietsen.
Vaak merk je dit doordat het brandstofverbruik toeneemt of dat de motor minder vermogen heeft. De injectoren werken niet meer zoals het hoort met als gevolg dat de brandstofmengsel niet goed meer kan vernevelen. Dit is juist belangrijk om te kunnen ontbranden.
Regelmatig gebruik van 5in1 diesel injection cleaner werkt preventief tegen lastige opbouw van vuiligheid op de injectoren en kleppen en verwijdert tegelijkertijd koolstof aanslag, resten additieven en water in het dieselsysteem. 5in1 zorgt voor maximale motorprestatie, motoronderhoud en brandstofsysteem prestatie.
Maak de gaspomp, brandstofleidingen en injectoren schoon door reiniger aan de benzine toe te voegen en de motor te laten draaien . Voeg een tweede reiniger direct toe aan de warme motor om rommel en koolstofafzettingen uit de verbrandingskamers te verwijderen.
Over het algemeen is het voordeliger om een diesel te rijden wanneer je meer dan 25.000 kilometer per jaar rijdt. Rij je minder dan 20.000 kilometer per jaar? Dan is het zeker verstandiger om te kiezen voor een benzine wanneer je een nieuwe auto koopt.
Waterstofgas is een schoonbrandende brandstof, omdat waterstof, wanneer het in een brandstofcel met zuurstof wordt gecombineerd, warmte en elektriciteit met waterdamp produceert. Waterstofbrandstof produceert dus geen schadelijke gassen en wordt daarom beschouwd als de schoonste brandstof.
Een LPG-motor gaat ongeveer even lang mee als een benzinemotor. LPG is schoner, laat minder resten en verstoppingen achter in de motor. Sommige LPG-motoren gaan daarom langer mee, mits ze goed worden onderhouden.
Als u echter een brandstofinjectorreiniger gebruikt op een extreem vuile motor, kunt u slechts een ton vuil verwijderen dat door uw systeem probeert te vliegen. Normaal gesproken brandt dit vuil uit en schiet het naar achteren, maar soms kan het mechanische componenten blokkeren of beschadigen .
Bijna alle benzineauto's kunnen met Euro 95 overweg. Sommige oudere of sportieve auto's en motoren hebben brandstof met octaangetal 98 nodig.
Additieven voor wasmiddelbenzine
Enkele bekende detergenten zijn polybuteenamine (PBA), polyisobutyleenamine (PIBA) en polyetheramine (PEA) . PEA wordt als het meest effectief beschouwd en wordt in veel premiumbenzine gebruikt.
Wat zal er gebeuren met de huidige benzine- en dieselauto's? Kunnen we er na 2035 nog mee rijden? Ja, u kunt met uw huidige auto blijven rijden. De nieuwe regels betekenen niet dat alle auto's op de weg in 2035 geen CO2 meer mogen uitstoten.
Volgens brandstoffabrikant BP blijft brandstof in een afgesloten container bij een temperatuur van 30 graden drie maanden goed.Bij 20 graden is dat al meteen zes maanden.