PakjeGemak is een afhaalpunt van PostNL bij u in de buurt. Denk dan bijvoorbeeld aan uw plaatselijke supermarkt of postkantoor. Waardoor het pakje ook na kantoortijden af te halen is. U kiest via een plattegrond zelf een afhaallocatie tijdens het afrekenen.
Je krijgt van ons een e-mail wanneer de bestelling wordt verzonden (wij verzenden tot 23.00 uur!) met daarin een Track & Trace code. De volgende dag na 15:00 uur ligt je bestelling, normaal gesproken, klaar op de gekozen locatie.
Als je een pakket niet in ontvangst wilt nemen, dan sturen we het terug naar de afzender. We plakken in dat geval een retoursticker op het pakket, zodat de afzender kan zien dat het pakket is geweigerd. Dit geldt ook voor pakketten die niet worden opgehaald bij een PostNL-locatie.
Kies bij het versturen naar Nederland uit PostNL, UPS & DHL. De goedkoopste verzendkosten naar Nederland zijn € 4.50. Nadat je een vervoerder hebt gekozen, vul je de adresgegevens van de ontvanger in Nederland in.
Pakket weigeren aan de deur
De klant hoeft het product dus niet eerst te ontvangen voordat hij gebruik kan maken van zijn wettelijke bedenktijd. Hieruit volgt dat een klant ook zijn pakket aan de deur mag weigeren en gebruik kan maken van zijn bedenktijd voor bestellingen waarvoor de wettelijke bedenktijd geldt.
Met ruim 4000 bemande en onbemande afhaalpunten in heel Nederland en 1000 punten in België, zit er namelijk altijd een in de buurt. Onder andere bij Albert Heijn, Bruna, Jumbo en Primera.
Je mag als ontvanger post en pakketten altijd weigeren, dus ook als het gaat om aangetekende post. Dit doe je als volgt: Geef aan bij de bezorger dat je de aangetekende post niet in ontvangst wilt nemen. De bezorger plakt dan een retoursticker op de post waaruit blijkt dat deze is geweigerd.
Een pakket versturen
Print het verzendlabel met daarop je barcode en plak deze op jouw pakket. Scan de barcode op je verzendlabel bij de pakket- en briefautomaat. De automaat geeft aan in welk vak je het pakket kunt plaatsen. Je ontvangt je digitale verzendbewijs per e-mail.
Hoe lang blijft een pakket op een PostNL-punt liggen? We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Ja, je kan een zending laten afleveren op één van de 3.750 DHL ServicePoints/Servicepunt/Parcelshops(afhaalpunt) in Nederland. De ontvanger loopt dan geen risico om de bezorger mis te lopen. Zodra het pakket klaarligt, ontvangt je klant een bericht.
Strafbaar is het niet, vertelde het Juridisch Loket eerder: 'Je mag er natuurlijk van uitgaan dat de post die in jouw brievenbus bezorgd is, ook voor jou bestemd is. ' Je mag wel de informatie uit de brief niet zomaar met anderen delen, want dat is in strijd met privacywetgeving.
Retourneren naar de afzender is gelukkig gratis als je dat duidelijk aangeeft op de envelop. Hopelijk zal de afzender vervolgens zijn/haar adresboekje updaten. Als je met een grote stroom aan post te maken hebt, dan kan het nodig zijn om het postkantoor te bezoek of je postbode aan te spreken.
Loten van je favoriete loterij koop je bij Albert Heijn. Bij de servicebalie kan je terecht voor loten van de Staatsloterij, Lotto, Krasloten, Toto, Lucky Day, en Eurojackpot.
Het maximale formaat voor pakketten is 175 x 78 x 58 cm. Het maximale gewicht is 31,5 kg. Grotere en zwaardere pakketten kun je als vracht versturen.
Hebben we geen e-mailadres van je? Dan krijg je een niet-thuisbriefje op de deurmat. Daarmee kun je de post binnen 14 dagen afhalen. Neem het afhaalbericht en je legitimatiebewijs mee.
Het beste antwoord. Het pakket gaat dan retour afzender. Als je het pakket nooit in bezit hebt gehad, ben jij ook niet verantwoordelijk voor de kosten van terugzending (Art. 7:11 BW).
Wat gebeurt er als het pakket niet kan worden afgeleverd? Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus.
De consument heeft het recht om binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling (door de consument zelf of een door hem aangewezen derde) aan de verkoper te laten weten dat hij af wil zien van de koop. Dit heet herroepen of ontbinden. U mag ook een langere termijn bieden, maar dat hoeft niet.
Een pakketje meegeven aan de Postnl bezorger
Dan kun je je retourzending eenvoudig aan de PostNL chauffeur meegeven. Het maakt hierbij niet uit wie de afzender van het pakket is, als het maar een pakketbezorger van PostNL is die aan de deur komt.
Je kunt je pakket op verschillende manieren retour sturen: Meegeven aan de bezorger. Zorg dat je een verzendlabel voor retour op je pakket hebt geplakt, en dat er geen andere labels zichtbaar zijn. Afgeven bij een PostNL-punt of pakketautomaat in jouw buurt.
Het is een ieder verboden ongeopende post welke niet voor hem of haar bedoeld is te openen en te lezen zonder toestemming van degene aan wie de post gericht is.