Social media, de benaming zegt het al, voegen namelijk een sociale dimensie toe aan je marketing strategie. Daarbij kan je gebruik maken van social media advertising zodat je jouw content onder de aandacht brengt van een groot publiek, je naamsbekendheid vergroot en bovendien nieuwe fans bereikt..
jouw doelgroep is online aanwezig. doelgroep goed te targeten. online adverteren is makkelijk meetbaar. advertentiecampagnes kunnen tussentijds verbeterd worden.
De kern van de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing is en blijft: wees op social media transparant over de relatie tussen influencer en adverteerder als voor het bespreken of tonen van een merk of product een bepaald voordeel is geboden (vergoeding in geld of natura, zoals een gratis product).
advertenties gericht op het genereren van meer 'likes' voor een pagina; advertenties gericht op een bepaalde pagina binnen jouw eigen website; het actief promoten van een geplaatst bericht op de tijdlijn van de doelgroep; een videoboodschap als advertentie op de tijdlijn (beschikbaar vanaf 2014).
Goede reclame richt zich op duidelijke, meetbare doelen. Gaat het om meer naamsbekendheid en merkvoorkeur, beter imago, vergroten van merk- en productkennis bij consumenten, beïnvloeden van het aankoopgedrag (vaker, meer), verhogen van winkelbezoek en verkoop, etc. etc.
Reclame heeft als voornaamste doel middels communicatie potentiële klanten te overtuigen om nieuwe producten of diensten aan te schaffen. Reclame is dikwijls bedoeld om consumptie te bevorderen. Goede reclame versterkt het merk imago en kan de loyaliteit aan een merk bevorderen.
Reclame stelt de wereld vaak rooskleurig voor. Daardoor kunnen we een verkeerd beeld krijgen van de werkelijkheid, wat gevolgen kan hebben voor ons zelfbeeld en geluk. We raken teleurgesteld omdat producten niet voldoen aan onze verwachtingen of omdat we er niet uitzien zoals de aantrekkelijke modellen in advertenties.
De kosten van adverteren via social media kanalen
De gemiddelde kosten lopen uiteen van €250 tot wel €5.000 per maand.
Wanneer je social media consequent en consistent inzet, dan levert het je veel zichtbaarheid op, waardoor meer mensen jou en jouw bedrijf leren kennen. Jouw volgers voelen zich vervolgens aangesproken door jouw expertise in je berichten, de verhalen die je post en de interactie die je met ze aangaat.
De Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) bevat regels voor reclame op social media, waaronder ook affiliate marketing via social media valt. In elk geval geldt altijd dat reclame (en dus ook affiliate marketing) als zodanig herkenbaar dient te zijn.
Dat staat in een nieuwe Reclamecode Voor Voedingsmiddelen van de Reclame Code Commissie. Het zijn "strenge eisen" volgens de levensmiddelenbranche, maar wat de Consumentenbond betreft gaan ze lang niet ver genoeg. Van producten voor kinderen van jonger dan 7 jaar worden onder meer Dora, Maya, K3 en Frozen uitgesloten.
Hoe jonger de doelgroep, hoe simpeler en positiever we het spel/ de boodschap maken.” Enquêteonderzoek onder jongeren vertelt ons dat ongeveer 19 procent van de testpersonen zich altijd laat beïnvloeden door advertenties op social media en 34 procent zegt vaak beïnvloed te worden.
Jongeren zijn erg beïnvloedbaar door hun sociale omgeving. Wanneer we een sociale kaart maken van de partijen die invloed hebben op sportende jongeren dan maken we onderscheid in ouders, trainers/coaches, mede-sporters en vrienden.
In jip-en-janneketaal betekent digitale marketing; de promotie van producten via internet of andere vorm van elektronische media.De term digitale marketing schijnt voor het eerst ter sprake gekomen te zijn rond 1990. De digitale eeuw brak door vanwege de komst van het internet en het platform genaamd Web 1.0.
Iedereen met een profiel op social media kan zowel informatie zenden als ontvangen. Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen met televisie, radio of bannering. Het laagdrempelige karakter en de lage kosten van social media maken het voor organisaties bovendien mogelijk om ook snel te reageren.
Social media worden niet alleen maar gebruikt voor entertainment, sociale interactie of het verkrijgen van informatie, maar worden vaak ook gebruikt om een persoonlijke identiteit te ontwikkelen of om invloed of macht uit te oefenen op anderen. De meeste social-mediakanalen werken met een feed.
Voorkomen dat je pagina-advertenties worden weergegeven op Instagram: Zoek nadat je hebt geselecteerd dat je je pagina of bericht wilt promoten de knop Automatische plaatsingen naast het advertentievoorbeeld. Schakel Automatische plaatsingen uit. Schakel het selectievakje naast Instagram uit.
Adverteren op instagram kosten.
De Instagram advertentie kosten liggen op dit moment tussen de € 1,26 en € 6,30 per duizend weergaven. Als je het Instagram advertentie link type kiest, betaal je tussen de € 0,10 en € 2,00 per klik. De Instagram adverteren kosten kunnen dus verschillen per type advertentie.
Wanneer je social media wil uitbesteden, wordt je al snel geconfronteerd met een uitgebreid aanbod marketingbureaus die diverse prijzen en pakketten hanteren. Daaruit moet jij dan een pakket selecteren dat volgens jou het beste bij je past. De gemiddelde prijs van zo'n pakket ligt rond de €225 per maand.
Hoe werkt reclame? Reclamemakers vertellen ons wie we kunnen zijn en hoe we ons kunnen voelen, door de kleding die we dragen of door de telefoon waarmee je belt. Producten worden aangeprezen met als doel dat je ze koopt. Maar of je dat doet, blijft natuurlijk je eigen keus.
Door reclame is veel mogelijk. Zo zijn bepaalde media gratis door reclame: denk aan sociale media platformen zoals Facebook. Andere media zoals tijdschriften en kranten zijn goedkoper. En door reclame kunnen evenementen, zoals concerten en sportwedstrijden worden georganiseerd.
Reclame is enorm belangrijk voor de Nederlandse economie. Naast het feit dat reclame aantoonbaar economische waarde creëert, brengt het ook vermaak, informeert het over innovaties, werft het fondsen voor goede doelen, finan ciert het media en versterkt het de concurrentiepositie van ons bedrijfsleven.